1 PS4 op 3 aparte tv's; mogelijk? En hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-10-2024
Wij hebben één PS4, drie tv's en 2 kinderen. De PS4 staat in de woonkamer aangesloten op een tv. Nu willen ze graag ook op de PS4 kunnen spelen in hun eigen kamer. De tv's zijn beschikbaar maar ik wil niet 2 extra PS4 kopen. Het is ook niet noodzakelijk dat ze tegelijkertijd op de PS4 spelen.

Vraag 1:
Is het mogelijk om (draadloos) de PS4 in de woonkamer te laten staan en dat de kinderen toch op hun eigen kamer kunnen gamen?

(Het gaat dus NIET om het overlappen op meerdere schermen)

Vraag 2:
Als dit mogelijk is, wat heb ik allemaal nodig om het aan te sluiten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 00:08
Er zijn diverse mogelijkheden, je hebt bijvoorbeeld de ps4 remote play app, die kun je op ios, android, windows of mac installeren. Je kunt daar ook gewoon een controller bij gebruiken.

Je kunt ook echt een videoverbinding maken met een HDMI switch, je moet dan wel kabels trekken en de ps4 moet dan dicht genoeg in de buurt staan om de controller te kunnen gebruiken. Die switches zijn er ook wireless.

Ik denk dat de eerste optie het beste is, goed internet is wel een vereiste.

Edit: https://remoteplay.dl.playstation.net/remoteplay/lang/nl/index.html

[ Voor 13% gewijzigd door Sluw op 12-11-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Je kan eens kijken naar een HDMI splitter:

https://www.allekabels.nl...2BiVP8EoBJxoCPVwQAvD_BwE#

https://www.coolblue.nl/p...dxoS_4olifYhoCHLYQAvD_BwE

https://www.onlinekabelsh...3_eDKXGDui9BoCgEwQAvD_BwE

Heb ervaring met geen van allen.
Ikzelf denk wel dat je beter bekabeld kan doen dan draadloos.
Op het werk hebben we ook draadloze presentatie apparatuur en dat werkt prima voor Powerpoints e.d. maar voor bewegend beeld is het niet goed genoeg (lage framerate, een hoop tearing e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik gebruik een draadloze HDMI bridge en dat werkt vooralsnog prima in een oud huis met houten verdiepingsvloer en kan zowel boven draadloos als beneden bekabeld spelen. Wel even de HDMI van TV naar bridge ompluggen als ik boven wat wil doen.

https://www.allekabels.nl...2JOu23TaVaxRoCrwwQAvD_BwE

[ Voor 3% gewijzigd door De Rikster op 12-11-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15
kickje naar SPV...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 23:55

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Let wel op dat HDMI kabels niet te lang kunnen zijn, anders valt het signaal weg.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Flimovic schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:39:
Let wel op dat HDMI kabels niet te lang kunnen zijn, anders valt het signaal weg.
En dat het controller signaal ook niet te ver qua afstand moet overbruggen of door betonnen muren met staal moet ofzo. Ik denk eerder dat dit het probleem gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Euh, waarom zo moeilijk? zet bij elk tv een losse ps4 power cable. Seconden werk om de ps4 te sleuren van ene kamer naar andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 08:23
@SYQ Echt handig is dat niet met kinderen, dan moet je elke keer in de weer als ze op de Playstation gaan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-10-2024
SYQ schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:51:
Euh, waarom zo moeilijk? zet bij elk tv een losse ps4 power cable. Seconden werk om de ps4 te sleuren van ene kamer naar andere :)
Je bedoelt een gewone kabel om de PS4 naar de andere kamer te slepen en daar aan te sluiten op stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:50
Het videosignaal van je PS4 naar alle tv's in je huis krijgen lukt nog wel met de nodige apparatuur(hdmi splitters e.d.). Alleen je zit dan nog met het probleem dat je controller ook nog moet verbinden met je PS4. Ik denk niet dat het bereik van bluetooth ver genoeg is om vanaf andere kamers in huis te verbinden met de PS4.
Remote Play is dan de enige optie die overblijft, bij mij geeft dat hele wisselende resultaten. De ene keer werkt het perfect en een dag later krijg ik een 160p stream oid waar niet eens in te zien is welke game ik überhaupt speel. Je verbind dan je controller met (bijvoorbeeld) een laptop en start daar remote play op. Als je je laptop weer aansluit op een TV kan je daarop gewoon spelen.
Maar het makkelijkst is zoals @SYQ zegt gewoon de PS4 heen en weer slepen. Overal een extra power en hdmi kabel en zelfs je kinderen kunnen het aansluiten. Eventueel plak je een gekleurde sticker op de kabel en op de juiste poort in de PS4 zodat ze weten welke bij elkaar horen. Al kan het bijna niet fout gaan want ze connectoren verschillen zoveel dat het met geen mogelijkheid in de foute poort gestoken kan worden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-09 20:53
- Windows netbook + remoteplay - werkt prima. Ik heb zelfs nog een zeldzame PS4 controller USB ontvanger gescoord voor op mijn game pc :)
- PSTV (super oplossing, maar best lastig aan te komen) - ik heb er daarom dus nog 2 (1 op kantoor en 1 - voor op vakantie en random places in huis)
- "Gewoon" een black friday PS4 scoren.

Manier 1/2 werken prima zolang je interne netwerk maar goed is. Lees: PS4 op draad of een sterk 5Ghz netwerk.

De PS4 gaan verslepen is vragen om een defecte HDMI poort op je PS4.... dus dan is long term de "gewone" optie 3 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

logix147 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:12:

De PS4 gaan verslepen is vragen om een defecte HDMI poort op je PS4.... dus dan is long term de "gewone" optie 3 goedkoper.
Gewoon twee extra ps4 kopen kost je alsnog een fortuin. Om geweld op hdmi poort van je ps4 te voorkomen kan je toch een kort hdmi kabel scoren met vrouwtje aan uiteinde?
Pagina: 1