Mijn tv is 'te oud' (5 jaar oud), dus er komen steeds minder apps voor. NPO niet en waarschijnlijk Disney ook niet.
Het is een 2014 Samsung. HD, geen 4K, geen HDR.
Ergo heb ik een mediaspeler nodig!
Ik heb nu een Rpi met Kodi en Netflix-integratie. Werkt goed (ook niet altijd, overigens), maar mist NPO, Disney, etc.
Nu is er heel veel keuze en weet ik niet wat ik moet kiezen, dus vroeg me af of jullie me op weg konden helpen
Mijn budget is tot ongeveer 100 euro.
En eigenlijk kijk ik naar 2 kandidaten (al sta ik open voor suggesties):
• Xiaomi Mi Box S
• Tweedehands Apple TV 4 (welke raar genoeg geen topic hier heeft)
Mijn eisen zijn:
- Apps voor:
* Netflix
* Disney
* NPO
* RTLxl
* Op de NAS opgeslagen films (met of zonder Plex-server), dus Plex, Kodi, Infuse, zoiets.
* Eventueel tv-aanbieder (op het moment T-Mobile, maar stap -net als zorg en nuts- elk jaar over)
* Eventueel mogelijkheid tot een cordcutting-app (NLZiet, Canal Digitaal, etc)
- Mits mogelijk: Zoeken door alles heen. Voice control is een pre, maar geen must.
* Als het even kan een unified bibliotheek (pre, geen must)
- Mogelijkheid tot gaming op emulatoren
* Vooral SNES en dat soort oude meuk (N64, Dolphin emu, etc hoeft niet)
- Futureproof
Ik neig een klein beetje naar de Apple TV, omdat daar een T-Mobile-app voor is, maar over een half jaar zit ik misschien bij een andere tv-aanbieder, dus dat is niet doorslaggevend genoeg.
Tegelijkertijd ben ik bang voor het blokkeren/wegstoppen van contentproviders (zoals Netflix) op de Apple TV nu ze hun eigen dienst hebben.
Xiaomi is wat dat betreft meer open, daar hoef ik niet bang te zijn voor het verdwijnen van Netflix, etc. (en ook is het ietsje goedkoper)
Kunnen jullie me op weg helpen?
Het is een 2014 Samsung. HD, geen 4K, geen HDR.
Ergo heb ik een mediaspeler nodig!
Ik heb nu een Rpi met Kodi en Netflix-integratie. Werkt goed (ook niet altijd, overigens), maar mist NPO, Disney, etc.
Nu is er heel veel keuze en weet ik niet wat ik moet kiezen, dus vroeg me af of jullie me op weg konden helpen
Mijn budget is tot ongeveer 100 euro.
En eigenlijk kijk ik naar 2 kandidaten (al sta ik open voor suggesties):
• Xiaomi Mi Box S
• Tweedehands Apple TV 4 (welke raar genoeg geen topic hier heeft)
Mijn eisen zijn:
- Apps voor:
* Netflix
* Disney
* NPO
* RTLxl
* Op de NAS opgeslagen films (met of zonder Plex-server), dus Plex, Kodi, Infuse, zoiets.
* Eventueel tv-aanbieder (op het moment T-Mobile, maar stap -net als zorg en nuts- elk jaar over)
* Eventueel mogelijkheid tot een cordcutting-app (NLZiet, Canal Digitaal, etc)
- Mits mogelijk: Zoeken door alles heen. Voice control is een pre, maar geen must.
* Als het even kan een unified bibliotheek (pre, geen must)
- Mogelijkheid tot gaming op emulatoren
* Vooral SNES en dat soort oude meuk (N64, Dolphin emu, etc hoeft niet)
- Futureproof
Ik neig een klein beetje naar de Apple TV, omdat daar een T-Mobile-app voor is, maar over een half jaar zit ik misschien bij een andere tv-aanbieder, dus dat is niet doorslaggevend genoeg.
Tegelijkertijd ben ik bang voor het blokkeren/wegstoppen van contentproviders (zoals Netflix) op de Apple TV nu ze hun eigen dienst hebben.
Xiaomi is wat dat betreft meer open, daar hoef ik niet bang te zijn voor het verdwijnen van Netflix, etc. (en ook is het ietsje goedkoper)
Kunnen jullie me op weg helpen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu