Onderdelen voldoende voor Game PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinbosch
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-03-2022
Game PC - Zijn de onderstaande onderdelen voldoende voor een goede game pc (hoge fps)?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen. Ik ben absoluut geen kenner op het gebied van de onderdelen die een goede game pc dient te bevatten, derhalve stel ik hieronder een aantal vragen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
In principe heb ik niet echt een budget. Ik ben gewoon benieuwd naar wat nu goede onderdelen zijn voor een game pc die aardig 'futureproof' is voor hetgeen allemaal komen gaat (op game gebied).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Het gaan om de behuizing en alle onderdelen hierin.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia, maar dit is gebaseerd op een beetje internetonderzoek. Wellicht dat jullie mij meer hierover kunnen vertellen?

Ga je overklokken?
Als het niet nodig is dan niet.

Wat verwacht je van ons?
- Wat is het verschil tussen Intel en AMD? Wanneer moet je een afweging maken tussen beide?
- Zijn onderstaande onderdelen voldoende voor een goede game pc (futureproof)?
- Luchtkoeling of waterkoeling?

Zie onderstaande specificatie van de onderdelen die mij worden aangeraden door een bedrijf:
gallery: Kevinbosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Graag even een lijstje hier posten met je idee en geen budget is een risico.
Future proof computer bestaat eigenlijk niet. Het is altijd een afweging tussen hoe lang je denkt dat een PC mee gaat en wat het kost. Ook most je uiteenzetten welke games en op welke resolutie je wilt gaan spelen om een degelijk advies te kunnen geven.

Kortom, er is nog even wat huiswerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zonde om een SATA SSD te pakken, gelijk vervangen voor een m.2 variant!
Je hebt een GPU gekozen die niet te koop is, die Founders Editions zijn vrijwel nooit echt beschikbaar.
600w voeding heb je niet nodig, en die MW Lite serie heeft echt alleen het meest basale 80+ certificaat. Je kunt beter iets van een bequiet Pure/straight power voor 450-500watt nemen.

Dan de vragen:
- Wat is het verschil tussen Intel en AMD? Wanneer moet je een afweging maken tussen beide?
Het zijn 2 verschillende merken? Je moet een afweging maken of je de ene wil of de andere, want die merken kun je niet mixen wat betreft cpus en moederborden.
- Zijn onderstaande onderdelen voldoende voor een goede game pc (futureproof)?
Het zijn genoeg onderdelen om welgeteld één PC mee te bouwen, ja.
- Luchtkoeling of waterkoeling?
Luchtkoeling.

Het klinkt allemaal alsof een middagje Googlen niet zou misstaan, het verschil tussen Intel en AMD is afgezien van de prijs prima zelf te onderzoeken.

Verder eens met @Hann1BaL , futureproof bestaat niet. Over 2 jaar is zelfs de duurste hardware van nu al weer achterhaald en god weet waar ze nog meer mee komen.

Een max budget zou wel handig zijn om te weten inderdaad en misschien nog belangrijker: de resolutie en refreshrate van je monitor, dat heeft namelijk bijzonder veel invloed op de gpu keuze.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinbosch
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben inderdaad pas sinds kort research aan het doen.
Ik ga met jullie vragen/opmerkingen aan de slag. Ik kom erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Knap dat je het verplichte template hebt gevonden maar het in het verkeerde subforum post ;). Schopje naar DAA.
Wintervacht schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:35:
Het zijn genoeg onderdelen om welgeteld één PC mee te bouwen, ja.
Jij hangt de onderdelen altijd los in de ruimte?

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 12-11-2019 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Alsje.

leuk systeem voor weinig ;) je zou ook een paar fans weg kunnen laten. Ook kan je eerst de standaard CPU koeler proberen maakt die teveel lawaai kan je altijd nog een andere CPU koeler bestellen.

Ook kan je natuurlijk een andere schijf nemen die groter is.. of een andere schijf erbij bestellen voor de games.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 135,90€ 135,90
1VideokaartenAsus ROG Strix Radeon RX5700 XT O8G Gaming€ 475,-€ 475,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Grijs€ 49,99€ 49,99
4VentilatorenPhanteks PH-F140SP (Witte LED), 140mm€ 15,-€ 60,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB€ 82,-€ 82,-
1VoedingenCooler Master MWE Gold 650 Full Modular€ 73,89€ 73,89
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 63,81€ 63,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.135,59

Edit: even een geheugen setje erbij gezet wat op de QVL staat van het moederbord.

[ Voor 19% gewijzigd door Knee-Buckler op 13-11-2019 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

br00ky schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:46:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Knap dat je het verplichte template hebt gevonden maar het in het verkeerde subforum post ;). Schopje naar DAA.

[...]

Jij hangt de onderdelen altijd los in de ruimte?
Wall mount
Maaaaaaaaaybe. O-)

* Wintervacht is goed in dingen zien die er wel zijn, maar nog beter in dingen die er niet zijn, niet zien :+

[ Voor 10% gewijzigd door Wintervacht op 12-11-2019 15:05 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-09 08:57
Kijk naar de best buy guide met het bijbehorende budget dat jij graag wil of het lijstje van knee-buckler hierboven. En koop deze onderdelen zelf en assembleer dit dan ook zelf. Het is alles behalve moeilijk met 10 min aan youtube filmpjes heb jij zelf je pc gebouwd weet je hoe hij in elkaar zit. En kan je hem dus ook onderhouden als je later keer koelpasta of iets dergelijks wilt vervangen. Voordelen hiervan : je doet ervaring op, goedkoper en natuurlijk het stukje voldoening die je krijgt van je eigen pc bouwen :)

Vermeld hier wel even welk scherm je hebt. Zonder het juiste scherm zal je snelle pc nooit het gewenste resultaat voor je ogen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinbosch
JDV808 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:37:
Kijk naar de best buy guide met het bijbehorende budget dat jij graag wil of het lijstje van knee-buckler hierboven. En koop deze onderdelen zelf en assembleer dit dan ook zelf. Het is alles behalve moeilijk met 10 min aan youtube filmpjes heb jij zelf je pc gebouwd weet je hoe hij in elkaar zit. En kan je hem dus ook onderhouden als je later keer koelpasta of iets dergelijks wilt vervangen. Voordelen hiervan : je doet ervaring op, goedkoper en natuurlijk het stukje voldoening die je krijgt van je eigen pc bouwen :)

Vermeld hier wel even welk scherm je hebt. Zonder het juiste scherm zal je snelle pc nooit het gewenste resultaat voor je ogen gooien.
Bedankt voor de tips!
Ik wil het volgende scherm halen : MSI Optix MAG271CQR - WQHD Curved Gaming Monitor (144 Hz)
Past dit bij het lijste van knee-buckler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-09 08:57
Persoonlijk ben nik geen fan van de videokaart die knee-buckler stuurde. Ik zou voor een rtx2070 gaan, deze zijn over het algemeen iets stabieler. Welke maakt niet zoveel uit even goed in de reviews kijken van de kaart die je wil of mensen niet allemaal aangeven dat de kaaart last heeft van "coil whine". Het scherm dat je uit hebt gezocht is prima.
Pagina: 1