Ik ben nieuw met Docker en de concepten en principes over hoe Docker werkt. Momenteel onderzoek ik hoe we RDP load balancing op basis van haproxy kunnen benutten.
Ik ben erin geslaagd docker op CentOS werkend te krijgen en haproxy met rdp load balancing aan de hand van "least connections" te laten werken met een geldige haproxy.cfg op basis van een enkele haproxy-instantie.
Om gebruik te maken van zogenaamde "stick tables" om de haproxy-functie als rdp / rds-connection broker te kunnen gebruiken, zijn echter ten minste twee hapee-peers nodig. Zie het haproxy.cfg-voorbeeld van haproxy zelf:
Ik probeer de concepten en verschillen tussen de volgende scenario's te begrijpen:
Ik ben erin geslaagd docker op CentOS werkend te krijgen en haproxy met rdp load balancing aan de hand van "least connections" te laten werken met een geldige haproxy.cfg op basis van een enkele haproxy-instantie.
Om gebruik te maken van zogenaamde "stick tables" om de haproxy-functie als rdp / rds-connection broker te kunnen gebruiken, zijn echter ten minste twee hapee-peers nodig. Zie het haproxy.cfg-voorbeeld van haproxy zelf:
- Met connection broker: https://www.haproxy.com/d...esktop/connection-broker/
- Zonder connection broker: (waar haproxy dit deel met behulp van twee haproxy-peers en een stick-tabel vervult) https://www.haproxy.com/d...ithout-connection-broker/
Ik probeer de concepten en verschillen tussen de volgende scenario's te begrijpen:
- Voer haproxy uit in een swarm met docker compose (dit repliceert / laadt een enkele container image in load balancing)
- Voer haproxy-image twee keer uit, elk in hun eigen container met gebonden poorten 80, 443, 3389 en 9001 (maar wanneer ik dit probeer, krijg ik de melding bij de tweede container dat poorten gebonden op 0.0.0.0:port al in gebruik zijn door de eerste container)
- Voer haproxy uit op een enkele host met twee netwerkadapters of virtuele netwerkadapters
- Voer twee docker-hosts uit met elke container van de docker-haproxy-afbeelding (waarvan ik denk dat het gebruik van de docker volledig teniet wordt gedaan)
- virtuele front-end ip. De ip-clients zullen verbinding maken met deze ip
- De twee instanties van de loadbalancer die elk naar deze virtuele ip luisteren
- De twee instanties die de sticktabel bij elkaar hielden om de rdp-sessies te hebben verbroken, hervatte met de host waarmee de client was verbonden
- hoe maak / configureer ik de docker en het docker-netwerk?
- hoe interpreteer ik het configuratiebestand van haproxy?