Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wowhead
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 25-03 16:16
Hoi,

Ik heb zojuist een 12 maanden contract aangeboden via mijn werkgever waar ik nu via een uitzend bureau zit.
Ik heb zojuist 3 maanden proef gedraaid en nu bieden ze me 12 maanden direct aan.

Mijn Salaris is via het uitzend bureau vast gesteld, echter nu ik een contract direct met de werkgever aan ga is het wijs om een salaris onderhandeling te doen. Men weet van mijn plannen tot het aanschaf van een eerste koop woning.

Doen of eerst maar een jaartje werken en dan weer eens vragen voor een salaris aanpassing?
Ik vraag het hier ivm de korte periode die verstreken is. Ik word tevens uitgekocht (3 maanden overbrugging)

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 10:09

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ze willen je niet voor niets hebben, dus ik zou zeker aangeven dat je nog wilt onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden. Hier moet je niet te bang voor zijn, het toont nl. ook dat je ambitieus bent.

Steam ID = Ackerfiets

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:10
Als het loon wat je nu hebt een normaal loon is dan zou ik niet na drie maanden al gaan onderhandelen.

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:35

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Check even wat een normaail loon is voor jouw situatie (opleiding, ervaring, leeftijd). Zit je er onder dan weet je dat je kan onderhandelen, zit je er boven dan weet je genoeg.

Vraag gelijk of de werkgever bereid is een intentieverklaring af te geven voor de bank. Deze heb je namelijk nodig bij de bank als je een jaarcontract hebt.

• Paitor
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:58

Paitor

rages doen :P

Wowhead schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:33:
Hoi,

Ik heb zojuist een 12 maanden contract aangeboden via mijn werkgever waar ik nu via een uitzend bureau zit.
Ik heb zojuist 3 maanden proef gedraaid en nu bieden ze me 12 maanden direct aan.

Mijn Salaris is via het uitzend bureau vast gesteld, echter nu ik een contract direct met de werkgever aan ga is het wijs om een salaris onderhandeling te doen. Men weet van mijn plannen tot het aanschaf van een eerste koop woning.

Doen of eerst maar een jaartje werken en dan weer eens vragen voor een salaris aanpassing?
Ik vraag het hier ivm de korte periode die verstreken is. Ik word tevens uitgekocht (3 maanden overbrugging)
Een uitzendbureau vraagt minimaal 2-3 keer jouw loon aan je toekomstige werkgever. Dus dat betekent dat hij nu er ongeveer 100-200 procent van jouw huidige salaris op vooruit gaat. Daar kun je prima zelf ook een stukje van de taart voor krijgen toch?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13:11
Natuurlijk ga je onderhandelen of tenminste kijken hoe de vork in de steel steekt. Vaak krijg je al een verhoging als je een aantal vragen stelt.

• marshallq
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Eens met @Family Guy afhankelijk van de functie en als het loon niet al hoog is. Ben je de 8ste vrachtwagenchauffeur dan heb je vaak minder te willen maar als tweede ITer is het heel wat anders, helemaal als men blijkbaar al bepaald heeft dat je goed in de groep ligt.

• Wowhead
Danku dan ga ik inderdaad mijn salaris verder onderhandelen met het aanreiken van een nieuw contract.

• Wowhead
marshallq schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:47:
Eens met @Family Guy afhankelijk van de functie en als het loon niet al hoog is. Ben je de 8ste vrachtwagenchauffeur dan heb je vaak minder te willen maar als tweede ITer is het heel wat anders, helemaal als men blijkbaar al bepaald heeft dat je goed in de groep ligt.
Ik ben de enigste die technisch is (IT gerelateerd) binnen ons bedrijf.

• Twijfels
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:26
Wowhead schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:33:
Men weet van mijn plannen tot het aanschaf van een eerste koop woning.
Doe jezelf dan wel een plezier met de onderhandeling (waar ik je groot gelijk toe geef) en geef niet een koopwoning als argument op. Dat ik in een groot landhuis wil wonen zegt niet dat een werkgever me daarom ook maar meer moet gaan betalen ;)
Kom met argumenten waarom je meer geld waard bent voor de werkgever, en niet met argumenten waarom je meer geld wil hebben.

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Paitor schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:42:
[...]

Een uitzendbureau vraagt minimaal 2-3 keer jouw loon aan je toekomstige werkgever. Dus dat betekent dat hij nu er ongeveer 100-200 procent van jouw huidige salaris op vooruit gaat. Daar kun je prima zelf ook een stukje van de taart voor krijgen toch?
Werkgeverslasten en - risico's voor het gemak maar even vergeten?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Paitor schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:42:
[...]

En daar ook een flink stuk op achteruit gaat, vakantiegeld, dagen, salaris, wg-lasten, risico bij stopzetten van, salarisadministratie.. Natuurlijk zit daar nog steeds een marge op, maar 100-200% is dat absoluut niet. (goed, dan wel afhankelijk wat het voorstel is).

Niemand weet de primaire reden van de werkgever om van uitzend naar vaste kracht te gaan, kan juist prima zijn omdat hij voor 'relatief weinig veel werkt doet', of hij doet om zo graag TS te hebben dat het al randje van kosten/baten zal zitten.

SinergyX wijzigde deze reactie 12-11-2019 16:54 (16%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True