Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lelijke balk/spant in slaapkamer, cosmetische tips gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• FrankBlom
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 06-12 23:04
Goedendag,

Wij zijn bezig met een grote verbouwing aan ons huis.
De uitbouw van de eerste verdieping (bovenop de eerdere uitbouw beneden) staat inmiddels al een kleine 2 maanden.
We zijn bijna overal klaar, behalve onze eigen slaapkamer.

We weten niet wat we met deze balk aan moeten.
Het is een vuren balk met op de verbindingen multiplex/garantie platen.

https://tweakers.net/ext/f/2p4zFzRFNts1P54IE9auJQ4b/thumb.jpg
(kon even geen betere foto vinden, maar de balk loopt dus in een boog)

We hebben nagedacht over schilderen, maar dan blijf je zitten met de verdikkingen en naden.
Ook ga je de schroefgaten zien door de verf/plamuur heen.

Mooiste optie lijkt me bedekken met ruw hout zodat het een massieve balk lijkt.
Maar dat hout blijkt nogal moeilijk te vinden (op internet) waardoor ik hier een beetje op vastloop.
Ook vraag ik me af of ik dit zo goed als naadloos netjes krijg (mijn standaard voor dingen die ik zelf doe is nogal hoog) .

Hebben jullie ideeën of beter gevraagd, hoe zouden jullie het doen?

FrankBlom wijzigde deze reactie 12-11-2019 14:47 (6%)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ik zou het gewoon schilderen en alle schroefgaten dicht plamuren of anders negeren. Na een paar keer ga je er echt niet meer op letten, zeker niet omdat het slechts je slaapkamer is waar je vaak enkel bent als het toch wat donkerder is.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 06-12 18:15
Kast van maken misschien? Dan trek je de muur daar recht zeg maar.

• FrankBlom
@jip_86

Misschien had ik het moeten vermelden, maar het bed komt tegen die (schuine)muur achter de balk.
Dit omdat het de enige plek is waar het fatsoenlijk paste en we er ook omheen konden lopen.

Oorspronkelijk zouden we doen wat jij voorstelt, alleen is dat dus niet mogelijk.
(sowieso waren we niet van plan schuin te gaan, maar dat moest helaas)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-12 23:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waar kom het bed precies te staan? Want je zegt tegen de schuine muur achter de balk, maar dat is op het oog misschien een meter breed? Of is de muur in het midden van de foto ook schuin?

Of komt het bed rechts van de balk (op de foto) te staan tegen de schuine muur?

Ik zou de balk zo glad mogelijk maken en schilderen. Eerst schuin aflopende latjes er op zetten zodat het verloop vloeiend is en daarna naden etc. wegplamuren oid zodat je die niet meer ziet.

Angeloonie wijzigde deze reactie 12-11-2019 15:05 (25%)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Warlock
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 06-12 22:03
Angeloonie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:58:
Waar kom het bed precies te staan? Want je zegt tegen de schuine muur achter de balk, maar dat is op het oog misschien een meter breed?

Of komt het bed rechts van de balk (op de foto) te staan tegen de schuine muur?
Als ik goed naar die afbeelding kijk is de hele achterste muur schuin, ik vermoed dus gewoon die muur.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13:30

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Donker beitsen en dan zo laten, ik vind het altijd zó zonde als mensen plafondbalken wit schilderen of weghalen/op andere manieren wegwerken :/

Is misschien een stukje smaak maar ik ben wel fan van de rustieke boerderij-achtige look :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• FrankBlom
@Angeloonie

Tussen die gaten met elektra komt het bed te staan.
Afstand tussen de gaten links en rechts van het bed is 2M40 en dan heb je dus aan beide zeiden nog een looppaadje.

@Wintervacht
Dat vinden wij ook mooi, maar deze balk is dus niet mooi.
Zou hem het liefst inpakken in ruw eiken zodat het een massief eiken balk lijkt.
Maar dat gaat een uitdaging worden.

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-12 15:50
Wintervacht schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:08:
Is misschien een stukje smaak maar ik ben wel fan van de rustieke boerderij-achtige look :)
deze uitvoering zou ik niet echt rustiek noemen. Dan wil ik mooie balken zien. Geen multiplex knip en plakwerk

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13:30

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

FrankBlom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:20:
@Wintervacht
Dat vinden wij ook mooi, maar deze balk is dus niet mooi.
Zou hem het liefst inpakken in ruw eiken zodat het een massief eiken balk lijkt.
Maar dat gaat een uitdaging worden.
timberleek schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:20:
[...]

deze uitvoering zou ik niet echt rustiek noemen. Dan wil ik mooie balken zien. Geen multiplex knip en plakwerk
Laagje fineer aanbrengen wellicht?
Het is misschien geen mooi hout wat ze gebruikt hebben, maar de vorm is i.m.o. wel mooi, als je dat kan behouden en met fineer (of iets anders, i am not a binnenhuisarchitect) er mooi uit kan laten zien zou ik iets in die richting zoeken.

Je kan het nog gekker maken; een ledstrip in de schuine/verticale delen frezen, matglaasje (plastic) er voor en de rest netjes afwerken, dan heb je pas een lichtshow :p maar ik dwaal af...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• fommas
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-12 16:25
Hangt natuurlijk ook heel erg af van de stijl die je wilt, maar zou hem zelf betimmeren met rustiek houd, of idd wat hierboven ook gezegd word bekleden met fineer.

Je zou ook kunnen overwegen om de stuk plaat weg te halen en vervangen door een balk in de stijl van de betimmering die ik zou aanbrengen

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:47
Zoek eens op fijnhout handel, dan vind je wel wat adressen, waar je eiken planken kan kopen.

Soms ben ik bijna gelukkig

• FrankBlom
Wintervacht schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:29:

Je kan het nog gekker maken; een ledstrip in de schuine/verticale delen frezen, matglaasje (plastic) er voor en de rest netjes afwerken, dan heb je pas een lichtshow :p maar ik dwaal af...
Dat gaat inderdaad wel een lichtshow worden denk ik :+
Misschien met gekleurde lampjes, rood voor de spannende avonden :o

Gekkigheid
We hebben in de rand rondom al indirecte verlichting gemaakt 8)

@JukeboxBill

Ik ga even googelen op fijnhouthandel (y)

FrankBlom wijzigde deze reactie 12-11-2019 15:40 (4%)

• Slonzo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Heeft dat hardboard een constructieve functie?
Kan je het niet gewoon weghalen?

• FrankBlom
@Slonzo

Ja helaas heeft dat een constructieve functie.

Ik ga vrijdag (of zaterdag) naar de amsterdamse fijnhouthandel, even kijken of zij wat hebben.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-12 16:49
Slonzo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 01:04:
Heeft dat hardboard een constructieve functie?
Kan je het niet gewoon weghalen?
Ik zou die platen ook gewoon weghalen, zoveel nut zullen die niet hebben. Huis zal der niet van instorten hoor

• Chefferson
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06-12 11:39
Een vakman kan hier echt wel een mooie houten balk van maken. Een eiken koof, strak verlijmen en op maat maken. Dit is geen klus om zelf aan te pakken mits je een goede houtbewerker bent.

• Job_04
  • Registratie: januari 2015
  • Nu online
G.Scholtens schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:42:
[...]

Ik zou die platen ook gewoon weghalen, zoveel nut zullen die niet hebben. Huis zal der niet van instorten hoor
Dit advies zou ik even in de wind slaan, bouwkundig zijn die platen wel degelijk belangrijk! In de knik tussen 2 balken komt zo goed als alle stijfheid uit deze platen!

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Ik zou de platen vervangen door mooier hout, en dan netjes invullen. Zoiets als:

Zoals gezegd: pas op dat je de constructie niet verzwakt.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
FrankBlom schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:12:
@Slonzo

Ik ga vrijdag (of zaterdag) naar de amsterdamse fijnhouthandel, even kijken of zij wat hebben.
Ze hebben een heleboel mooi hout daar :) Ik haal er wel eens mijn meubelhout als ik in de buurt ben.
Eieken, noten, bubinga, zebrano (niet deze doen btw), paardenvlees... Genoeg soorten waar je dit mooi mee af kan werken. Zorg dat je een idee hebt hoe je het afwerken voor je er langs gaat.

Without magic smoke, it ain't broken!

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06-12 14:45
FrankBlom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:45:
Goedendag,

Wij zijn bezig met een grote verbouwing aan ons huis.
De uitbouw van de eerste verdieping (bovenop de eerdere uitbouw beneden) staat inmiddels al een kleine 2 maanden.
We zijn bijna overal klaar, behalve onze eigen slaapkamer.

We weten niet wat we met deze balk aan moeten.
Het is een vuren balk met op de verbindingen multiplex/garantie platen.

[Afbeelding]
(kon even geen betere foto vinden, maar de balk loopt dus in een boog)

We hebben nagedacht over schilderen, maar dan blijf je zitten met de verdikkingen en naden.
Ook ga je de schroefgaten zien door de verf/plamuur heen.

Maar dat hout blijkt nogal moeilijk te vinden (op internet) waardoor ik hier een beetje op vastloop.
Ook vraag ik me af of ik dit zo goed als naadloos netjes krijg (mijn standaard voor dingen die ik zelf doe is nogal hoog) .

Hebben jullie ideeën of beter gevraagd, hoe zouden jullie het doen?
https://www.baxhout.nl/

• MRTNbos
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06-12 15:18
Ik zou de koof verder dichtmaken met multiplex en gaan verven. Als je echt bang bent voor schroefgaten kun je altijd gaan lijmen (al dan niet met lamellos). Nu zullen de planken die je extra gaat aanbrengen geen krachten moeten opvangen, dus lijmen zonder lamellos zou ook meer dan voldoende moeten zijn.

Eventueel de buitenranden afronden met een frees.

• FrankBlom
[...]

De balken zitten ALLEEN via deze platen aan elkaar.
Door dit weg te halen is het wel degelijk mogelijk dat het huis instort.

Hieronder ter onderbouwing een gedeelte uit de berekening.
Het is dat ik dit weet doordat ik erbij betrokken was, maar als ik dit huis zo had gekocht had ik misschien ook zoiets van eraf schroeven en verven. Dit kun je dus niet zomaar even doen.

https://tweakers.net/ext/f/cYQ26Ik7gQJ94vHZ3dHvgR48/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/JpNAlnamq9OgG4wbToHkMtcR/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/IDxrRgnMvjF10b9kgIsKGnOT/thumb.jpg

Maar ik was dus zelf niet verder gekomen dan eerst de gamma en hornbach, toen bij pontmeyer wezen kijken en de houthandel.

Ik hoop dat de amsterdamse fijnhouthandel wel heeft wat ik zoek. Ben blij met de tip fijnhouthandel, wist namelijk niet dat hier verschil in zat.

Ik ga daar even kijken of ze mooie ruwe eiken planken hebben, en anders bestel ik via internet eiken gefineerd mdf.

Laat nog wel even weten wat het is geworden met een foto van het resultaat.

FrankBlom wijzigde deze reactie 14-11-2019 09:27 (17%)

• Stef012
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 05-12 15:18
Zoals @MRTNbos aangeeft, verder afwerken met dezelfde dikte multiplex. Plamuren en verven. Je zou er zelfs een mooiere boog van kunnen maken... hobbithuisje? :9

• s0ulmaster
  • Nu online
Hoe is dat anders dan elke andere fijnhout handel (daar zij wss ook nog eens een beperkt aanbod hebben in soorten).
Ik heb een vermoeden dat TS dichter bij Amsterdam in de buurt woont, aangezien hij daar al langs wou.

• Ikke_niet
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-12 18:53
Als je de platen ook afgewerkt lelijk vindt, dan kun je deze ook vervangen door staalplaat in de vorm van het spant. Deze kun je dan infrezen/verzinken in het hout en dan met fijnhout eroverheen.

• BierfietsNL
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:27
Misschien de "open" stukken met hout nog dichtmaken en vervolgens het geheel wrappen met folie in je eigen smaak? :) heb je ook in bijv hout look :P hoef je de panelen niet te vervangen voor iets mooiers, dus ook geen gevaar voor de constructie. Google maar eens op "wrap folie houtlook"

BierfietsNL wijzigde deze reactie 14-11-2019 10:00 (43%)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06-12 14:45
s0ulmaster schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:31:
[...]

Hoe is dat anders dan elke andere fijnhout handel (daar zij wss ook nog eens een beperkt aanbod hebben in soorten).
Ik heb een vermoeden dat TS dichter bij Amsterdam in de buurt woont, aangezien hij daar al langs wou.
Het was een tip.. op basis van deze opmerkingen in de TS:
FrankBlom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:45:
[..]
[..]
Ik had alleen de TS gelezen en toen schoot me dit bedrijf te binnen omdat ik hier ook wel eens geweest ben. Vandaar.

• s0ulmaster
  • Nu online
DonJunior schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:48:
[...]

Het was een tip.. op basis van deze opmerkingen in de TS:

[...]

Ik had alleen de TS gelezen en toen schoot me dit bedrijf te binnen omdat ik hier ook wel eens geweest ben. Vandaar.
checks :)
vanwege de afmetingen van dit soort balken/planken gaan ze je dit niet snel online verkopen, dus dan snap ik wel dat de TS het niet zo snel vindt (als je neit weet waar je op moet zoeken).

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-12 23:28

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

[...]

Die zit er niet voor de lol, is gewoon een constructieonderdeel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Paul2
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-11 11:52
Ik las hier toevallig overheen, als je mooie oude dikke balken wilt : https://frankpouwer.nl/

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:11
FrankBlom schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:12:
@Slonzo

Je kunt ze toch gewoon 1 voor 1 vervangen door iets beters uitziends?

• KatirZan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06-12 16:37

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Mijns inziens kan je beter alles opvullen.

De steunplaten kan je vervangen en de ondersteuning aan de onderzijde van de bovenbalk plaatsen. Ook kan je deze vervangen door een nettere stalen plaat. Die kan je bijvoorbeeld zwart laten coaten. De balken zoals deze nu zijn kan je gewoon goed schuren en lakken of beitsen.
De gaten kan je opvullen met vloeibaar hout, en als je het dan helemaal netjes wil hebben dan schuur je de balk en gebruik je het schuursel om deze gaten mee te vullen. Dit vermengen met houtlijm en aanbrengen in de gaten levert je al heel veel winst op het zicht.

In de kamer van mijn zoontje heb ik het op een vergelijkbare wijze opgelost. De metalen beugels die er in zaten zijn nu netjes en passen als geheel bij elkaar.

Wabbawabbawabbawabba

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-12 23:51
Deskundigheid inhuren. Constructeur weet of het weg mag, timmerman vertelt je hoe hij het zou aanpakken, fijnhoutverkoper toont je de prijs van het mooie hout (en dat is schrikken, echt mooi hout is duur!).
Ik zeg: dichtmaken en dan een dunne laag mooi hout ertegen.

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Ik zou de houten balken ook nog voorzien van een zelfde dikte multiplex plaat. De openingen van de huidige multiplex / garantieplaten netjes dicht zetten en dan alle gaatjes dicht plamuren en gaan schilderen.
Als je de gaatjes goed dicht plamuurt, zie je er daarna niks meer van. Zorg wel dat alle spijkerkopjes er goed in zitten en deze niet uitsteken ;-)

• xmen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06-12 12:53
Met hout is veel mogelijk.

Je kan het gaan uitkleden met duur hout. (Wat ik een beetje zonde vind)
Je kan het ook gewoon gaan uitkleden met sparrenhout die je met verschillende verouderingstechnieken de look geeft van oud-hout.

Alles hangt er ook een beetje af wat je zelf kan.

• fommas
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-12 16:25
xmen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:34:
Met hout is veel mogelijk.

Je kan het gaan uitkleden met duur hout. (Wat ik een beetje zonde vind)
Je kan het ook gewoon gaan uitkleden sparrenhout die je met verschillende verouderingstechnieken de look geeft van oud-hout.

Alles hangt er ook een beetje af wat je zelf kan.
recent nog gedaan inderdaad en levert voor een slaapkamer denk ik een prima resultaat op

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Out of the box: Er vanaf het plafond een gordijn "romantisch" omheen hangen, zowel links als rechts.

• MB54
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 16:33
Los van al dan niet bekleden of verven: ik zie talloze mogelijkheden voor schapjes, rekjes, vakjes, haakjes, whatever....
En een rose en een blauwe ochtendjas. Links en/of rechts, ligt er maar aan wie waar ligt.
Over de kleur van de ochtendjassen kunnen we het nog hebben want niet genderneutraal ;-)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:40
Als het mijn slaapkamer was, zou ik denk ik de kopse kanten van de multiplex platen dichtmaken met een stukje triplex in dezelfde kleur als het multiplex (zodat je niet meer een donker gat tussen die twee platen hebt). En dan vervolgens gewoon de hele boel netjes schuren en beitsen of zo.

Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, maar dat zou voor mij voldoende zijn. Eventueel zou je de multiplex "boxen" die je dan gecreëerd hebt ook nog in fineer kunnen inpakken.

zcflevo.nl

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-12 17:52
FrankBlom schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:20:
Maar jij zal altijd weten dat het nep is. Liever echt multiplex dan een namaak balk.

• onkl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 12:36
Inpakken heeft het nadeel dat die balk visueel te dik wordt. Een dakspant is een centimeter of 7, 8 breed, maar na inpakken al snel een centimeter of 10, waardoor je een serieuze kans hebt dat het lijkt op zo'n prachtig jaren 60 sierkoofje... Vooral de "eiken balk" look is daar erg vatbaar voor: In huizen na 1850 (grofweg) zijn dakconstructies bijna nooit meer met eiken balken gemaakt, maar altijd met grenen/vuren/etc. (Die eikenbossen waren toen ook al op...) Daardoor komt een eiken balk (op mij iig) gegarandeerd nep over.

Wanneer ik dit moest fixen zou ik twee opties zien:
1: pak alleen de vier multiplex delen in:
-Vul het deel tussen de twee platen/onder de balken in
-Dun en netjes afwerken met fineerplaat (als je lef hebt) of met 3 mm berkenplex.
-Spanten zelf schuren en de hele zooi in een lichte fineer om de tint gelijk te trekken.

2: de wat uitgebreidere optie: Meer cachet, maar ook meer euro.
-Laat een metaalbedrijf metalen platen maken om de multiplex panelen te vervangen. Zwart (of roze, of wat je maar wil) poedercoaten en de huidige panelen vervangen. Denk alvast na over bevestiging, om te voorkomen dat je straks een stel bouwmarktbouten uit je schitterende designstatement hebt steken.
-Dat vervangen kan je echt beter niet zelf doen, maar door een aannemer die enige ervaring met dit soort dingen (zoek een kleine aannemer die normaal uitbouw/aanbouw-achtig spul doet. Die weet waar ie mee bezig is en heeft alle stempels en andere meuk, dus waarschijnlijk is die optie zelfs goedkoper dan zelf de benodigde spullen organiseren.
-Rest van de spant schuren/afwerken naar smaak en noodzaak.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-12 14:40
Chefferson schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:43:
Een vakman kan hier echt wel een mooie houten balk van maken. Een eiken koof, strak verlijmen en op maat maken. Dit is geen klus om zelf aan te pakken mits je een goede houtbewerker bent.
’Tenzij’ je een goede houtbewerker bent bedoel je. :P

• Mr_Viking
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06-12 22:19
@FrankBlom waar in NL zit je?

• Stef012
@FrankBlom Mocht je de platen willen vervangen, let dan wel op. Er is een sterkteberekening gemaakt om te controleren hoeveel nagels nodig zijn (top dat je die nog hebt trouwens!). Iedere hobbyist zou dit tegenwoordig met schroeven uitvoeren. Schroeven hebben een andere/lagere sterkte dan de gecalculeerde nagels.

Ik ben wel schieuwnierig geworden, heb je al een plannetje gemaakt? ;)

• FrankBlom
Stef012 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:43:
Ik ben wel schieuwnierig geworden, heb je al een plannetje gemaakt? ;)
Ja, morgen alaa de traprenovatie manier een mal maken van de alles zodat ik die kan overtrekken op de platen.
Deze plaat zagen en de onderkant van de balk opdikken tot de multiplex dikte.
Dan daarover heen dunne mdf plaat lijmen, kopse kanten ook. Heb zaag met rail, dus recht onder 48° de hoeken zagen is geen probleem.
Word gewoon ral 9001 ivm het overige houtwerk ook die kleur heeft.

Het is mdf geworden omdat de andere optie te duur werd voor mijn vriendin -O- (mdf met eiken fineerhout)
Maar denk dat dat ook wel strak wordt.

Kamer word behoorlijk donker, en we hebben al een eikenhouten vloer erin liggen.

Fijn weekend allemaal

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-12 23:51
Plaats je een foto als het af is?

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Job_04 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:58:
[...]

Dit advies zou ik even in de wind slaan, bouwkundig zijn die platen wel degelijk belangrijk! In de knik tussen 2 balken komt zo goed als alle stijfheid uit deze platen!
Hier in huis is ook een prutser bezig geweest die dacht dat een paar van die platen wel weg konden, zodat er makkelijker een gipswandje gezet kon worden op zolder. Was wel even een WTF momentje toen ik die über lelijke gipswand verwijderde om er een fatsoenlijk ogend muurtje neer te zetten. Gewoon een deel van de dakconstructie verwijderd..... 8)7

Think smart........ Act stupid........

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:12
Ik weet niet hoeveel ruimte je verder in de kamer hebt en of het qua breedte en lengte gaat. Maar is het geen idee er een wand van te maken waar je het hoofdeinde van het bed tegenaan zet? Een doorgang links en rechts van het bed en je hebt een soort inloopkast.

• Stef012
FrankBlom schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:44:
[...]

Ja, morgen alaa de traprenovatie manier een mal maken van de alles zodat ik die kan overtrekken op de platen.
Deze plaat zagen en de onderkant van de balk opdikken tot de multiplex dikte.
Dan daarover heen dunne mdf plaat lijmen, kopse kanten ook. Heb zaag met rail, dus recht onder 48° de hoeken zagen is geen probleem.
Word gewoon ral 9001 ivm het overige houtwerk ook die kleur heeft.

Het is mdf geworden omdat de andere optie te duur werd voor mijn vriendin -O- (mdf met eiken fineerhout)
Maar denk dat dat ook wel strak wordt.

Kamer word behoorlijk donker, en we hebben al een eikenhouten vloer erin liggen.

Fijn weekend allemaal
Klinkt als een prima plan en met zo'n zaag wordt het zeker mooi! Veel succes!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True