Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 20:34
Ik zit met het volgende:
Wij hebben op 5 oktober via een mooie actie op Expert.nl een LG droger, volgens Expert.nl op voorraad, gekocht voor een uitstekende prijs.
Nu hebben wij ook snel een bevestiging gekregen met een verwachte levertijd: 9 oktober.
Op 7 oktober worden wij door de dichts bij zijnde Expert gebeld met de mededeling dat LG slecht levert en dat de levertijd wel eens 2 weken later kan worden. Dat er voorraad is, hoeft niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk wat is, dit kan namelijk een totaal andere filiaal betreffen.
Een belletje op 17 oktober leert dat het 30 oktober wordt, het is nogal lastig.
Op 28 oktober blijkt het 13 november, de levering heeft vertraging opgelopen, iets met zeecontainers en moeilijk moeilijk.
Op 11 november bel ik op om te vragen hoe lang de levertijd nu opschuift. Hierop krijg ik de nieuwe datum te horen, namelijk 20 november. De vertegenwoordiger van LG had hun beloofd dat er volgende week wel voorraad moet zijn, maar dat er ook een vervangend model is.

In hoeverre heb ik recht op de levering?
Nu wachten wij ondertussen ruim een maand, maar zou het dus kunnen gebeuren dat ze de koop ontbinden? Hier sta ik dus niet op te wachten gezien de aantrekkelijke actie.
Om toch wat argumenten achter de hand te hebben en niet 6/7 weken op een dooie mus te hebben gewacht, zou ik graag willen weten of ik nog wat argumenten/rechten kan gebruiken.

Het enige wat ik kan vinden, is dat de verkoper, tot mijn spijt, de koop kan ontbinden.

Beste antwoord (via Koen87 op 12-11-2019 13:50)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Koen87 Men kan de overeenkomst niet ontbinden, dat kun jij als koper alleen. Men moet gekocht goed leveren of gelijkwaardig. indien daar sprake van komt, weet je wat je kunt eisen. Je kunt zelf ook de overeenkomst ontbinden als je niet wilt wachten. verkoper kan je gekochte goed niet leveren. 9 okt 2019 is al lang geleden, het is vandaag al 12 nov 2019. Ik denk dat men hun best doet om het gekocht te leveren, maar of je daar op wil wachten etc is een 2e.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Hoe verwacht je precies dat je ergens recht op hebt en kan krijgen als het product er simpelweg niet is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Lastig, als LG niet kan leveren heeft Expert ook het nakijken.

Misschien kan je aan Expert vragen of ze een alternatief kunnen bieden met een bepaalde korting.
Daarnaast als LG blijft aangeven dat er wel geleverd gaat worden verwacht ik niet dat Expert de koop gaat ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 160587

waar ben je nu precies bang voor? Zo te lezen moet je, helaas, nog even geduldig zijn.
Je bent nu theoretisch bang dat zij de koop ontbinden omdat het een actie betreft en het slecht leverbaar is? Heb je een indicatie gehad dat ze dit ook echt willen doen?

Je kan iemand moeilijk dwingen tot levering als zij zelf, zo te zien je netjes op de hoogte houden en melden dat het vanuit de leverancier moeilijk is.

Jij mag de koop ontbinden als zij uitblijven, maar dat wil je niet (want hippe korting).
Ik zou ze nog een termijn geven om te leveren, uiteraard aangeven dat je begrip hebt voor de gang van zaken en dan proberen te komen tot een deal dat een andere vergelijkbare wasmachine ook met de korting geleverd gaat worden.

Zie ook; https://www.consumentenbo...tijd/levertijd-bestelling voor eventuele ontbindingsvoorwaarden vanuit jou kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven, zodat die wat duidelijker is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:54:
Hoe verwacht je precies dat je ergens recht op hebt en kan krijgen als het product er simpelweg niet is?
Ten eerste verwacht ik niets, maar vraag ik hiernaar. 2 verschillende dingen.
Dracula schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:54:
Lastig, als LG niet kan leveren heeft Expert ook het nakijken.

Misschien kan je aan Expert vragen of ze een alternatief kunnen bieden met een bepaalde korting.
Daarnaast als LG blijft aangeven dat er wel geleverd gaat worden verwacht ik niet dat Expert de koop gaat ontbinden.
Ik snap dat het voor Expert ook vrij lastig is, hun worden ook op een dwaalspoor gezet.
Wij zijn ook zeer benieuwd wat er gaat gebeuren en hebben geduld.
Anoniem: 160587 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:58:
waar ben je nu precies bang voor? Zo te lezen moet je, helaas, nog even geduldig zijn.
Je bent nu theoretisch bang dat zij de koop ontbinden omdat het een actie betreft en het slecht leverbaar is? Heb je een indicatie gehad dat ze dit ook echt willen doen?

Je kan iemand moeilijk dwingen tot levering als zij zelf, zo te zien je netjes op de hoogte houden en melden dat het vanuit de leverancier moeilijk is.

Jij mag de koop ontbinden als zij uitblijven, maar dat wil je niet (want hippe korting).
Ik zou ze nog een termijn geven om te leveren, uiteraard aangeven dat je begrip hebt voor de gang van zaken en dan proberen te komen tot een deal dat een andere vergelijkbare wasmachine ook met de korting geleverd gaat worden.

Zie ook; https://www.consumentenbo...tijd/levertijd-bestelling voor eventuele ontbindingsvoorwaarden vanuit jou kant.
Waar ik zelf bang voor ben geef ik op het laatst aan. Dat wij wachten op een product, wat uiteindelijk niet geleverd gaat worden. Het product hebben we voor een zeer goede prijs "gekocht".
Nu wil ik natuurlijk wel kunnen genieten van deze actie. Vandaar ook mijn vraag of ik ergens nog recht op heb.
Begrip toon ik ook, de informatie komt omdat ik er meestal zelf achteraan bel. Ze bellen altijd netjes terug.
Over de gang van zaken heb ik geen klagen, dit is in de eerste plaats ook geen klacht maar informatiewinning.
Wij wachten dit ook nog af, maar voor als het scheef loopt zoek ik houvast om tegendruk te kunnen geven.
Ik zal mij is inlezen bij de consumentenbond, bedankt voor de link.
Yorinn schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:20:
[mbr]Ik heb de titel een kleine fix gegeven, zodat die wat duidelijker is.[/]
Top, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:37
Wachten en anders pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05 23:27
Lijkt alsof Expert oude voorraad voordelig aan het verkopen was. Heb dan ook een vermoeden dat er geen voorraad meer komt, ondanks de melding van de LG man. Lijkt me eerder dat er een vervangend model gaat komen die, hopelijk, Expert jou voor de betaalde prijs kan meegeven als coulance. Maar ze kunnen net zo goed zeggen dat je bij moet betalen.

Het is helaas afwachten, of wat ik zou doen, de koop zelf ontbinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Koen87 Men kan de overeenkomst niet ontbinden, dat kun jij als koper alleen. Men moet gekocht goed leveren of gelijkwaardig. indien daar sprake van komt, weet je wat je kunt eisen. Je kunt zelf ook de overeenkomst ontbinden als je niet wilt wachten. verkoper kan je gekochte goed niet leveren. 9 okt 2019 is al lang geleden, het is vandaag al 12 nov 2019. Ik denk dat men hun best doet om het gekocht te leveren, maar of je daar op wil wachten etc is een 2e.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:41
Wanneer je het wachten beu bent kun je zoals Dracula al aangeeft met Expert overleggen/ onderhandelen over een gelijkwaardig alternatief zonder dat jij er financieel op achteruitgaat, mocht het aanbod jou niet bevallen kun je alsnog ervoor kiezen om te blijven wachten op het door jouw gekochte specifieke model en in de tussentijd andere aanbiedingen in de gaten houden.

De Expert winkel in mijn regio staat in ieder geval open voor prijsonderhandelingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Freshouttheoven op 12-11-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Xfade schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:38:
Lijkt alsof Expert oude voorraad voordelig aan het verkopen was. Heb dan ook een vermoeden dat er geen voorraad meer komt, ondanks de melding van de LG man. Lijkt me eerder dat er een vervangend model gaat komen die, hopelijk, Expert jou voor de betaalde prijs kan meegeven als coulance. Maar ze kunnen net zo goed zeggen dat je bij moet betalen.

Het is helaas afwachten, of wat ik zou doen, de koop zelf ontbinden.
Het was tijdens de Expert Korting Festival, waarin zo'n beetje alles afgeprijsd was. Wellicht dat ze het wisten, wellicht niet.
Hackus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:46:
Duidelijk. Wat ik al wel weet, is dat er een nieuw model te koop staat bij Expert. Ik heb gezocht naar de verschillen en het lijkt alleen cosmetisch en wat software te zijn.
Echter hebben wij in 9 jaar nog geen droger gehad. Geduld is er dus wel :)
Freshouttheoven schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:54:
Wanneer je het wachten beu bent kun je zoals Dracula al aangeeft met Expert overleggen/ onderhandelen over een gelijkwaardig alternatief zonder dat jij er financieel op achteruitgaat, mocht het aanbod jou niet bevallen kun je alsnog ervoor kiezen om te blijven wachten op het door jouw gekochte specifieke model en in de tussentijd andere aanbiedingen in de gaten houden.

De Expert winkel in mijn regio staat in ieder geval open voor prijsonderhandelingen.
Goed om te weten. Het getoonde begrip aan de kant van Expert is er ook wel en lijkt oprecht.

Bedankt allen in de verstrekte informatie en het meedenken. Hierdoor weet ik in ieder geval meer over de eventuele rechten en mogelijkheden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:30
Gezien ze al begonnen zijn over een alternatief model, denk ik dat er wel met ze te praten valt. Als ik het zo lees krijg ik inderdaad het gevoel dat zij er ook mee in hun maag zitten.

Maar mocht het alsnog mis gaan: Is hetzelfde type wel bij andere winkels te krijgen? Dan is een dekkingskoop ook nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Nijn schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:57:
Gezien ze al begonnen zijn over een alternatief model, denk ik dat er wel met ze te praten valt. Als ik het zo lees krijg ik inderdaad het gevoel dat zij er ook mee in hun maag zitten.

Maar mocht het alsnog mis gaan: Is hetzelfde type wel bij andere winkels te krijgen? Dan is een dekkingskoop ook nog een mogelijkheid.
Het model is, verwacht ik, nog te koop. We gaan het zien.
Bedankt voor het meedenken en de dekkingskoop optie. Die had ik nog niet gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koen87
Inmiddels hebben wij de droger afgelopen zaterdag: 23-11-2019 mogen ontvangen.
In plaats van het bestelde model, hebben wij een opvolgmodel mogen ontvangen, namelijk de: LG RC90V9AV3Q.
helaas niet een A+++ -10% model, maar we alsnog heel zuinig.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Koen87 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:28:
Inmiddels hebben wij de droger afgelopen zaterdag: 23-11-2019 mogen ontvangen.
In plaats van het bestelde model, hebben wij een opvolgmodel mogen ontvangen, namelijk de: LG RC90V9AV3Q.
helaas niet een A+++ -10% model, maar we alsnog heel zuinig.
Wij hebben precies hetzelfde verhaal als TS, 5 okt bij de actie van Expert een LG RC90U2AV2W besteld en betaald. Vervolgens alleen maar excuses via telefoon gehoord. Laatste verwachte leverdatum was 18 Nov jl, vervolgens geen communicatie meer vernomen van de desbetreffende expert winkel Tilburg.
Wat mij wel opviel is dat tijdens de telefonische contacten de verkoper duidelijk aangaf dat ik kon annuleren.
Morgen maar eens email wat nu de status is ... kijken of we ook een dergelijke opvolger voorgeschoteld krijgen ....

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ondertussen een antwoord van de Expert Tilburg. De volgende tekst stond in de reply op mijn email aan Expert Tilburg. Ik probeer altijd het positieve ervan te denken maar ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat ik hier eerste klas gen**id wordt:
Het klopt inderdaad dat het apparaat welke u in eerste instantie bestelde niet meer leverbaar is, en dat de opvolger daarvoor de RC90V9AV3Q is.
Deze is ook op voorraad bij LG op dit moment. Een bijkomend probleem is dat dit een duurder apparaat is, en LG denkt daarin niet mee. Het prijsverschil is € 127,- ( verschil tussen € 814,- -/- 20% en € 999,- -/- 20%)
En daarmee eindigt de email. Normaal ben ik van "erin springen met gestrekt been". Maar ik heb het idee dat ik daarmee niet dichter bij mijn doel kom. Na verificatie bij TS heeft hij niet bij hoeven te betalen, de mail van Expert Tilburg suggereert dit wel door een bijkomend probleem te introduceren en dat bij de klant neer te leggen. :/

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Pagina: 1