Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10 20:44
Beste Tweakers,

Sinds een week ervaren wij Lip Sync problemen. De audio loopt achter op de video. Ik denk zelf dat de audio zo'n 500ms achter loopt op de video.

Ik maak gebruik van de Yamaha RX-A2080 in combinatie met de LG OLED65C8PLA Zwart.

Alles is aangesloten met Club 3D HDMI 2.0 Premium High Speed 4K60Hz UHD kabel 3 meter kabels.

Mijn HTPC en Mediabox Next(van Ziggo) staan aangesloten op de receiver. Via de HDMI out van de receiver gaat de HDMI kabel in de televisie zijn ARC aansluiting.

Nu heb ik geen Lip Sync problemen met het afspelen via de pc. Of dit nou is met DVDfab of de Netflx app van windows, allemaal geen problemen.

Nu hebben de Mediabox Next en al de apps van de televisie een Lip Sync probleem.

In de receiver staat Lip Sync op automatisch voor alle ingangen. Het aanpassen naar manual heeft geen zin want ik kan hier alleen de audio vertragen en niet versnellen.

Lip Sync op de televisie inschakelen haalt ook niets uit. Ook de gegeven optie bypass doet niets.

Het wel of niet gebruiken van Dolby Atmos maakt ook geen verschil.

Ook gesproken met LG, maar die geven aan hier niets aan te kunnen doen. Er word aangegeven dat de receiver en televisie niet goed met elkaar communiceren. Dat ik hier sinds een week nooit last van heb gehad hebben ze geen verklaring voor.

Ik lees hier online heel veel over, maar deze problemen bestonden al voordat ik ze zelf ging ervaren.

Verwijderd

Je schrijft dat je het sinds een week ervaart. Daarvoor ging het goed? Wat is er in die week gebeurd?

Uitsluiting al geprobeerd. Next rechtstreeks op je tv. Heb je dan sync problemen. Next upscaling uitzetten. HDMI colorspace aan/uitzetten op de Next op je tv. Etc etc.

Probeer deze vraag ook eens in het Oled ervaringen discussie topic. Want als er iets irritant is, dan is het wel lipsync problemen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2019 19:15 ]

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-11 18:51

Mfpower

In dubio

Hier staat al heel veel over geschreven in het lg oled topic maar speciaal voor jou een tldr: wanneer je HDMI input een dolby source is en je geluid via arc output treedt dit probleem op. Er is geen fix anders dan geen dolby gebruiken of de source rechtstreeks op de receiver aansluiten.

Je kan de vertraging verminderen door trumotion op user te zetten en dan deblur en dejudder op 0.

[ Voor 15% gewijzigd door Mfpower op 13-11-2019 19:19 ]

• Dellmorte
Mfpower schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:17:
Hier staat al heel veel over geschreven in het lg oled topic maar speciaal voor jou een tldr: wanneer je HDMI input een dolby source is en je geluid via arc output treedt dit probleem op. Er is geen fix anders dan geen dolby gebruiken of de source rechtstreeks op de receiver aansluiten.

Je kan de vertraging verminderen door trumotion op user te zetten en dan deblur en dejudder op 0.
De Next box is direct aangesloten op de receiver. Net zoals de PC. daarom vind ik het ook zo raar dat de pc geen problemen ervaart en de Next box wel. Ik denk zelf dat dit komt omdat die hem via STB registreert en daarom op een of anderen manier ARC miss gebruikt.

Ook heb ik de output qua geluid van de next box al is op stereo geplaatst en ook dan blijft het probleem.

Er is in de week zelf niets gebeurd. Ineens ontstond dit probleem.

Ik was al bang dat hier verder niets aan te doen is om dit volledig te verhelpen.

• Dellmorte
Volgens mij zie ik nu wel waar het probleem in zit en hoe dit op te lossen is. Door de verplichten van lipsync communicatie bij twee eARC apparaten, zou je daar er geen last van moeten hebben. Kan niet dubbel posten dus zie mijn post bij het [LG OLED] Ervaringen & Discussie in Televisies & Beamers. post van vrijdag 22 november 2019 09:28

[ Voor 32% gewijzigd door Dellmorte op 22-11-2019 09:36 ]

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 10:55
Ga eens op het ziggo forum zoeken naar Lipsync problemen i.c.m. met de NEXT, erg veel mensen hebben er last van.
Dat kan verklaren waarom je PC geen lipsync problemen heeft, het probleem zit waarschijnlijk in de NEXT box.

Bij mij thuis.

LGC8 icm een Denon reciever.

PC geen lipsync problemen
Vero4K+ geen lipsync problemen
PS4 PRO geen lipsync problemen
Interne apps TV via HDMI ARC ook geen lipsync problemen

NEXT box: regelmatig lipsync problemen op Dolby 5.1, geen problemen op 2.0 stereo

[ Voor 39% gewijzigd door Equazor_ op 23-11-2019 09:56 ]

Pagina: 1