Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waar en hoe Macbook Pro binnen doen voor hardware reparatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02:09
Mijn Macbook pro 2018 13inch met Touchbar heeft een probleem waarbij de batterij is gaan zwellen en waardoor nu de onderkant helemaal bol staat en bijgevolg ook het lid van het scherm niet meer goed sluit. Naar mijns inziens valt dit te repareren onder de wettelijke gatantietermijn van 2 jaar.

Ik probeer al weken een afspraak in de officiele Apple shop te maken via support-pagina van Apple maar helaas kan je slechts enkel voor de week erop boeken en zijn daardoor altijd alle slots reeds bezet. Ik overweeg nu toch te kijken naar alternatieve repair shops zoals Arc.
Alleen vrees ik dat ik mijn toestel dan wekenlang moet missen aangezien ik aanneem dat de officiele Apple shop de reparaties een stuk sneller afhandelt, klopt dit ? En bijkomende vraag hoe lever ik mijn laptop best in, wat met de privacy van persoonlijke data waar ik liever heb dat shop-medewerkers niet in kunnen rondsnuizen ?

Beste antwoord (via jos707 op 13-11-2019 14:03)

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:58
jos707 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:11:
[...]

Wel eerlijk hoop ik erop dat ze mijn gewoon een vervangend apparaat meegeven omdat ik de latop ook deels voor werkgerelateerde dingen gebruik. Is dus ook een reden te meer om hem toch maar bij Apple zelf proberen binnen te doen. Alleen snap ik geen snars van hun online-agenda tool om afspraken in te plannen, waarom kan ik maar één week vooruit kijken of er een slot vrij is :? Op deze manier lijkt het haast onmogelijk om een afspraak in te plannen omdat de slots ten alle tijden steeds bezet zijn.

Ik zit hier in Belgie dus Microfix hebben ze hier niet, enkel keuze uit Arc of Switch. En van Switch heb ik tot nog toe weinig positiefs gehoord als het aankomt op snelle reparaties.
Met Apple dingen in België heb ik niet echt ervaring. De agenda tool kan maar een week van te voren omdat de bezetting etc. pas een week van te voren bekend is. Telefonisch kan je het soms voor elkaar krijgen dat je een afspraak verder weg krijgt maar dan moet je minstens Apple Care (+) hebben. Het beste zou zijn om gewoon af en toe binnen te lopen en te vragen of ze nog een afspraak vrij hebben of een keer om middernacht de app checken. :)

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:44
Krijg je nog wel garantie als je het naar een andere winkel brengt?

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Microfix is heel rap. Doen alles in huis en zijn officieel apple hersteller. Onlangs nog ervaring mee.

• xh3adshotx
Als de laptop nog start kun je hem altijd wissen, op die manier kunnen winkelmedewerkers lastiger bij jouw gegevens komen.

Je zou de laptop naar Microfix (Amsterdam) kunnen brengen. Zij zijn een Apple Authorized Service Provider en daardoor blijft je garantie bij Apple ook in stand. De reparatie duurt ongeveer even lang als bij Apple zelf. Bij de AppleStore heb je in dit geval echter kans dat ze je een vervangend apparaat aanbieden i.p.v. repareren waardoor je wachttijd praktisch nul is.

xh3adshotx wijzigde deze reactie 12-11-2019 12:47 (26%)

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12-12 21:25
Weet niet of er een Apple store bij je in de buurt zit. Je kunt ook proberen gewoon langs te gaan, soms is er nog ruimte of regelen ze een afspraak.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

jos707 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:40:
Mijn Macbook pro 2018 13inch met Touchbar heeft een probleem waarbij de batterij is gaan zwellen en waardoor nu de onderkant helemaal bol staat en bijgevolg ook het lid van het scherm niet meer goed sluit. Naar mijns inziens valt dit te repareren onder de wettelijke gatantietermijn van 2 jaar.

Ik probeer al weken een afspraak in de officiele Apple shop te maken via support-pagina van Apple maar helaas kan je slechts enkel voor de week erop boeken en zijn daardoor altijd alle slots reeds bezet. Ik overweeg nu toch te kijken naar alternatieve repair shops zoals Arc.
Alleen vrees ik dat ik mijn toestel dan wekenlang moet missen aangezien ik aanneem dat de officiele Apple shop de reparaties een stuk sneller afhandelt, klopt dit ? En bijkomende vraag hoe lever ik mijn laptop best in, wat met de privacy van persoonlijke data waar ik liever heb dat shop-medewerkers niet in kunnen rondsnuizen ?
Bij de verkoper melden dat dit defect zich heeft voorgedaan.(België ?)
op de site van Apple staat verder hoe en wat te doen bij inleveren

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• jos707
xh3adshotx schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:46:
Als de laptop nog start kun je hem altijd wissen, op die manier kunnen winkelmedewerkers lastiger bij jouw gegevens komen.

Je zou de laptop naar Microfix (Amsterdam) kunnen brengen. Zij zijn een Apple Authorized Service Provider en daardoor blijft je garantie bij Apple ook in stand. De reparatie duurt ongeveer even lang als bij Apple zelf. Bij de AppleStore heb je in dit geval echter kans dat ze je een vervangend apparaat aanbieden i.p.v. repareren waardoor je wachttijd praktisch nul is.
Wel eerlijk hoop ik erop dat ze mijn gewoon een vervangend apparaat meegeven omdat ik de latop ook deels voor werkgerelateerde dingen gebruik. Is dus ook een reden te meer om hem toch maar bij Apple zelf proberen binnen te doen. Alleen snap ik geen snars van hun online-agenda tool om afspraken in te plannen, waarom kan ik maar één week vooruit kijken of er een slot vrij is :? Op deze manier lijkt het haast onmogelijk om een afspraak in te plannen omdat de slots ten alle tijden steeds bezet zijn.

Ik zit hier in Belgie dus Microfix hebben ze hier niet, enkel keuze uit Arc of Switch. En van Switch heb ik tot nog toe weinig positiefs gehoord als het aankomt op snelle reparaties.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Met Apple dingen in België heb ik niet echt ervaring. De agenda tool kan maar een week van te voren omdat de bezetting etc. pas een week van te voren bekend is. Telefonisch kan je het soms voor elkaar krijgen dat je een afspraak verder weg krijgt maar dan moet je minstens Apple Care (+) hebben. Het beste zou zijn om gewoon af en toe binnen te lopen en te vragen of ze nog een afspraak vrij hebben of een keer om middernacht de app checken. :)

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-12 14:01
[...]

Dat komt omdat Switch ze opstuurt naar Microfix. :+

• jos707
xh3adshotx schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:15:
[...]

Geen Apple Care genomen helaas, begrijp wel de strategie om zoveel mogelijk mensen te pushen naar deze betalende garantie service door anderen die deze niet hebben het hun niet te eenvoudig te maken om een reparatie/support te krijgen (slechts één week tegelijk open zetten in de planningstool bijvoorbeeld).

iig bedankt voor de tip, om middernacht checken is misschien nog zo geen slecht idee :P
Haruhi schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:23:
[...]

Op die manier dus..dat zou wat verklaren :|

jos707 wijzigde deze reactie 12-11-2019 13:41 (10%)

• xh3adshotx
jos707 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:39:
[...]

Geen Apple Care genomen helaas, begrijp wel de strategie om zoveel mogelijk mensen te pushen naar deze betalende garantie service door anderen die deze niet hebben het hun niet te eenvoudig te maken om een reparatie/support te krijgen (slechts één week tegelijk open zetten in de planningstool bijvoorbeeld).

iig bedankt voor de tip, om middernacht checken is misschien nog zo geen slecht idee :P

[...]

Op die manier dus..dat zou wat verklaren :|
De app werkt ook beter/sneller dan de website voor zover ik weet. Weet niet of je die al gebruikt maar dat zou ik zeker wel proberen.

• MacIsCool
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-12 15:57
Mijn ervaring in NL was goed, op zaterdag gekeken of er een afspraak mogelijk was, en kon er 1 voor maandag middag 1 uur maken. In Haarlem was dat dus geen probleem qua planning. Voor BE kan ik dus alleen maar zeggen, gewoon proberen. Kan toch niet zijn dat ze 100 % bezet zijn. Zo slecht is apple hardware ook weer niet.

Runs everything...

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11-12 22:54
Gewoon terugbrengen/-sturen naar de plaats waar je hem aankocht?

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:19

Geronimous

Moderator Spielerij
Haruhi schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:23:
[...]

Niet noodzakelijk... volgens mij repareert Switch Antwerpen (Noorderlaan) ook het e.e.a. zelf...

@jos707 Wat ik nog steeds mis in je verhaal is waar de Mac is aangeschaft? Alleen daar heb je namelijk 2 jaar wettelijke garantie. Als hij niet bij Apple direct is gekocht zul je toch naar het verkooppunt terug moeten...

FT-17 FTW!

• jos707
Geronimous schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:06:
[...]

Niet noodzakelijk... volgens mij repareert Switch Antwerpen (Noorderlaan) ook het e.e.a. zelf...

@jos707 Wat ik nog steeds mis in je verhaal is waar de Mac is aangeschaft? Alleen daar heb je namelijk 2 jaar wettelijke garantie. Als hij niet bij Apple direct is gekocht zul je toch naar het verkooppunt terug moeten...
Heb de laptop rechtstreeks bij Apple gekocht. Na herhaaldelijk refreshen heb ik dan toch een afspraak kunnen vastleggen. Er was slechts 1 tijdslot vrij dus veel keus had ik niet maar ben al blij dat ik hem gewoon bij de genius bar kan binnendoen. Nu nog alle data in Time machine gooien en dan restoren naar mijn oude Mac Mini zodat ik niet helemaal technisch werkloos ben mocht de reparatie een week of langer duren.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True