9 monitoren setup, kan maar tot 8, hoe uitbreiden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
ik heb hier een setup met 2 videokaarten Nvidia Gforece 1060RTX. Staan 8 iyama schermen op te draaien op 1920*1080. Gaat helemaal goed.

Nu had ik een benq er tussen gewild van 34" op resolutie, 1440*2560. De monitor wordt wel herkend, maar elke keer als ik hem uitbreid naar deze monitor, wipt hij er een andere uit.

Aangezien de drivers uptodate zijn, lijkt me dat dit een beperking is.

kan ik er een simpel extern videokaartje aanhangen op usb3.0 bijv. een startech usb naar dual HDMI ?

of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:35

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Google is your biggest friends :

Een walkthrough : https://www.pcworld.com/a...our-or-more-displays.html

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Helaas zie ik uit die walkthrough niet of mijn oplossing van een startech usb naar dual HDMI zou werken. Ik hoopte op mensen met wat ervaring hierin.

Ik heb verder geen slots over ook namelijk (of wat past in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Hoeveel displays kunnen de kaarten per stuk aan? Geef de link van het product. Je spelt Geforce verkeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door PcDealer op 12-11-2019 16:59 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

En jij spelt verkeerd verkeerd.

Ik vraag me af of de maximale bandbreedte hier geen parten in speelt. Werkt het wel wanneer je de nieuwe monitor in een lage resolutie probeert te gebruiken? Of meerdere displays?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kort samengevat: Elke videokaart is slechts in staat tot het aansturen van een beperkt aantal outputs tegelijk. Dus dat er dingen uit floepen als je een scherm teveel aansluit is juist.

Een simpel extern USB3 video adaptertje is leuk en aardig, maar check dat hij de resolutie van het betreffende scherm wel kan geven.
Daarbij hebben die krengen geen videoacceleratie en maken een relatief zware belasting op de CPU. Zeker als er wat meer actie in beeld is kan dat enorm storende vertraging/stroperigheid opleveren.
Mavamaarten schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:57:
[...]

En jij spelt verkeerd verkeerd.

Ik vraag me af of de maximale bandbreedte hier geen parten in speelt. Werkt het wel wanneer je de nieuwe monitor in een lage resolutie probeert te gebruiken? Of meerdere displays?
Ja, bandbreedte is zeker van toepassing.

Uncompressed FullHD op 60hz en 32bit kleurdiepte kost je
1920x1080 pixels = 2.073.600 pixels, maal 32bit per pixel = 66.355.200, gedeeld door 8 voor bytes = 8.294.400

Kortom, zo'n 8megabyte per beeldje, en dan 60x per seconde.
Dat maakt 474MB per seconde, niet veel onder de theoretische maximale doorvoersnelheid van USB3.0 Gen1 5Gbps.

In de praktijk zal er allicht wat gedaan worden ter compressie van de datastream, dus het zal niet zo'n vaart lopen, maar als je andere drukte op dezelfde USB-bus hebt (b.v. externe harddisks aan het kopieren), dan zou je zeker kunnen merken dat het elkaar in de weg zit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Welke cpu en moederbord heb je?
Pagina: 1