Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1275162

Topicstarter
Ik zoek een?
55 inch LED-tv met zo mooi mogelijk beeld

Wat is je budget?
Ik dacht aan iets om en bij de 800 euro. Aanvankelijk was ik overtuigd van de LG OLEDC9PLA die ik hoopte met Black Friday voor rond de 1200 euro te scoren. Maar door enkele complicaties in de laatste fase van de bouw van onze woning ga ik mijn budget wat moeten terugschroeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV zal voornamelijk worden gebruikt om Netflix en digitale TV te kijken. Ik heb twee kleine kinderen, dus LED lijkt mij sowieso iets veiliger dan OLED i.v.m. levensduur en inbranden.
Voor het geluid heb ik een Pioneer AV-receiver waar twee Klipsch floor standing speakers aan hangen. Geluid van de TV zelf is dus minder belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel momenteel tussen twee Sony's.
2018-model XF9005 krijgt overal lovende reviews en is momenteel nog te verkrijgen voor rond de 1000 euro. Deze zal ik dus waarschijnlijk rond Black Friday voor minder dan 1000 euro op de kop kunnen tikken.
2019-model XG85 heeft geen Full Array Led maar ligt zonder korting al in mijn budget bij de lokale TV-zaak.

Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag is of ik sowieso beter af ben met de XF90 van 2018 t.o.v. de XG85 van 2019, of is het verschil verwaarloosbaar. Ik lees hier bij de reviews op tweakers namelijk bij beide modellen opmerkingen omtrent light bleeding (zeer beperkt) op beide modellen. Dan vraag ik mij ook af of de meerprijs voor full array led te verantwoorden is, als het probleem hiermee toch niet volledig weg is.
Mocht ik beide TV's bij dezelfde zaak kunnen kopen, zou ik zeker voor de XF gaan. Hier in de buurt is er een lokale TV-zaak met heel scherpe prijzen, zij kunnen voor 800 de XG85 leveren maar de XF90 kunnen ze niet meer leveren. De XG95 ligt dan weer serieus boven budget.
Ik heb een voorkeur om hier te kopen, tenzij ik echt zoveel beter af ben met het hogere 2018-model.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even nog wat verschillen opsommen die er misschien toe doen.
XF90: direct led / XG85: edge led
XF90: lokale dimfunctie / XG85: dimmen langs de randen
XF90: HDR, HLG / XG85: HDR, HLG, Dolby Vision
XF90: Processor X1 Extreme / XG85: Processor X1
XF90: 4K X-Reality PRO + dual database processing / XG85: 4K X-Reality PRO
XF90: Live Color Technology + Triluminos-display + geavanceerde kleurmapping + Super Bit Mapping 4K HDR / XG85: Live Color Technology + Triluminos-display
XF90: dynamische contrastverbetering + object-based HDR remaster + X-tended dynamic range PRO / XG85: dynamische contrastverbetering + object-based HDR remaster
XF90: X-Motion Clarity / XG85: Motionflow XR1000Hz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je hebt al veel verschillen opgenoemd alleen je vergeet het grootse verschil namelijk de lcd-technologie van beide tv's. De XF90 gebruikt een VA-paneel en de XG85 IPS. Samen met de FALD (vs EDGE) maakt dat het contrast van de XF90 7x hoger ligt. De XG85 wint het alleen op kijkhoek. Zie ze hier naast elkaar.

Overigens loont het ook om een persoonlijke prijsaanvraag te doen bij winkels, zie dit topic voor een aantal winkels. De 55'' is in Duitsland meer dan een keer voor €699 verkocht en gisteren tijdens singles day voor €749 bij Saturn (de). In NL tijdelijk voor €799 bij Smits.

De XF90 is een veel betere tv dan de XG85 en z'n meerprijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Anoniem: 1275162 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:32:

De vraag is of ik sowieso beter af ben met de XF90 van 2018 t.o.v. de XG85 van 2019, of is het verschil verwaarloosbaar.
benbaba schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:19:
De XF90 is een veel betere tv dan de XG85 en z'n meerprijs waard.
Eens met @benbaba. Hands down dat die XF90 uit 2018 een veel betere tv is dan de XG85 uit 2019. Verschil is niet verwaarloosbaar, omdat je echt praat over twee hele andere klasse TV's. De 8x range is midrange, de 9x range is high-end met high-end snufjes zoals een FALD scherm, local dimming met veel zones , dus goed contrast (voor een LCD), 10bit schermen en een deftige HDR weergave.

Jij wilt een LED tv (LCD tv) met zo mooi mogelijk beeld. Dan kom je eigenlijk meteen bij de Sony XF90 uit. Mss ook nog wel een betere tv dan de high-end Qleds van Samsung (iig beter geprijsd :) ).De XG85 heeft een groot probleem tav de beeldkwaliteit door het IPS paneel icm Edge lit verlichting van het scherm. IPS betekent een grote kijkhoek, dus kleuren blijven onder een grote hoek aardig goed, maar een belabberd contrast (aantal stappen tussen helderste wit en donkerste zwart). Het menselijk oog is gevoelig voor contrast, dus contrast is king bij het kiezen van een TV met goede beeldkwaliteit. Tenzij je met 20 man om de tv heen zit of een slechte plaatsing van de tv tov de bank hebt, zodat je onder een grote hoek moet kijken.

De XF90 is al voor onder de € 1.000 te krijgen in de pricewatch. Black Friday of niet, je moet gewoon wat zaken benaderen voor een offerte voor die tv. Krijg je dezelfde (wellicht betere) black Friday prijs/.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 12-11-2019 14:04 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt alvast.
Ik heb net even geluisterd bij de lokale TV-winkel.
De XF9005 kunnen ze niet meer leveren aangezien dit een 2018-model is.
Maar de opvolger, de XG9505, kunnen ze mij leveren voor 1050 euro incl. 5 jaar garantie.
Scherpe prijs, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:23
Anoniem: 1275162 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:25:
Bedankt alvast.
Ik heb net even geluisterd bij de lokale TV-winkel.
De XF9005 kunnen ze niet meer leveren aangezien dit een 2018-model is.
Maar de opvolger, de XG9505, kunnen ze mij leveren voor 1050 euro incl. 5 jaar garantie.
Scherpe prijs, niet?
Dat is zeker een scherpe prijs! Wellicht kun je nog 100 euro cashback claimen bij Sony?

De belangrijkste verbeteringen van de XG9505 zijn de snellere processor, lagere input lag en afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cashback vervalt bij die prijs.
Blijkbaar gaat Sony met Black Friday stunten op dit model, maar vervalt de cashback dan wel.
Prijs die ik heb gekregen is de Black Friday prijs.

Ik denk dat ik mijn budget iets ga optrekken en de deal pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:24
Anoniem: 1275162 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:26:
Cashback vervalt bij die prijs.
Blijkbaar gaat Sony met Black Friday stunten op dit model, maar vervalt de cashback dan wel.
Prijs die ik heb gekregen is de Black Friday prijs.

Ik denk dat ik mijn budget iets ga optrekken en de deal pakken.
was die prijs voor XG9505 of voor de XG9005 of hoe zitten die namen ""precies"" in elkaar en formaat
Pagina: 1