Arbitrage door e-court? Iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Hi all,

Ik was vandaag bezig met een bestelling op een webshop, en kwam deze bepaling tegen, in lichtgrijs, onderaan de winkelwagen:"
Als je op 'Naar betalen' klikt, ga je akkoord met de Algemene verkoopvoorwaarden [...] Ook ga je akkoord met de digitale arbitragevoorwaarden [...].
Hmmm. I am intrigued... Ik klik op de hyperlink.
Voorwaarden voor digitale arbitrage

Indien de consument een door hem [...] verschuldigd bedrag niet op tijd betaalt, k[unnen wij] ervoor kiezen om gebruik te maken van het scheidsgerecht Stichting e-Court om het bedrag te innen. Hierop zijn de daarvoor geldende wettelijke regels en het van toepassing zijnde procesreglement zoals opgenomen op de website van de Stichting e-Court van toepassing. Indien de consument het geschil niet door de Stichting e-Court maar door de bevoegde rechter wil laten behandelen, dan zal de consument dit binnen 1 maand na oproeping [...] op de wijze zoals vermeld in de oproeping moeten laten weten.
Never heard of them.

e-Court - over ons

Okee, er staat een hoop tekst op deze pagina, zoals
5 waarborgen

Onze procedures kennen de volgende waarborgen:
1. simpele processtappen
2. begrijpelijke taal
3. een vonnis in acht weken
4. alle informatie bij de hand in één dossier
5. ondersteuning van de afdeling procesbewaking
en
e-Court geeft de volgende garanties:

1. onze arbiters zijn onpartijdig, universitair opgeleid en hebben minimaal 15 jaar relevante werkervaring
2. wij zijn financieel onafhankelijk
3. ons procesreglement beschermt tegen onnodige kostenstapeling
en
onze belofte

Over het wettelijke systeem beloven wij het volgende:

wij verzetten ons tegen ongerechtvaardigde verrijking en onrechtvaardige wetgeving
en

Wait. What the what now? Onrechtvaardige wetgeving? Hoezo onrechtvaardige wetgeving? En, wie bepaalt er dan welke van onze wetgeving onrechtvaardig is? Hebben we niet een volksvertegenwoordiging om daar op toe te zien? Wie zijn jullie om in arbitrage toe te zien op de rechtvaardigheid van de wetgeving? Schiet de arbitrage hier niet een heel klein beetje zn doel voorbij?

Heeft er iemand ervaring met deze partij? Ik ben heel erg nieuwsgierig....

O ja, die webwinkel? Bol.com :|

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Beste antwoord (via Helixes op 12-11-2019 19:29)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vragen?
Helaas is e-Court begin 2018 door de overheid stilgelegd. http://www.e-court.nl/contact/

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 12-11-2019 19:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vragen?
Helaas is e-Court begin 2018 door de overheid stilgelegd. http://www.e-court.nl/contact/

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 12-11-2019 19:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
@Hackus Goed antwoord.

Maareh.... waarom gebruikt Bol.com dan e-court?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Helixes schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:07:
@Hackus Goed antwoord.

Maareh.... waarom gebruikt Bol.com dan e-court?
Nooit van gehoord of via Bol mee te maken gehad. 3e partij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:08:
[...]

Nooit van gehoord of via Bol mee te maken gehad. 3e partij ?
Hahaha, nee....

Als je nu een boek bestelt bij onze Bol-vrienden, dan krijg je deze mooie zin te zien aan het einde van je bestelling:
Als je op 'Naar betalen' klikt, ga je akkoord met de Algemene verkoopvoorwaarden van bol.com Ook ga je akkoord met de digitale arbitragevoorwaarden van bol.com.
Ik heb even een chat geopend. Ik geloof dat ze zelf ook niet zo goed weten wat ze er mee aanmoeten...

Ik zet m nu even op solved. Als ze de zaak hebben opgeklaard, en dit vraagt om een vervolg, dan kunnen we altijd nog heropenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
YouTube: Deurwaarder GGN moet tienduizenden klanten compenseren

Daar gaat het ook een stukje over e-court.
Wat ik daaruit begrijp is het een soort goedkope digitale rechter. Maar dat werkte niet echt zoals geplant.

Maar betaal optijd en je heb geen last van ze😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De persberichten op die site laten ook wel een heel vreemd beeld zien. Nogal wat pretenties en paranoia daar.
Pagina: 1