Hi all,
Ik was vandaag bezig met een bestelling op een webshop, en kwam deze bepaling tegen, in lichtgrijs, onderaan de winkelwagen:"
e-Court - over ons
Okee, er staat een hoop tekst op deze pagina, zoals
Wait. What the what now? Onrechtvaardige wetgeving? Hoezo onrechtvaardige wetgeving? En, wie bepaalt er dan welke van onze wetgeving onrechtvaardig is? Hebben we niet een volksvertegenwoordiging om daar op toe te zien? Wie zijn jullie om in arbitrage toe te zien op de rechtvaardigheid van de wetgeving? Schiet de arbitrage hier niet een heel klein beetje zn doel voorbij?
Heeft er iemand ervaring met deze partij? Ik ben heel erg nieuwsgierig....
O ja, die webwinkel? Bol.com
Ik was vandaag bezig met een bestelling op een webshop, en kwam deze bepaling tegen, in lichtgrijs, onderaan de winkelwagen:"
Hmmm. I am intrigued... Ik klik op de hyperlink.Als je op 'Naar betalen' klikt, ga je akkoord met de Algemene verkoopvoorwaarden [...] Ook ga je akkoord met de digitale arbitragevoorwaarden [...].
Never heard of them.Voorwaarden voor digitale arbitrage
Indien de consument een door hem [...] verschuldigd bedrag niet op tijd betaalt, k[unnen wij] ervoor kiezen om gebruik te maken van het scheidsgerecht Stichting e-Court om het bedrag te innen. Hierop zijn de daarvoor geldende wettelijke regels en het van toepassing zijnde procesreglement zoals opgenomen op de website van de Stichting e-Court van toepassing. Indien de consument het geschil niet door de Stichting e-Court maar door de bevoegde rechter wil laten behandelen, dan zal de consument dit binnen 1 maand na oproeping [...] op de wijze zoals vermeld in de oproeping moeten laten weten.
e-Court - over ons
Okee, er staat een hoop tekst op deze pagina, zoals
en5 waarborgen
Onze procedures kennen de volgende waarborgen:
1. simpele processtappen
2. begrijpelijke taal
3. een vonnis in acht weken
4. alle informatie bij de hand in één dossier
5. ondersteuning van de afdeling procesbewaking
ene-Court geeft de volgende garanties:
1. onze arbiters zijn onpartijdig, universitair opgeleid en hebben minimaal 15 jaar relevante werkervaring
2. wij zijn financieel onafhankelijk
3. ons procesreglement beschermt tegen onnodige kostenstapeling
enonze belofte
Over het wettelijke systeem beloven wij het volgende:
wij verzetten ons tegen ongerechtvaardigde verrijking en onrechtvaardige wetgeving
Wait. What the what now? Onrechtvaardige wetgeving? Hoezo onrechtvaardige wetgeving? En, wie bepaalt er dan welke van onze wetgeving onrechtvaardig is? Hebben we niet een volksvertegenwoordiging om daar op toe te zien? Wie zijn jullie om in arbitrage toe te zien op de rechtvaardigheid van de wetgeving? Schiet de arbitrage hier niet een heel klein beetje zn doel voorbij?
Heeft er iemand ervaring met deze partij? Ik ben heel erg nieuwsgierig....
O ja, die webwinkel? Bol.com
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000