Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Citrix Receiver Crash.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stein101
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19-11-2019
Beste Tweakers,

Hier bij ons bedrijf gebruiken wij HP Thin Clients, de T520 en T530 varianten.
Hierop draaien wij ThinPro SmartZero versie 6.2 .
Wij hebben een aantal gebruikers waarbij hun Citrix sessie vastloopt zodra zij inloggen.
Deze sessie word automatisch doorgestart na het inloggen op ThinPro en het kiezen van een virtuele omgeving om in te gaan werken.
Het vastlopen houdt in dat zij het inlogscherm met het draaiende blauwe bolletje bereiken, waarna deze dan stopt met draaien en dus vastloopt.
Dit gebeurt ook na bijvoorbeeld het lang gelocked hebben van de TC waardoor bestanden verloren gaan. Natuurlijk is dit erg vervelend en hoop ik met het openen van dit topic een oplossing te vinden.

M.v.g. Stein v/d Heijden

(P.S., de gebruiker voor wie dit topic is geopend heeft zelf een t520)

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:54

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

En wat heb je zelf al geprobeerd dan? Dat is een van de dingen die in het reageerveld stonden om in te vullen.
Zijn dit thin clients die je 4 jaar geleden hebt gekocht en zo uit de doos verwacht dat ze werken, zonder ook maar aan een update te denken?

Commandline FTW

• Stein101
Zelf heb ik rondgezocht naar een oplossing online, maar kon geen soortgelijke situatie vinden.
Dit zijn thin clients die inderdaad 4 jaar oud zijn, maar wel regelmatig geupdate worden.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:54

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

En hoe update je die dingen dan? Heb je al gekeken welke Citrix Receiver je moet hebben om normaal te werken in jouw omgeving en welke er op de TC's staat? Laptop of PC met aparte receiver geeft geen problemen? Dingen die je aan de serverkant kan terugvinden?

Nog legio zaken die je kan controleren en benoemen hier. Neem aub even die moeite, scheelt voor ieder tijd om naar de bekende weg te vragen. :)

Commandline FTW

• TheDudez
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 27-01 07:54

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Wel een recente citrix reciever op de thc?
Geen lag als je kijkt in director?
Niks in de logs te vinden van bijvoorbeeld Avanti?
Thuiswerkers geen last van?

Lijkt op een netwerk probleem met de beperkte informatie die je gegeven hebt.

Zie ook
https://www.eginnovations...ization-monitoring-tools/

TheDudez wijzigde deze reactie 12-11-2019 11:49 (9%)

Usenet handleidingen

• Stein101
@TheDudez Het is de meest recente versie die ik online kan vinden en er is geen lag in director. Ik zal even de logs nakijken van Avanti. Thuiswerkers hebben hier inderdaad geen last van, zou het kunnen zijn dat het door het grote aantal logins op 1 bepaald moment? Toch is het dan raar dat er constant 1 persoon last van heeft bij dat ene bedrijf.

• TheDudez
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 27-01 07:54

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Stein101 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:55:
@TheDudez Het is de meest recente versie die ik online kan vinden en er is geen lag in director. Ik zal even de logs nakijken van Avanti. Thuiswerkers hebben hier inderdaad geen last van, zou het kunnen zijn dat het door het grote aantal logins op 1 bepaald moment? Toch is het dan raar dat er constant 1 persoon last van heeft bij dat ene bedrijf.
Nee staat los van elkaar.

Usenet handleidingen

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je hebt een gebruiker met een probleem? En wat als iemand anders op die TC inlogt?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True