Hi,
Na 5 jaar op mijn huidige systeem gegamed te hebben, begin ik te merken dat mijn huidige set-up wat moeite begint te krijgen met de nieuwste games (Bijv. Total War 3 Kingdoms).
Nu kan ik mijn huidige systeem uitbreiden met een externe GPU, maar eerlijk gezegd ben ik nooit helemaal tevreden geweest met de prestaties. Koeling was altijd een issue en de PC draait (Stabiel overigens) alleen met een aantal houtje-touwtje koel-oplossingen. Ik heb indertijd gekozen voor een Mini-ITX kast (leek toen een goed idee
), om in die mix een GPU te introduceren lijkt me een recept voor verdere problemen.
Vandaar dat ik nu zit te kijken naar een nieuw systeem (zie hieronder) het is grotendeels gebaseerd op het BBG systeem van afgelopen maand, al heb ik wat wijzigingen aangebracht. Graag hoor ik jullie feedback op het systeem als geheel en op de specifieke vragen hieronder.
Alvast bedankt!
Schzuki
TLDR: Graag hoor ik jullie feedback op het volgende systeem (deels gebaseerd op de BBG van afgelopen maand):
Doel van het systeem:
Gaming, werkstation (standaard kantoor werk)
Geen extreem hoge eisen qua prestaties, wel opzoek naar een systeem dat de komende jaren mee kan. Ik ben niet van plan te gaan overklokken etc.
Specifieke vragen:
- Gaat de combinatie van MB, CPU, GPU en RAM met elkaar werken?
- Ivm koelproblemen in het verleden wil ik een aantal extra fans (2) installeren. Volgens mij kan ik die gewoon aansturen vanaf het MB, klopt dat?
- Volgens mij moet dit qua stroomvoorziening allemaal kunnen, klopt dat?
- Veranderd het antwoord op bovenstaande vragen als ik in de toekomst het werkgeheugen wil uitbreiden?
Mee te nemen:
Keyboard: CorsairK95
Muis: Evoluent draadloze USB muis
Geluid: Semi-Prehistorisch Cambridge Soundworks 4:1 systeem dat ik bij mijn eerste PC al had (~2000) - aan vervanging toe, maar dat komt tzt wel
---
---
Na 5 jaar op mijn huidige systeem gegamed te hebben, begin ik te merken dat mijn huidige set-up wat moeite begint te krijgen met de nieuwste games (Bijv. Total War 3 Kingdoms).
Nu kan ik mijn huidige systeem uitbreiden met een externe GPU, maar eerlijk gezegd ben ik nooit helemaal tevreden geweest met de prestaties. Koeling was altijd een issue en de PC draait (Stabiel overigens) alleen met een aantal houtje-touwtje koel-oplossingen. Ik heb indertijd gekozen voor een Mini-ITX kast (leek toen een goed idee
Vandaar dat ik nu zit te kijken naar een nieuw systeem (zie hieronder) het is grotendeels gebaseerd op het BBG systeem van afgelopen maand, al heb ik wat wijzigingen aangebracht. Graag hoor ik jullie feedback op het systeem als geheel en op de specifieke vragen hieronder.
Alvast bedankt!
Schzuki
TLDR: Graag hoor ik jullie feedback op het volgende systeem (deels gebaseerd op de BBG van afgelopen maand):
Doel van het systeem:
Gaming, werkstation (standaard kantoor werk)
Geen extreem hoge eisen qua prestaties, wel opzoek naar een systeem dat de komende jaren mee kan. Ik ben niet van plan te gaan overklokken etc.
Specifieke vragen:
- Gaat de combinatie van MB, CPU, GPU en RAM met elkaar werken?
- Ivm koelproblemen in het verleden wil ik een aantal extra fans (2) installeren. Volgens mij kan ik die gewoon aansturen vanaf het MB, klopt dat?
- Volgens mij moet dit qua stroomvoorziening allemaal kunnen, klopt dat?
- Veranderd het antwoord op bovenstaande vragen als ik in de toekomst het werkgeheugen wil uitbreiden?
Mee te nemen:
Keyboard: CorsairK95
Muis: Evoluent draadloze USB muis
Geluid: Semi-Prehistorisch Cambridge Soundworks 4:1 systeem dat ik bij mijn eerste PC al had (~2000) - aan vervanging toe, maar dat komt tzt wel
---
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 132,50 | € 132,50 |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Super 8GB Gaming OC | € 892,- | € 892,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 83,- | € 83,- |
| 1 | Monitoren | Samsung LU32J590 Zwart | € 294,14 | € 294,14 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 High Speed, 140mm | € 18,15 | € 18,15 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 148,99 | € 148,99 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 161,- | € 161,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.092,55 | ||
---