Moet ik DoH gebruiken als Orange (france) mijn provider is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-10 09:36
moet ik DoH gebruiken als Orange (france) mijn provider is?
ik ben de laatste tijd erg privacy bewust geworden en dus heb ik in firefox 70.0.1 DOH ingeschakeld

nu las ik echter dat Europeaanse ISP geen data profiel van je mogen maken zoals de Amerikaanse dat doen

indien dit klopt is er dan nog enige reden om DoH aan te laten staan?

PS waar valt VPN tech onder op tweakers?

mijn excuses als dit niet de juiste plaats is

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Ik heb het niet. Ik zie van DoH maar een heeeeel klein voordeel.
Waar je dan ook je DNS query's heen stuurt. De partij die ze voor je verwerkt weet precies welke domeinen jij bezocht hebt. Ik vertrouw mijn provider meer met deze gegevens dan een google of een Cloudefare.

Daarnaast kan een provider (als ze zouden willen) nog steeds zien dat jij data opvraagd op server X. wat voor verkeer je ook stuurt, Routers (en switchs) zien altijd waar het verkeer heen moet.
Nu kan het zomaar zijn dat er meerde websites op 1 ip-adres hangen, maar als ze willen kunnen ze toch nog wel iets van een profiel van je opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
bedankt voor je antwoord ik twijfel erg zelf ook over

zou ik dan beter een VPN kunnen pakken als ik versleutelde communicatie wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06
Dat kan mocht je je VPN provider vetrouwen. Maar tegenwoordig zijn er al heel veel sites bijvoorbeeld met HTTPS beveiligd waardoor je voor het normaal browsen wel okay zit. Zelf vind ik lekker relaxt zijn over het gebruiken van internet veel belangrijker dan jezelf helemaal druk maken om privacy hetzij al je verkeer te versleutelen. Maar dat ben ik dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
dank ga ik maar voor een VPN denk ik

PS mooie profiel foto :)