Ik gebruik die truc al jaaaaren met mijn CDR 870, die indertijd goeie kritieken kreeg in luisterbladen vanwege de opnames en de afspeelkwaliteit. De verklaring is simpelweg dat als de cd rec. eenmaal een officiele audio recordable cd heeft gelezen, dat ie na uit- en vervolgens weer inschuiven van een cheapo cd, hij denkt dat de eerdere er nog in ligt. Dat was een 'loop' die volgens insiders expres erin gebouwd was door Philips die immers in die tijd alle bemoeienissen op contentgebied doorgesneden had. Phonogram was toen al verkocht.
Andere cd rec. fabrikanten lezen de cd als er opgenomen gaat worden. En dan werkt zo'n move natuurlijk niet.
Alleen, zoals met veel Philips spullen zo, is de kwaliteit matig.

En werkt hij nu eens wel en dan weer niet. Ook niet met officiele audio recordables. Nota bene van Philips zelf. Ik gebruik 'm al een tijd niet meer omdat als je een paar keer uitgespuugde cd's hebt die vervolgens niet meer opneembaar blijken, het toch een dure hobby wordt. Sowieso heb ik er nooit de kosten uitgehaald, want die krengen kosten 6 jaar geleden toch zo'n 1300 gld. Dat ie ook nog eens gevoelig is, blijkt uit het feit dat ie niet alle cd's afspeelt. Soms ook niet degene die die zelf heeft opgenomen. Gelukkig heb ik nog zo'n robuuste 12 jaar ouwe Sony staan die praktisch alles eet.
Toch is zo'n cd rec. erg handig vanwege de integratie en makkelijke aansluitbaarheid in je bestaande stereo en de mogelijkheid van compileren van muziek van verschillende bronnen waarbij je de geluidssterktes kunt aanpassen, fade ins & outs kunt maken.
Ik vraag me af of meer mensen last hebben van het 'uitspugen'

van cd audio recordables door Philips cd recorders....
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 02-01-2005 07:57
]