Aliexpress verkoper wil alleen terugstorten naar Paypal

Pagina: 1
Acties:
  • 11.495 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik zit even met het volgende, ik heb via Aliexpress een item ontvangen waarvan een onderdeel stuk is. Ik heb direct bij ontvangst contact opgenomen met de verkoper en die bood aan de helft van het bedrag terug te storten, zodat ik het onderdeel niet hoef terug te sturen. Hij vroeg daarbij om mijn paypal gegevens. Aangegeven dat ik met cc heb betaald en het daar ook naartoe terug gestort wil hebben. Nu zegt de verkoper dat dat niet kan en dat ik maar een paypal account moet aanmaken.

Is dit juist, kan verkoper het niet terugstorten naar mijn cc? Ik twijfel om anders een dispute te openen en daar 50% refund te vragen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57
Ja gewoon een escalatie aanmaken en dan krijg je je geld op een normale manier terug. Als ze het via paypal doen dan kost hun dat geen reputatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:36
Niet doen, gewoon een dispute openen en het op die manier doen. Daar is het Aliexpress dispute mechanisme voor en dit klinkt gewoon dubieus.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 19:48
De verkoper wil een dispute voorkomen omdat AliExpress ze daar op afrekent. Slechts een heel klein deel van de totale verkopen mogen eindigen in een dispute (e.e.a. ook afhankelijk van dispute reden / schuld), anders sluit AliExpress direct en onherroepelijk het account.

Dat is ook waarom je soms meerdere shops ziet met dezelfde producten, zelfde teksten en op de plaatjes staat alleen een andere shop naam. Zo proberen ze te voorkomen dat ze van het een op het andere moment niets meer kunnen verkopen.

Er zijn situaties waarin dat lullig is voor de verkopers, bijvoorbeeld als er in China problemen zijn met de post. Maar uiteindelijk is het dispute systeem en het maximum percentage er om ons als klanten te beschermen. Dat werkt enkel als verkopers niet wegkomen door dit soort trucs. Ik zou dus zeker een dispute openen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nijn op 12-11-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga de verkoper terugmailen dat het gewoon naar mijn cc moet. Wil hij dat niet dan open ik een dispute.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Chntl321 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 06:36:
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga de verkoper terugmailen dat het gewoon naar mijn cc moet. Wil hij dat niet dan open ik een dispute.
Doe maar direct dat dispute want anders wordt het niets. Je hebt ook maar 14 dagen om een dispute te openen dus daar ga je straks nog overheen als ze het lang genoeg uitrekken.

Je kan je dispute altijd intrekken, maar afhankelijk van hoe defect je product is kan je ook gewoon volledige terugbetaling vragen via een Dispute. Die krijg je dan vaak ook van Ali

p.s. zodra je het dispute hebt geopend gaat de verkoper je gegarandeert 30x vragen om het dispute te sluiten en DAN betalen ze je direct terug! (blabla)

NOOIT DOEN! Niet betaald? Dispute blijft open. Zodra je hem sluit kan je naar je geld fluiten en kan je geen nieuw dispute meer openen

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 13-11-2019 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hoezo sowieso maar 50%? Het is niet jouw probleem dat het artikel defect is, de verkoper maakt het alleen jouw probleem.

Ik zou dispuut openen via PayPal al zullen die hoogstwaarschijnlijk ook aangeven dat het artikel op jouw kosten terug moet. Had je geen verzekering afgesloten? Misschien kun je daar nog iets mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:56

Aganim

I have a cunning plan..

hoi1234 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:02:
Ik zou dispuut openen via PayPal al zullen die hoogstwaarschijnlijk ook aangeven dat het artikel op jouw kosten terug moet. Had je geen verzekering afgesloten? Misschien kun je daar nog iets mee?
AliExpress bedoel je? De TS heeft geen PayPalaccount, dus PP is in ieder geval geen partij in deze.

Er is betaald met een creditcard, dus waarschijnlijk via die weg verzekerd. Als een AliExpress dispuut niets oplevert, dan is het altijd nog mogelijk om dit via de creditcardmaatschappij te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Aganim schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:26:
[...]

AliExpress bedoel je? De TS heeft geen PayPalaccount, dus PP is in ieder geval geen partij in deze.

Er is betaald met een creditcard, dus waarschijnlijk via die weg verzekerd. Als een AliExpress dispuut niets oplevert, dan is het altijd nog mogelijk om dit via de creditcardmaatschappij te spelen.
Je kunt volgens mij ook vaak het pakket verzekeren voor 2 euro of nog minder. Althans dat kan bij Banggood. Lijkt me dat die -tenzij het overduidelijk geen transportschade is- een oplossing moeten hebben.

En ik dacht creditcard gekoppeld aan PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Even los van wat al genoemd is, wat is zou het probleem zijn om het geld via Paypal terug te krijgen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:46

Blokker_1999

Full steam ahead

fsfikke schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:39:
Even los van wat al genoemd is, wat is zou het probleem zijn om het geld via Paypal terug te krijgen?
Veel overhead voor TS? Hij moet een PP account maken, verifiëren, geld erop ontvangen en dan het geld naar zijn bankrekening laten overschrijven. Daar kruipt tijd en moeite in die niet nodig zou moeten zijn daar een (gedeeltelijke) terugstoring naar een CC perfect mogelijk is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 21:53

GB2

Hou ook even rekening dat als iemand je geld overmaakt via PayPal dat PayPal hiervoor een deel inhoud; (Bron: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/send-money-online)

Zo had ik ooit eens 500 euro laten overmaken, (kreeg ook screenshot dat ze € 500,00 hadden overgemaakt) en bleek uiteindelijk iets van 472,nogwat te zijn... (Kwam uit India)

[ Voor 3% gewijzigd door GB2 op 13-11-2019 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
GB2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:02:
Hou ook even rekening dat als iemand je geld overmaakt via PayPal dat PayPal hiervoor een deel inhoud; (Bron: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/send-money-online)

Zo had ik ooit eens 500 euro laten overmaken, (kreeg ook screenshot dat ze € 500,00 hadden overgemaakt) en bleek uiteindelijk iets van 472,nogwat te zijn... (Kwam uit India)
En daarvoor heb je een rekenmachine. Want je kan perfect berekenen hoeveel iemand moet overmaken zodat jij exact 500 krijgt ;)

Zo deed ik het ook altijd, hun betalen de fee, ik krijg gewoon datgene wat afgesproken is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04:02
Gewoon een dispuut openen op Ali. Ali werkt heel goed daarmee en weet je zeker dat je je geld terugkrijgt (misschien wel alles als je product onbruikbaar of heel erg is beschadigd).
Gewoon foto's maken van je product en wat er mis is en laat Ali de rest maar doen. Je moet niet proberen met de verkoper buiten Ali iets te regelen, sterker nog dat mag niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Aganim schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:26:
[...]
Ik denk dat ome Alibaba dat niet zo gaat waarderen, als je hun transacties gaat betwisten: nadat je een geschil verloren hebt en je geld niet terug krijgt. Dan vermoed ik dat je AliExpress avontuur nogal snel ten einde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:43:
[...]

Ik denk dat ome Alibaba dat niet zo gaat waarderen, als je hun transacties gaat betwisten: nadat je een geschil verloren hebt en je geld niet terug krijgt. Dan vermoed ik dat je AliExpress avontuur nogal snel ten einde is!
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een terecht dispuut verloren, dus denk ik niet dat dit een zorg hoeft te zijn.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

Zolang de ccmaatschappij het aan jou uitkeert vanuit de verzekering die eventueel gekoppeld is aan je verzekering zal het Ali een worst wezen.

@Chntl321 is het artikel nog normaal bruikbaar? Zo niets dan gewoon via dispuut hele bedrag claimen.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 13-11-2019 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat zijn 'de bekende' streken. ook via geschil gebeurt dat. men weet dat je niet terugstuurt vanwege de kosten.
Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar zulke dingen kun je beter incalculeren bij aankopen daar. Ze vragen ook nog nadien om goede feedback te geven in gebrekkig Engels. geschil aanmelden bij je CCC, die hebben vaak een dekking en mogen het voor je 'oplossen'.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Stop met direct met de verkoper te overleggen gewoon dispute openen met Ali is het zo geregeld. Uiteindelijk hebben zij een fout gemaakt gebruik dat systeem. En ja de verkoper krijgt een kleine tik op de vingers van ali maar goed dan moeten ze maar zorgen dat ze zooi in orde is.

Zelf een weer eens een aantal dingen besteld via ali (ook wat kleding) maar de helft in dispute. Iets op sturen dat vaag lijkt op de foto's of gewoon stuk na 1 keer dragen maar ook andere dingen soms door de post soms gewoon super slecht. Maar dispute systeem gebruiken en zeker niet bevestigen dat het binnen gekomen is tot je zeker weet dat het goed is. Daarna kan ook nog een disput starten alleen dat is lastiger. Er zijn echt goede verkopers op ali maar je moet gewoon zo opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 23:19

JK

Heb ik van de week ook gehad, wilde het ook via PayPal doen. Maar de reden dat ik daar niet mee akkoord ging, was omdat je wel eens verhalen hoort over mensen die geld terugtrekken. Weet niet of ze dat van die kant ook kunnen doen. Via Ali een dispute openen en binnen een paar dagen heb je je geld.

Bij mij was het een artikel wat verkocht was niet van een Japanse motorscooter, maar van een motorfiets uit India, die hier niet in Europa rijdt. Ging nooit passen. Die ga ik niet terugsturen, dus dispute. Ging om iets van nog geen 6,50. Kwam er in eerste instantie op neer bij de verkoper dat het aan mij lag. :+ Nee, de productcode aan de binnenkant van het artikel liet mij al snel zien waar het voor was. Heb in de additional feedback ook genoemd dat het om een ander type gaat, om andere kopers te waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hackus schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:15:
Dat zijn 'de bekende' streken. ook via geschil gebeurt dat. men weet dat je niet terugstuurt vanwege de kosten.
Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar zulke dingen kun je beter incalculeren bij aankopen daar. Ze vragen ook nog nadien om goede feedback te geven in gebrekkig Engels. geschil aanmelden bij je CCC, die hebben vaak een dekking en mogen het voor je 'oplossen'.
Volgens mij kun je beter een dispute bij Ali aanmaken zoals @MeZZiN ook zegt.

Als je hiervoor verzekerd bent via je CC dan betalen ze je bij kleine bedragen gewoon uit en gaan ze dit niet verhalen. Zo leert de verkoper er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 16:25
Medione1210 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:55:
Zolang de ccmaatschappij het aan jou uitkeert vanuit de verzekering die eventueel gekoppeld is aan je verzekering zal het Ali een worst wezen.
Als je een betaling betwist heeft dat niks met de verzekering te maken. Die betwisting wordt gewoon doorgespeeld aan de verkoper en die moet bewijzen dat het een valide charge is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Jwlb schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:27:
[...]

Als je een betaling betwist heeft dat niks met de verzekering te maken. Die betwisting wordt gewoon doorgespeeld aan de verkoper en die moet bewijzen dat het een valide charge is.
Waarom zou je de betaling betwisten? Het is gewoon een valide betaling geweest. Je kan je wel beroepen op een eventuele CC verzekering die uitbetaalt bij defect/beschadigd, als dat al binnen de dekking valt, maar een meldennans de verkoper en er proberen uit te komen is de juiste weg. En als dat niet lukt een dispute starten.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 13-11-2019 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 16:25
Medione1210 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:30:
[...]

Waarom zou je de betaling betwisten? Het is gewoon een valide betaling geweest. Je kan je wel beroepen op een eventuele CC verzekering die uitbetaalt bij defect/beschadigd, als dat al binnen de dekking valt, maar een meldennans de verkoper en er proberen uit te komen is de juiste weg. En als dat niet lukt een dispute starten.
je reageert zelf op een reactie die zegt dat er betwist moet worden, en jij zegt dat dan gewoon verzekeringswerk is 8)7.
Dat is gewoon onjuist. En die verzekering zal pas uitbetalen als leverancier niet helpt.

Bron: vele jaren werkzaam als direct verwerker van creditcards en contracter van onze cc providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
CC maakt geen deel uit. Je heb je product gekregen alleen hij is stuk. Je kan de verzekering van je kaart gebruiken (omdat het product verzekering heeft) maar eigenlijk moet gewoon verhaal halen bij de verkoper en dan kijken wat nog overblijft voor je CC.

Open disput en klaar easy as that meestal is het binnen een paar uur geregeld. Je moet soms onderhandelen. En soms krijg je niet je hele bedrag terug maar beter dan terug sturen omdat altijd nog veel duurder is. En dat weten ze ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Medione1210 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:25:
[...]

Volgens mij kun je beter een dispute bij Ali aanmaken zoals @MeZZiN ook zegt.

Als je hiervoor verzekerd bent via je CC dan betalen ze je bij kleine bedragen gewoon uit en gaan ze dit niet verhalen. Zo leert de verkoper er niks van.
Omdat dat weinig invloed heeft. shop gaat sowieso zelfde voorstel doen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Jwlb schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:36:
[...]

je reageert zelf op een reactie die zegt dat er betwist moet worden, en jij zegt dat dan gewoon verzekeringswerk is 8)7.
Dat is gewoon onjuist. En die verzekering zal pas uitbetalen als leverancier niet helpt.

Bron: vele jaren werkzaam als direct verwerker van creditcards en contracter van onze cc providers.
Ik reageer daar alleen op de opmerking dat 'het AliExpress avontuur' snel over zal zijn' als je een betaling gaat betwisten en ik geef vervolgens alleen aan dat het Ali niks uit maakt als jij je verzekering aanspreekt.
Ik zeg daar niet dat ik het eens ben met het betwisten van de betaling of het inschakelen van de verzekering.
Hackus schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:42:
[...]

Omdat dat weinig invloed heeft. shop gaat sowieso zelfde voorstel doen
De juiste manier is een dispuut aanmaken. Het is natuurlijk een beetje vreemd dat de verkoper (die verantwoordelijk is) jouw gaat verplichten om de verzekering van je CC in te schakelen.

Dat je dat kan proberen als je er niet uitkomt met de verkoper en/of Ali betekent niet dat dit ook de juiste weg is.

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 13-11-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Medione1210 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:45:
[...]

Ik reageer daar alleen op de opmerking dat 'het AliExpress avontuur' snel over zal zijn' als je een betaling gaat betwisten en ik geef vervolgens alleen aan dat het Ali niks uit maakt als jij je verzekering aanspreekt.
Ik zeg daar niet dat ik het eens ben met het betwisten van de betaling of het inschakelen van de verzekering.

[...]

De juiste manier is een dispuut aanmaken. Het is natuurlijk een beetje vreemd dat de verkoper (die verantwoordelijk is) jouw gaat verplichten om de verzekering van je CC in te schakelen.

Dat je dat kan proberen als je er niet uitkomt met de verkoper en/of Ali betekent niet dat dit ook de juiste weg is.
Ervaring in praktijk leert anders. soms moet je een andere weg kiezen om gewent resultaat te behalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hackus schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:56:
[...]

Ervaring in praktijk leert anders. soms moet je een andere weg kiezen om gewent resultaat te behalen ;)
Als je zegt ' het is niet de correcte manier, maar ik heb gemerkt dat dit voor mij het makkelijkst is', dan kan ik daar in meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-06 18:48

fxs81

Julianadorp

Gewoon direct een dispuut openen en niets intrekken voordat je het geld hebt.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijn
Dan is er een goeie kans dat zijn volgende move is om je te vragen een dispute te openen waarin je een return aanvraagt met als reden "Personal reason". Hij belooft je dan het direct te accepteren. En waarschijnlijk zal hij dat ook wel doen. Hij krijgt dan namelijk niet de schuld van het dispute.

Alsnog: het gevolg voor jou is dat je zo'n beetje al je mogelijkheden verliest. Hij staat dan in z'n recht om terugbetaling uit te stellen totdat tracking informatie aantoont dat de boel terug in China is. Gezien je niets gaat opsturen, hoeft hij ook niets terug te betalen.

Het dispute systeem van AliExpress is behoorlijk veilig voor de consument. (En een hel voor de verkoper). Mits je je aan een paar simpele regels houd:
1. Nooit buiten AliExpress om. Dus geen terugbetaling via Paypal, geen filmpjes of foto's via mail, enz. Communicatie en betalingen gaan altijd via AliExpress.
2. Wees altijd eerlijk. Vooral in de reden van je dispute. Ze vragen / smeken / zeuren totdat je 'personal reasons' selecteert, of iets anders wat hun uitkomt. Nooit doen. Gewoon eerlijk zijn.
3. Eigenlijk zou de vorige regel ook kunnen zijn: Luister niet naar de verkoper. Want ook na opening van het dispute gaat een brutale verkoper je vragen het dispute te sluiten zodat zij het kunnen afhandelen voor je. Prachtig, want ze geven dus toe dat de fout bij hun ligt. Voeg een screenshot daarvan toe aan je bewijzen en laat AliExpress het verder afhandelen. Nooit een dispute terugtrekken omdat de verkoper daarom vraagt.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 13-11-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

:w
Ik had hetzelfde een keer. Spul besteld, leverancier verzaakt, en er kon alleen teruggestort worden naar Doku (een Indonesische betaal-provider, waar ik nog nooit van had gehoord.)

Ik woon dan wel in Jakarta, maar ik verwachtte gewoon terugstorting naar mijn bankrekening waar ik mee betaald had.
Toen ik daar (bij Doku dus) een account had aangemaakt ging het gewoon goed, maar daar had ik daarvoor totaal geen zin in, eigenlijk.
Vage apps, nog nooit van gehoord, etc.

Het komt er op neer dat AE gewoon kiest voor de makkelijkste opties voor zichzelf. Begrijpelijk, maar dat betekent wel dat wij, als klant, soms meer werk moeten doen.

Ik durf wel te stellen dat je nooit je geld kwijt bent.
Het komt, volgens mij, altijd goed.
Het kan zelfs totaan gewoon babbelen met de medewerkers bij AE gaan, als ik het goed begrijp.
Zelf heb ik dat nog niet hebben hoeven doen.

Tsja, klinkt beetje als spam-praat, maar die enkele keer dat het misging, ging het (minus een maand of twee :( ) gewoon goed.

Edit: Zit nu zelf in clinch met een Indonesische online shop, Tokopedia.
Spul is al bij vervoerder, maar die stelt vage vragen.
"Mogen we de aflevering uitstellen?"
Ook voor het eerst. :o
Als ik m'n spullen maar krijg.
Al betaald.
AE is volgens mij "best bet".

[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 13-11-2019 16:43 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Ik heb inmiddels een dispute geopend met als reden dat het item defect is en er een foto bij geplaatst. Nu even afwachten wat Ali gaat beslissen.

Verkoper heeft in de tussentijd geantwoord dat hij nu niets meer kan doen en dat het nu van Ali afhangt. prima, geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:56

Aganim

I have a cunning plan..

[...]

Je moet ook niets betwisten, maar aangeven dat het product beschadigd is zodat het via de verzekering geregeld kan worden, dat is juist de toegevoegde waarde van bestellen via een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flurrymcer
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-04-2023
Laat 5 keer een 1 ster review achter en ze doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je die verwijderd... Werkt altijd bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Flurrymcer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:47:
Laat 5 keer een 1 ster review achter en ze doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je die verwijderd... Werkt altijd bij mij
Op AliExpress is het niet mogelijk om reviews te verwijderen. Denk dat je in de war bent met eBay.
HMC schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:33:
:w
Ik had hetzelfde een keer. Spul besteld, leverancier verzaakt, en er kon alleen teruggestort worden naar Doku (een Indonesische betaal-provider, waar ik nog nooit van had gehoord.)
Heeft AliExpress dat aangegeven? Of was het de verkoper? Bij mij hebben ze altijd keurig teruggeboekt op de CC. Maar ik weet dan ook niets van Indonesische bankrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08
Heb ik ook weleens gehad, een keer of 2-3, dus ik zeg altijd ik heb geen Paypal. Bij mij kwam het geld dan uiteindelijk via de reguliere weg terug via een dispute.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Flurrymcer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:47:
Vreemd dat je dat kan. Ik kan op Ali maar 2 keer een review geven, een initiële review en een aanvullende review. Die kunnen, zoals hierboven ook gezegd, niet verwijderd worden. En dat is maar goed ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chntl321
Zojuist een reactie van Ali dat de case in mijn voordeel is gesloten. Ik ontvang het gehele aankoopbedrag retour en hoef niets te retourneren. Heeft de verkoper zichzelf dus alsnog in de vingers gesneden..

Dankjewel allemaal 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
Stel dat je een dispute wint op Aliexpress. Moet je dan zelf de retourkosten dokken?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chntl321 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:28:
Zojuist een reactie van Ali dat de case in mijn voordeel is gesloten. Ik ontvang het gehele aankoopbedrag retour en hoef niets te retourneren. Heeft de verkoper zichzelf dus alsnog in de vingers gesneden..

Dankjewel allemaal 👍
Precies zoals ik verwacht had, succes!

Disputes werken echt heel goed en eerlijk bij Ali. Dat is wel fijn om te weten want shops op Ali zijn soms echt ongelofelijk achterbaks.
Mandrake466 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 07:34:
Stel dat je een dispute wint op Aliexpress. Moet je dan zelf de retourkosten dokken?
Ja. Maar ik moet eerlijk zeggen dat van de 10tal disputes die ik gehad heb, ik nog nooit iets heb hoeven retourneren. Ze willen die defecte zooi helemaal niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Mandrake466 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 07:34:
Ik heb nog nooit een voorbeeld voorbij zien komen van iemand die daadwerkelijk een gekocht product retourneert naar China :p

Dispute winnen is gewoon je geld retour, product mag je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 00:03
[...]

Dat is dan jammer voor ome Alibaba, vervelende verkopers krijgen bij mij op deze manier billenkoek. Ik spreek uit ervaring.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 16:21
Wietsee. schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:42:
[...]

Dat is dan jammer voor ome Alibaba, vervelende verkopers krijgen bij mij op deze manier billenkoek. Ik spreek uit ervaring.
Ze sidderen voor je, ze zijn echt doodsbang.. 8)7

Ik denk dat een miljardenbedrijf als dit niet wakker ligt van 1 gebruiker met een mening hoor.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 00:03
corset schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:43:
[...]

Ze sidderen voor je, ze zijn echt doodsbang.. 8)7

Ik denk dat een miljardenbedrijf als dit niet wakker ligt van 1 gebruiker met een mening hoor.
Dit gaat niet om Alibaba zelf vriend. Als je besteld via Alibaba i.p.v. AliExpress wat jij als klein particuliertje natuurlijk doet is dit ook een veel gemakkelijkere weg.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 16-11-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-06 17:29
Wootism schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 07:45:
[...]

Ik heb nog nooit een voorbeeld voorbij zien komen van iemand die daadwerkelijk een gekocht product retourneert naar China :p

Dispute winnen is gewoon je geld retour, product mag je houden.
2x nu pakketje retour china gestuurd, netjes op kosten van paypal. Beide keren stond de pakketbode na meer dan een half jaar op de stoep met de doos retour omdat de chinees het niet had afgehaalt/geweigerd.

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

torretje2012 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:22:
[...]

2x nu pakketje retour china gestuurd, netjes op kosten van paypal. Beide keren stond de pakketbode na meer dan een half jaar op de stoep met de doos retour omdat de chinees het niet had afgehaalt/geweigerd.
Haha ja, en daar kan ik me iets bij voorstellen. Die hebben helemaal geen zin/tijd om hun eigen rommel nog een keer te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuni
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-06-2024
Shop veel op AliExpress en heb voor het eerst een dispuut verloren. Verkoper annuleerde de shipping van mondkapjes na 2 weken. Ik vewachtte automatisch refund en kocht elders kapjes. Prijzen waren inmiddels behoorlijk gedaald. 2 dagen later verzond verkoper voor de tweede keer. Meteen gevraagd de shipping te annuleren. Verkoper reageerde niet. Kon geen dispuut openen omdat de spullen nog onderweg waren. Kreeg de zending terwijl ik de zending van een andere verkoper al binnen had. Dispuut geopend om refund en retourzending op kosten verkoper. Dacht da het goed zat: Refund in progress. Maar nee, terug op mijn kosten en dan pas refund. Gechat met helpdesk Ali, en daar moet je ook al veel moeite voor doen om te vinden, en daar werd gesteld dat ik een good buyer was en dat ik binnen 3 dagen een beter voorstel op mijn privémail kon verwachten. Dus niet.
Nergens te vinden hoe je tegen de uitslag van een dispuut in beroep kunt gaan. En nog 1 dag te gaan, dan zegt Ali dat ik het er mee eens ben. En verkoper communiceert nog steeds niet.
Zegt het voort, zegt het voort.... Ali raakt zo goodbuyers kwijt die funshoppen niet meer leuk vinden. Want ik kocht er de laatste tijd veel meer dan kabeltjes, doppen etc. Hoef ik tenminste geen extra kledingkast meer. Ook trek ik nu huiverige adspirant Aliklanten niet meer ver de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic sluit ik bij deze. Een topic kick als deze is niet nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.