Ik ben al een hele tijd aan het puzzelen om een krachtig, maar erg compact systeem samen te stellen. Daarom heb ik met veel belangstelling de discussies in de afgelopen BBG gevolgd, maar heb toch wat specifieke wensen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Meest "veeleisende" taak zal gamen zijn, op een Ultrawide Quad-HD: 3440 * 1440 scherm (kan tot 100 Hz). Ik speel geen online shooters, dus kies ik eerder voor meer "pracht en praal" dan voor FPS.
Favoriete genre: RPG's (Witcher, Diablo, Divinity Original Sin etc.) en turn-base strategy (Civ 6, X-com etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht dat ik rond 1300 euro klaar zou moeten kunnen zijn. Prijs-kwaliteit is leidend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapperatuur en monitor al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem, bijvoorbeeld zoals mijn samengestelde lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind het formaat erg belangrijk, waarbij de diepte van de behuizing zo compact mogelijk moet zijn. Daarom ook de keuze voor de behuizing in mijn voorstel (boven bijvoorbeeld een Node304/ Koelink Rocket etc.)
Verder geen voorkeuren, maar wel goede ervaringen met ASUS moederborden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat de PC in de woonkamer staat, zou ik graag hebben dat deze zo stil mogelijk is.
RGB: geen interesse
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet, eerder "undervolten".
Mijn huidige wenslijst
Ik twijfel nog een beetje om er meteen 32 GB werkgeheugen in te zetten. Is nu goed betaalbaar en met maar 2 geheugensloten anders alleen uit te bereiden door compleet nieuw te kopen.
Wat verwacht je van ons?
- Wat denken jullie van mijn wenslijst?
- Compatibiliteitsproblemen?
- Ergens nog winst te behalen (prijs-kwaliteit)?
- Ik heb geen verstand van AIO koelers. Volstaat de H60, zowel qua koeling, als mijn wens naar stilte?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Meest "veeleisende" taak zal gamen zijn, op een Ultrawide Quad-HD: 3440 * 1440 scherm (kan tot 100 Hz). Ik speel geen online shooters, dus kies ik eerder voor meer "pracht en praal" dan voor FPS.
Favoriete genre: RPG's (Witcher, Diablo, Divinity Original Sin etc.) en turn-base strategy (Civ 6, X-com etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht dat ik rond 1300 euro klaar zou moeten kunnen zijn. Prijs-kwaliteit is leidend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapperatuur en monitor al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem, bijvoorbeeld zoals mijn samengestelde lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind het formaat erg belangrijk, waarbij de diepte van de behuizing zo compact mogelijk moet zijn. Daarom ook de keuze voor de behuizing in mijn voorstel (boven bijvoorbeeld een Node304/ Koelink Rocket etc.)
Verder geen voorkeuren, maar wel goede ervaringen met ASUS moederborden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat de PC in de woonkamer staat, zou ik graag hebben dat deze zo stil mogelijk is.
RGB: geen interesse
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet, eerder "undervolten".
Mijn huidige wenslijst
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-I Gaming | € 153,50 | € 153,50 |
| 1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 2070 Super Mini | € 552,- | € 552,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Elite 110 | € 35,- | € 35,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H60 (2018) | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 116,23 | € 116,23 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 122,82 | € 122,82 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.319,44 | ||
Ik twijfel nog een beetje om er meteen 32 GB werkgeheugen in te zetten. Is nu goed betaalbaar en met maar 2 geheugensloten anders alleen uit te bereiden door compleet nieuw te kopen.
Wat verwacht je van ons?
- Wat denken jullie van mijn wenslijst?
- Compatibiliteitsproblemen?
- Ergens nog winst te behalen (prijs-kwaliteit)?
- Ik heb geen verstand van AIO koelers. Volstaat de H60, zowel qua koeling, als mijn wens naar stilte?