Toon posts:

[PCI 2 ISA] bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een pci 2 isa converter?
zo ja hoe duur zijn ze?

Verwijderd

Ja.

Ze liggen in het bakje naast de Diesel->Benzine pillen, onder de reisverslagen van vliegende schotel passagiers ....

NEE, natuurlijk bestaan die niet!!!!

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

zoiets heet een pci-to-isa brug en een mobo met pci en isa bussen heeft die.

Waarschijnlijk bestaat een losse convertor niet omdat het redelijk van aansturing vereist enzo.

PCI en ISA zijn 2 hele aparte busjes .. ik weet iig niet zo even te verzinnen of ze bestaan, ik beb ze iig nog nooit tegengekomen.

ISA heeft irq's op de pinnen zitten en als ik me niet vergis heeft PCI dat weer niet, want de IRQ aansturing word geregeld via een centrala chip die kanalen aansturen en er kunnen hardware matig meerdere kanalen (bijvoorbeeld usb, pci4 en pci5) op 1 irq kanaal zitten met PCI.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Op dinsdag 31 juli 2001 23:56 schreef Hooi het volgende:
Ja.

Ze liggen in het bakje naast de Diesel->Benzine pillen, onder de reisverslagen van vligende schotel passagiers ....
Als ik hem er al niet weggehaald heb!!! >:)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hooi jij bent een grappenmaker

net zoiets, dat er iemand vroeg om een zwarte keyboard, hooi stuurd de link naar histor LOL LOL

groeten

Tweak!

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 23:56 schreef morphje het volgende:
zoiets heet een pci-to-isa brug en een mobo met pci en isa bussen heeft die.

Waarschijnlijk bestaat een losse convertor niet omdat het redelijk van aansturing vereist enzo.

PCI en ISA zijn 2 hele aparte busjes .. ik weet iig niet zo even te verzinnen of ze bestaan, ik beb ze iig nog nooit tegengekomen.

ISA heeft irq's op de pinnen zitten en als ik me niet vergis heeft PCI dat weer niet, want de IRQ aansturing word geregeld via een centrala chip die kanalen aansturen en er kunnen hardware matig meerdere kanalen (bijvoorbeeld usb, pci4 en pci5) op 1 irq kanaal zitten met PCI.
LOL :D

Zoiets heet een CHIPSET @!!!!!!

En PCI kaarten hebben wel degelijk een hardware IRQ lijntje.

Doei ;)

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 23:58 schreef cruger het volgende:
Hooi jij bent een grappenmaker

net zoiets, dat er iemand vroeg om een zwarte keyboard, hooi stuurd de link naar histor LOL LOL

groeten
Wel leuk, ik hebbum gezien, maar ik was dat niet ... :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

een pci 2 isa converter?
zo ja hoe duur zijn ze?
Er zijn IC's die ISA naar PCI space mappen. Transparant is het niet, wat je moet de software aanpassen.

In de vorm van een echte insteekkaart : Vast niet, ISA is dood.

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Op dinsdag 31 juli 2001 23:59 schreef Hooi het volgende:

[..]

LOL :D

Zoiets heet een CHIPSET @!!!!!!

En PCI kaarten hebben wel degelijk een hardware IRQ lijntje.

Doei ;)
ligt eraan .. chipset doet de grote aansturing van alle shit. Er zit een klein chippie tussen pci ewn isa bus voor de bridging.
Ow natuurlijk zullen er nu chipsets zijn die ze misschien ingebakken hebben, maar er zijn ook borden geweest die ze apart hebben gehad. Het is niet mijn huidige gewoonte om mobo's uit elkaar te pluizen om te kijken waar welk chippie voor is. (heb ik het te druk voor, die alhlon moet snel in elkaar om getest te worden)

Dat pci bussen een hardware irq lijntje hebben zei ik ook. Maar ISA heeft ze alle 15 naast elkaar zitten, op aparte pinnetjes en als ik me niet vergis heeft PCI maar enkele pinnentjes en bepaald een extern chippie (als je het de chipset wilt noemen fine by me) welk irq er aan toe word gewezen aan die paar pinnetjes die op die PCI bus zitten, soort van schakelbord achtig idee.

MAZZZZZZEL!

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 00:06 schreef morphje het volgende:

[..]

ligt eraan .. chipset doet de grote aansturing van alle shit. Er zit een klein chippie tussen pci ewn isa bus voor de bridging.
Ow natuurlijk zullen er nu chipsets zijn die ze misschien ingebakken hebben, maar er zijn ook borden geweest die ze apart hebben gehad. Het is niet mijn huidige gewoonte om mobo's uit elkaar te pluizen om te kijken waar welk chippie voor is. (heb ik het te druk voor, die alhlon moet snel in elkaar om getest te worden)

Dat pci bussen een hardware irq lijntje hebben zei ik ook. Maar ISA heeft ze alle 15 naast elkaar zitten, op aparte pinnetjes en als ik me niet vergis heeft PCI maar enkele pinnentjes en bepaald een extern chippie (als je het de chipset wilt noemen fine by me) welk irq er aan toe word gewezen aan die paar pinnetjes die op die PCI bus zitten, soort van schakelbord achtig idee.

MAZZZZZZEL!
;)

O die fiets.
PCI heeft maar 4 IRQ's te verdelen over de bus. Dat klopt. IRQ's noemen ze a,b,c en d.

ISA kan in theorie alle 15 aan, maar b.v. IRQ 12 is vaak niet bereikbaar door de PS2 muispoort, 8 is altijd voor de timer, 0 en 1 zijn al bezet, 2 en 9 zijn soms niet vrij (is de 'daisy chain IRQ.)
mhh en 13 is de Coprocessor, 14 is de IDE...

Maar alle bits om de 1e 15 IRQ's (16 eigenlijk) toe te wijzen, zitten in theorie op de ISA bus. yep. Jammer dat het niet meer ondersteund wordt en zo traag is.

Wedden dat ze binnen niet al te lange tijd weer met iets komen dat er op lijkt maar sneller is ??

T'is een beetje als het Socket-Slot-Socket gezemel van die CPU bakkers. Het is niet beter of zo.. maar een ander systeem levert hogere verkoopaantallen op....
:P
Pagina: 1