Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oplichting?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.741 views

• SupriZe
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10-12 12:00
Beste Tweakers,

Ik weet niet waar ik dit bericht moet plaatsen, maar ik ben opzoek naar mensen die ook opgelicht zijn door Martin F (hij heeft zijn account verwijderd van tweakers, laatste teken van leven: V&A aangeboden: Reball en reflow service ) Volgens mij is dat al een bekende op tweakers wat betreft oplichting, maar dat gaat terug naar 2008.

Iedereen maakt wel eens fouten en volgens mij was meneer ook zeker op het goede pad met zijn reball en reflow service op V&A, want de beoordelingen logen er niet om.
Ik heb daarom zonder enige twijfel in de zomer van 2018 (ja je leest het goed) een videokaart overgenomen van Martin. Dit betrof een Sapphire R9 390. Ik kreeg hem de volgende dag al binnen via PostNL, helaas bleek na wat testing dat de kaart niet stabiel was. Helaas had Martin hier in het begin 0 begrip voor, maar daar kwam gelukkig later verandering in. Hij wilde hem uiteindelijk wel omruilen voor een andere. Helaas duurde dit enkele maanden en moest ik hem steeds om een update vragen, hij bleef maar dingen beloven en zij dat zodra er een kaart binnen kwam hij hem op zou sturen. Na bijna een jaar was er nog steeds niks geregeld en vroeg ik voor andere mogelijkheden. Hij wilde de kaart wel nakijken aangezien hij toch een reball en reflow hobby had. Aangezien dit voor mij nog de enige weg was ben ik hiermee akkoord gegaan en de kaart opgestuurd. Dit was in maart 2019. Enkele weken later na veel navragen heeft hij de kaart eindelijk nagekeken. Er was inderdaad iets kapot, namelijk een van de memory chips. Hij zei dat hij er 3 had vervangen en nog wachtte op 1 nieuwe. Helaas daarna wederom niks meer te horen gekregen. Na een lange tijd van updates vragen stelde die voor om mij een kaart op te sturen die hij binnen zou krijgen. Je raadt het al, ook dit is helaas niet gebeurt. Ik heb nu dus en geen kaart en ben 150 euro kwijt. (redelijk stom van me zelf om zolang te vertrouwen op iemand zijn woorden) 8)7

En nu zijn we hier, ik stuurde hem gister een berichtje, kreeg geen reactie, maar hij had hem wel al gelezen. Vandaag nog maar eens wat gestuurd en toen gaf die aan dat hij gestopt was. Ik stelde de vraag: “en nu dan”? Waarop hij antwoorde ik kan nu niks. Precies hetzelfde als de afgelopen 1,5 jaar dus. Dat zei ik hem dus ook, waarop hij reageerde “en nu op block”. Hij heeft mij nu geblockt dus kan hem helaas niks meer vragen. Vandaar dat ik nu even hier mijn verhaal kwijt wil.

Misschien weet iemand hier nog raad mee.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:05
Ik hoop dat het verwijderen van zijn account niks te maken heeft met Martin die opnieuw het foute pad beloopt.

Mijn advies: steek hier geen energie meer in. Verspeelde moeite & neem je verlies.
Zelf ook hier eens op tweakers aan het kortste eind moeten trekken. Meer dan extra frustraties heeft het me niet opgeleverd..

WouterL wijzigde deze reactie 13-11-2019 13:28 (24%)

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Ik zie nergens in je verhaal de optie om de koop ongedaan te maken en je geld terug te krijgen.
Heb je dit wel eens geopperd?

Zeker omdat je stelt: "Aangezien dit voor mij nog de enige weg was"

Ik zou na één maand wachten al mijn geld terug geëist hebben, en verder niet meer omgekeken naar die kaart. Als jij geen product hebt, en wél betaald, dan hoor je gewoon je geld terug te krijgen.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• SupriZe
dragonhaertt schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:54:
Ik zie nergens in je verhaal de optie om de koop ongedaan te maken en je geld terug te krijgen.
Heb je dit wel eens geopperd?

Zeker omdat je stelt: "Aangezien dit voor mij nog de enige weg was"

Ik zou na één maand wachten al mijn geld terug geëist hebben, en verder niet meer omgekeken naar die kaart. Als jij geen product hebt, en wél betaald, dan hoor je gewoon je geld terug te krijgen.
Helemaal vergeten te benoemen, maar ja dat heb ik ook direct geopperd, nadat hij geen oplossing kon aandragen. Hij gaf echter aan dat hij geen geld had om terug te geven... Daarom heb ik mij gefocust op de andere oplossing(ruilen met een andere kaart), want van een kale kip kun je immers niet plukken en ik zag het ook zeker niet gebeuren dat hij mij terug zou betalen.

• SupriZe
WouterL schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:27:
Ik hoop dat het verwijderen van zijn account niks te maken heeft met Martin die opnieuw het foute pad beloopt.

Mijn advies: steek hier geen energie meer in. Verspeelde moeite & neem je verlies.
Zelf ook hier eens op tweakers aan het kortste eind moeten trekken. Meer dan extra frustraties heeft het me niet opgeleverd..
Ik vermoed haast van wel, anders zou je simpel weg niks meer met je account doen zou je denken.

Maar inderdaad, waarschijnlijk is dat de enige oplossing..

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 06:51
Ik zou aangifte doen, geen idee of ze er iets mee doen maar wellicht ben je niet de eerste en ben je dat wel dan staat hij in ieder geval op de radar.

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr homemade 80cm | JoyStove Large | Diverse gietijzeren speeltjese

• NightFox89
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:29
Ik lees geen specifieke oplichting. Wel een ingebrekestelling. Nogal een verschil. Niet dat dat de situatie verbeterd.

• _Drake_
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-12 21:46
NightFox89 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:22:
Ik lees geen specifieke oplichting. Wel een ingebrekestelling. Nogal een verschil. Niet dat dat de situatie verbeterd.
Hij heeft feitelijk geen (werkend) product geleverd en verzuimd deze te vergoeden, dat is gewoon oplichting. De ts heeft momenteel geen kaart en geen geld, de verkoper blokkeert zelfs het contact nu. Dat zegt wel genoeg.

_Drake_ wijzigde deze reactie 13-11-2019 16:43 (19%)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:38

JKen

Catdog Fanart.

Ik zal zo wie zo ook aangiften doen. Daarnaast zou misschien je rechtsbijstand verkering ook iets voor je kunnen betekenen. Ook zou je contact op kunnen nemen met een incasso bureau.

Ook zou je kunnen kijken of er meer gedupeerde zijn om er samen actie op te ondernemen.

• Flurrymcer
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10-12 16:33
Ga eens bij hem langs... Je hebt zijn adres toch

• Flurrymcer
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10-12 16:33
Of stuur hem weet ik veel, 30 enveloppen met steentjes erin zonder afzender en postzegel. Mocht je hem echt terug willen pakken

• sylvester79
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 08:14
[b]_Drake_ schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:37:
Hij heeft feitelijk geen (werkend) product geleverd en verzuimd deze te vergoeden, dat is gewoon oplichting. De ts heeft momenteel geen kaart en geen geld, de verkoper blokkeert zelfs het contact nu. Dat zegt wel genoeg.
Dan blijft het een civiele procedure en geen oplichting. Immers blijkt nergens uit dat de verkopen de intentie had een defect product te verkopen.

De politie lastig vallen is compleet zinloos en zorgt dat ze niet aan hun echte werkzaamheden toekomen.

Daarbij is ook de vraag of hij een zakelijke dienst leverde, zo ja dan kun je hem ingebreke stellen. Op een verkoop tussen consumenten kun je geen garantie claimen, dit is het risico van het kopen bij een consument.

sylvester79 wijzigde deze reactie 13-11-2019 20:57 (13%)

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-12 21:51
sylvester79 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:57:
[...]

Dan blijft het een civiele procedure en geen oplichting. Immers blijkt nergens uit dat de verkopen de intentie had een defect product te verkopen.

De politie lastig vallen is compleet zinloos en zorgt dat ze niet aan hun echte werkzaamheden toekomen.

Daarbij is ook de vraag of hij een zakelijke dienst leverde, zo ja dan kun je hem ingebreke stellen. Op een verkoop tussen consumenten kun je geen garantie claimen, dit is het risico van het kopen bij een consument.
Normaal gesproken zou ik je gelijk geven, maar in dit geval is het de voortzetting van een gewoonte waarvoor meneer al eerder is veroordeeld:
Het duurde niet lang op me 25ste moest ik op het bureau melden.
Zag der tegen op maar had wel zoiets van kan blijven rennen heeft geen zin.
Tenslotte wist ik wel waar over ging .
Dus ik melde me op het bureau en heb direct alles uit de doeken gedaan over de oplichting van marktplaats en tweakers. Dacht als ik dat eerlijk vertel laten ze me wel weer gaan tot de rechtzaak.
Nou niet dus officier besloot me 3 dagen vast te houden tijdens de onderzoek of der geen meer gedupeerde waren.

[...]

Nu kwam de officier aanwoord hoorde van me advocaat al dat zei strengste was .
En dat was ze ook kreeg de wind van voren en terecht.
Wat ik heb gedaan was ook niet terrecht .

Maar ze eisde 200 uur werk straf en 6 maanden voorwaardelijk met proeftijd van 2 jaar.
en nog 2 jaar onder toezicht van de reclassering en boete van 1600 euro.

Weer gingen 2 weken voorbij eindelijk uitspraak en gelukkig rechter heeft besluit overgenomen van de
officier en dat betekende geen cellstraf.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

• sylvester79
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 08:14
Thijsmans schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:30:
[...]
Normaal gesproken zou ik je gelijk geven, maar in dit geval is het de voortzetting van een gewoonte waarvoor meneer al eerder is veroordeeld:
[...]
Hij is veroordeeld voor het niet versturen van goederen, daarvan is hier geen sprake. Hij heeft het verstuurd als consument (lees nergens dat hij als bedrijf handelde) en ondanks dat hiervoor geen enkele juridische verplichting voor bestaat geprobeerd, dit op te lossen. Wel met absurde termijnen en minimale communicatie.

Als hij het "defecte" apparaat na sommatie niet teruggestuurd kun je spreken van ontvreemding. Maar afgezien daarvan is er gewoon niets strafbaars gebeurd en staat zijn verleden er compleet los van.

Handelde hij als bedrijf dan blijft het een civiele procedure maar dan heb je wel mogelijkheden, echter is het bedrag van € 150,00 erg laag en de vraag of een procedure je iets gaat opleveren.

sylvester79 wijzigde deze reactie 14-11-2019 07:18 (13%)

• spijk860
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:30
Ik heb ook minder goede ervaringen met deze Martin F.
Ik had mijn defecte r380 opgestuurd maar heb deze nooit teruggekregen. Ook ik heb hem ultimatums gesteld om het spul terug te sturen maar op den duur was ik er klaar mee en heb ik het laten gaan. Zeker vanwege de lage waarde van het spul.

Neemt niet weg dat het absoluut niet de manier is waarop wij Tweakers met elkaar omgaan.

MBP 13 2017, Iphone Xs 64

• SupriZe
sylvester79 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:17:
[...]

Hij is veroordeeld voor het niet versturen van goederen, daarvan is hier geen sprake. Hij heeft het verstuurd als consument (lees nergens dat hij als bedrijf handelde) en ondanks dat hiervoor geen enkele juridische verplichting voor bestaat geprobeerd, dit op te lossen. Wel met absurde termijnen en minimale communicatie.

Als hij het "defecte" apparaat na sommatie niet teruggestuurd kun je spreken van ontvreemding. Maar afgezien daarvan is er gewoon niets strafbaars gebeurd en staat zijn verleden er compleet los van.

Handelde hij als bedrijf dan blijft het een civiele procedure maar dan heb je wel mogelijkheden, echter is het bedrag van € 150,00 erg laag en de vraag of een procedure je iets gaat opleveren.
Bedankt voor toelichting, duidelijk verhaal. Echter heb ik toch wel online aangifte gedaan. Dan is het bij de politie ten minste wel 'weer' bekend en als zij er meerdere meldingen van krijgen en er een zaak van wordt gemaakt dan hebben ze mijn contact gegevens tenminste en die van hem.

• SupriZe
spijk860 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:50:
Ik heb ook minder goede ervaringen met deze Martin F.
Ik had mijn defecte r380 opgestuurd maar heb deze nooit teruggekregen. Ook ik heb hem ultimatums gesteld om het spul terug te sturen maar op den duur was ik er klaar mee en heb ik het laten gaan. Zeker vanwege de lage waarde van het spul.

Neemt niet weg dat het absoluut niet de manier is waarop wij Tweakers met elkaar omgaan.
Heel vervelend... Hoe lang is dit geleden?

• spijk860
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:30
SupriZe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:11:
[...]

Heel vervelend... Hoe lang is dit geleden?
Ik heb op 11 september 2018 voor het laatst iets van hem vernomen, daarna nog wel een reminder gestuurd maar hier is nooit meer op gereageerd.

MBP 13 2017, Iphone Xs 64

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

Hoe vervelend ook, Tweakers kan je hier niet bij helpen.

Veiling: Tweakers Kerstballen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True