Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn tv is 'te oud' (5 jaar oud), dus er komen steeds minder apps voor. NPO niet en waarschijnlijk Disney ook niet.
Het is een 2014 Samsung. HD, geen 4K, geen HDR.

Ergo heb ik een mediaspeler nodig!
Ik heb nu een Rpi met Kodi en Netflix-integratie. Werkt goed (ook niet altijd, overigens), maar mist NPO, Disney, etc.

Nu is er heel veel keuze en weet ik niet wat ik moet kiezen, dus vroeg me af of jullie me op weg konden helpen :)

Mijn budget is tot ongeveer 100 euro.
En eigenlijk kijk ik naar 2 kandidaten (al sta ik open voor suggesties):
• Xiaomi Mi Box S
• Tweedehands Apple TV 4 (welke raar genoeg geen topic hier heeft)

Mijn eisen zijn:

- Apps voor:
* Netflix
* Disney
* NPO
* RTLxl
* Op de NAS opgeslagen films (met of zonder Plex-server), dus Plex, Kodi, Infuse, zoiets.
* Eventueel tv-aanbieder (op het moment T-Mobile, maar stap -net als zorg en nuts- elk jaar over)
* Eventueel mogelijkheid tot een cordcutting-app (NLZiet, Canal Digitaal, etc)

- Mits mogelijk: Zoeken door alles heen. Voice control is een pre, maar geen must.
* Als het even kan een unified bibliotheek (pre, geen must)

- Mogelijkheid tot gaming op emulatoren
* Vooral SNES en dat soort oude meuk (N64, Dolphin emu, etc hoeft niet)

- Futureproof

Ik neig een klein beetje naar de Apple TV, omdat daar een T-Mobile-app voor is, maar over een half jaar zit ik misschien bij een andere tv-aanbieder, dus dat is niet doorslaggevend genoeg.

Tegelijkertijd ben ik bang voor het blokkeren/wegstoppen van contentproviders (zoals Netflix) op de Apple TV nu ze hun eigen dienst hebben.
Xiaomi is wat dat betreft meer open, daar hoef ik niet bang te zijn voor het verdwijnen van Netflix, etc. (en ook is het ietsje goedkoper)

Kunnen jullie me op weg helpen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Zelf ben ik erg tevreden over de Mi Box S. Heeft in principe alles wat je zoekt en kost zo'n 6 tientjes.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28

rg-mohwa

Phoe Hé

Misschien maak ik het nog wat moeilijker zo, maar een Nvidia shield ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Laatst online: 13:38
rg-mohwa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:22:
Misschien maak ik het nog wat moeilijker zo, maar een Nvidia shield ?
Die is een beetje buiten budget (nieuw).
Ik heb overigens voor de Xiaomi gekozen, omdat ik verder geen apple-producten heb.
Ook mijn 2014 TV is "te oud" voor disney+ (maar heeft wel 4K).
Verstuurd door AliExpres, dus duurt nog even voordat ik er een mening over heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Meester_J op 13-11-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28

rg-mohwa

Phoe Hé

Meester_J schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:36:
[...]
Die is een beetje buiten budget (nieuw).
Ik heb overigens voor de Xiaomi gekozen, omdat ik verder geen apple-producten heb.
Ook mijn 2014 TV is "te oud" voor disney+ (maar heeft wel 4K).
Ik bedoelde een 2de hands (oud) model maar weet niet of die ook 4k doet.

Ik kom zelf uit het Android kamp maar moet zeggen sinds ik sinds 3 maanden een iPad heb en zelf geneigd zou zijn naar een apple tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@anandus Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is verplaatst.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11
De keuze in Android mediaplayers is gigantisch, maar ga je kijken welke van die mediaplayers WideVine L1 hebben (dat is nodig om Netflix in FHD/4K te kijken) is de keuze opeens heel beperkt.

Een mediaplayer die dat wel heeft, is de Roku Ultra. Dat is ook zeker nog een interessante optie om eens naar te kijken.

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Audiowaste schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:50:
De keuze in Android mediaplayers is gigantisch, maar ga je kijken welke van die mediaplayers WideVine L1 hebben (dat is nodig om Netflix in FHD/4K te kijken) is de keuze opeens heel beperkt.

Een mediaplayer die dat wel heeft, is de Roku Ultra. Dat is ook zeker nog een interessante optie om eens naar te kijken.
Voor zover ik weet ondersteunt de Mibox dat ook gewoon.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:15
Ik heb geen ervaring met de Apple TV box.
Voor de android boxjes kun je misschien eens kijken op http://chigztech.com/, hier worden allerlei android boxjes vergeleken. De Nvidia staat op nr.1, maar is natuurlijk prijzig. De Xiaomi komt er goed uit!
Het nadeel van de Xiaomi vind ik het geheugen (8G) en de missende netwerkpoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

anandus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:20:
Mijn tv is 'te oud' (5 jaar oud), dus er komen steeds minder apps voor. NPO niet en waarschijnlijk Disney ook niet.
Het is een 2014 Samsung. HD, geen 4K, geen HDR.

Ergo heb ik een mediaspeler nodig!
Ik heb nu een Rpi met Kodi en Netflix-integratie. Werkt goed (ook niet altijd, overigens), maar mist NPO, Disney, etc.

Nu is er heel veel keuze en weet ik niet wat ik moet kiezen, dus vroeg me af of jullie me op weg konden helpen :)

Mijn budget is tot ongeveer 100 euro.
En eigenlijk kijk ik naar 2 kandidaten (al sta ik open voor suggesties):
• Xiaomi Mi Box S
• Tweedehands Apple TV 4 (welke raar genoeg geen topic hier heeft)

Mijn eisen zijn:

- Apps voor:
* Netflix
* Disney
* NPO
* RTLxl
* Op de NAS opgeslagen films (met of zonder Plex-server), dus Plex, Kodi, Infuse, zoiets.
* Eventueel tv-aanbieder (op het moment T-Mobile, maar stap -net als zorg en nuts- elk jaar over)
* Eventueel mogelijkheid tot een cordcutting-app (NLZiet, Canal Digitaal, etc)

- Mits mogelijk: Zoeken door alles heen. Voice control is een pre, maar geen must.
* Als het even kan een unified bibliotheek (pre, geen must)

- Mogelijkheid tot gaming op emulatoren
* Vooral SNES en dat soort oude meuk (N64, Dolphin emu, etc hoeft niet)

- Futureproof

Ik neig een klein beetje naar de Apple TV, omdat daar een T-Mobile-app voor is, maar over een half jaar zit ik misschien bij een andere tv-aanbieder, dus dat is niet doorslaggevend genoeg.

Tegelijkertijd ben ik bang voor het blokkeren/wegstoppen van contentproviders (zoals Netflix) op de Apple TV nu ze hun eigen dienst hebben.
Xiaomi is wat dat betreft meer open, daar hoef ik niet bang te zijn voor het verdwijnen van Netflix, etc. (en ook is het ietsje goedkoper)

Kunnen jullie me op weg helpen?
Lees dit eens door:

Jorgen in "Android tv box de beste optie? (en zo ja, welke?)"

En wat bedoel je met een unified bibliotheek? Netflix, Prime en Disney in 1 interface? Dat bestaat zover ik weet nog niet.

Met jouw wensen zou ik gaan voor een box die draait op Android, of op Android TV, icm de juiste widevine level.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De Apple TV kan niks met emulatoren, dus dan is je keuze eenvoudig lijkt me.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allemaal!
Jorgen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:38:
[...]
En wat bedoel je met een unified bibliotheek? Netflix, Prime en Disney in 1 interface? Dat bestaat zover ik weet nog niet.
Ja, precies. Ik heb nu mijn Plex en Netflix in 1 bibliotheek, en dat bevalt wel.
Maar dat is er dus (nog) niet. Jammer.
Icephase schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:39:
De Apple TV kan niks met emulatoren, dus dan is je keuze eenvoudig lijkt me.
Oh, dan houdt het wel heel snel op, inderdaad. Dan wordt het dus sowieso een Android-box.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
anandus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:43:
Bedankt voor de reacties allemaal!

[...]
Ja, precies. Ik heb nu mijn Plex en Netflix in 1 bibliotheek, en dat bevalt wel.
Maar dat is er dus (nog) niet. Jammer.

[...]

Oh, dan houdt het wel heel snel op, inderdaad. Dan wordt het dus sowieso een Android-box.
Waarom richt je de RPi niet volledig als emulator in (met bv Retropie) en houd je die ernaast? Heb je meer keuze in mediaboxjes, de RPi heb je toch al!

Overigens was ik denk ik voor de Apple TV 4K gegaan, ben je meteen klaar als je in de toekomst je TV een upgrade geeft. Zit een klein beetje met dezelfde keuze, al werkt voorlopig mijn Smart-TV nog prima als mediaspeler (met Kodi) en Netflix-machine. Zodra dat een keer ophoudt wordt het een Apple TV 4K of hoe dat tegen die tijd ook heet. Heb een aardig aantal mediaspelers gezien en mogen bedienen, maar vind persoonlijk de ATV het lekkerste werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de voorloper van die Mibox, ik denk dat er voor RTLXL geen Androidtv app is. Je kan wel via Chromecast dingen afspelen. Disney+ weet ik niet, daar heb ik nog niet naar gekeken (woon ook in Belgie).

NPO werkt gewoon goed, Netflix ook. Kodi heb ik ook maar gebruik ik niet meer, emulatoren zijn er ook. Dan moet je wel een controller aanschaffen. Verder kun je Android-apps sideloaden (via de apk installeren, ze werken dan niet altijd goed omdat het gemaakt is voor een telefoonscherm dus soms een gekanteld beeld en gemaakt voor een touchscreen)

Het is wel een stuk beter dan een Pi wat ik hiervoor had. Veel sneller en de Apps vind ik veel mooier. Spotify heeft ook een hele goede app die naadloos samen werkt met spotify op een PC en telefoon (je kan al die spotify's bedienen via elke client).

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 15-11-2019 11:10 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1