Mod Chip voor Philips CDR765

Pagina: 1
Acties:
  • 1.153 views sinds 30-01-2008

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Ben op zoek naar zo'n mod chip voor in je Philips CDR765.
Je hoeft dan niet meer speciaal die CDR Audio discs te gebruiken.
Wie weet waar ik die kan kopen?
En wie heeft er ook een en bevalt het goed?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je kan ook gewoon eerst een "officiele" cdr erin stoppen de recorder deze laten lezen en dan de lade "handmatig" opentrekken(dus zonder de eject knop te gebruiken) dan er een cdr erin van een knaak en de lade weer terug duwen(wederom zonder eject).

Voila je kan opnemen voor 1/4 of minder van de prijs.

Deze truck is al oud en werkt in ieder gval bij de "oudere" philips recorders.Wel voor eigen risico,maar als je het met beleid doet kan er niets stukgaan. >:)

Verwijderd

Goeie tip, bedankt! ;)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eeh.. ik zou met deze metode erg voorzichtig doen !
Als je de lade een paar tandjes verschijft heb je een grote kans dat de lade daarna niet meer goed dicht gaat...

Je kan beter ff zo'n chippie proberen of nog beter: koop een brander voor in de pc.. kan je veel meer mee

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Doet het al jaren bij een kennis..... Hij was ook erg huiverig maar als je ff kijkt hoe het in elkaar zit zie je dat er niet veel stuk kan gaan *D

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Deze truc werkt idd perfect..
Kennis van mij gebruikt het al jaren zo.
Soms is het zo simpel :)

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Die truc werkt dus niet bij de CDR765
Dat is die dubbeldecker. Heb het al geprobeert, maar hij ziet gewoon dat er een andere cd is ingedaan.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Niemand die hier verder iets van weet?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 01 augustus 2001 22:58 schreef Rico het volgende:
Niemand die hier verder iets van weet?
Dit is toch echt iets, wat alleen de speciaalzaken doen.

Ik weet trouwens alleen van raf dat ze omgebouwde cd-recorders verkochten, ooit. Ga naar een speciaalzaak, zou'k zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Heb het al gevonden.
Ze hebben daar ook chips voor andere merken/types.
Kijk op www.mediamagic.nl

Verwijderd

Ik gebruik die truc al jaaaaren met mijn CDR 870, die indertijd goeie kritieken kreeg in luisterbladen vanwege de opnames en de afspeelkwaliteit. De verklaring is simpelweg dat als de cd rec. eenmaal een officiele audio recordable cd heeft gelezen, dat ie na uit- en vervolgens weer inschuiven van een cheapo cd, hij denkt dat de eerdere er nog in ligt. Dat was een 'loop' die volgens insiders expres erin gebouwd was door Philips die immers in die tijd alle bemoeienissen op contentgebied doorgesneden had. Phonogram was toen al verkocht.
Andere cd rec. fabrikanten lezen de cd als er opgenomen gaat worden. En dan werkt zo'n move natuurlijk niet.

Alleen, zoals met veel Philips spullen zo, is de kwaliteit matig. :( En werkt hij nu eens wel en dan weer niet. Ook niet met officiele audio recordables. Nota bene van Philips zelf. Ik gebruik 'm al een tijd niet meer omdat als je een paar keer uitgespuugde cd's hebt die vervolgens niet meer opneembaar blijken, het toch een dure hobby wordt. Sowieso heb ik er nooit de kosten uitgehaald, want die krengen kosten 6 jaar geleden toch zo'n 1300 gld. Dat ie ook nog eens gevoelig is, blijkt uit het feit dat ie niet alle cd's afspeelt. Soms ook niet degene die die zelf heeft opgenomen. Gelukkig heb ik nog zo'n robuuste 12 jaar ouwe Sony staan die praktisch alles eet.

Toch is zo'n cd rec. erg handig vanwege de integratie en makkelijke aansluitbaarheid in je bestaande stereo en de mogelijkheid van compileren van muziek van verschillende bronnen waarbij je de geluidssterktes kunt aanpassen, fade ins & outs kunt maken.

Ik vraag me af of meer mensen last hebben van het 'uitspugen' :X van cd audio recordables door Philips cd recorders....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 07:57 ]

Verwijderd

Heee, opmerkelijk :( : ondanks recente posting geen actuele positie op de hitlijst van topics.... How's that? :?

Verwijderd

Ik weet niet hoe het komt, maar ik snap ook niet echt dat ondanks dat je door hebt dat dit topic uit 2001!! stamt je het alsnog kickt. Het is wel fijn dat je deze kennis wilt delen, maar het is niet de bedoeling dat je daar zulk oude topics voor kickt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.