Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sierra - Minder vrije ruimte dan verwacht op Extended volume

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:23

Falcon

Q.A. Engineer (DevOps)

Topicstarter
Beste tweakers .. ik heb hier nog een Macbook Air uit 2013 (10.12.6) draaien met 1 extended (journaled) volume op een hardeschijf met een totale capaciteit van een whopping 120GB.

Tot mijn verbazing zie ik dat er nog 15GB vrij is volgens MacOS zelf, maar als ik OmniDiskSweeper er overheen haal zie ik dat er maar 41GB in in beslag is genomen, zie screenshot:

Ik verwacht zelf dat het misschien te maken heeft met het syncen van iCloud.. maar dan zou ik toch verwachten dat OmniDiskSweeper dit ook terug zou geven. Ik ben vast ergens niet van op de hoogte, maar misschien jullie wel?

Enlighten me please! :)

"You never come second by putting other people first"

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 06-12 13:37

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

iCloud heeft inderdaad bestanden lokaal staan, maar die kun je gewoon zien met Finder (in de map ~/Library/Mobile Documents); in theorie zou OmniSweeper die ook moeten zien. Wellicht dat het met onvoldoende rechten draait om alles in kaart te kunnen brengen?

Wat je nog kunt doen, is in de Finder klikken op "Alle mappen en bestanden", dan de detailweergave kiezen (zodat je ook de metadata van de bestanden ziet) en vervolgens sorteren op grootte. Je krijgt dan alle bestanden op je mac te zien aflopend in bestandsgrootte. De boosdoener is dan snel gevonden.

Heroic_Nonsense wijzigde deze reactie 13-11-2019 09:39 (0%)
Reden: typo

Such Heroic Nonsense

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:36
OmniSweeper zou (volgens het internet) een functie moeten hebben om via Sudo of Admin te zoeken. Dan vind je veel meer. .DocumentRevisions is de lokale backup bijvoorbeeld. Die kan niet 0bytes zijn. Maar het is wel een map waarvoor je hogere rechten moet activeren.

Overigens zou je ook kunnen kijken via "Over deze mac" --> storage --> beheer kunnen kijken wat de Mac zelf denkt waar de ruimte naar toe gaat.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True