Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Slimme radiatorkraan in convectorput

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-11 09:26
Onlangs heb ik voor een van mijn radiatoren de eurotronic spirit zigbee slimme radiatorknop gekocht. Deze werkt ideaal en wil ik ook gebruiken voor de overige radiatoren in mijn woning.

Het probleem zit hem momenteel in de convectorput.Ik heb al een temperatuursensor in mijn woonkamer hangen, dus wil hem enkel als aan en uit schakelaar gebruiken. Omdat de temperatuur in de convectorput niet betrouwbaar is.

Bij de radiatorknop zit een setje met adapters. Maar het probleem is dat ik hem niet goed bevestigd krijg op de trv. Misschien heeft een van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar krijg of wat voor trv Ik heb.

Ik krijg hem er namelijk redelijk,op maar het adapten lukt niet. Wanneer ik hem op een andere radiator bevestig werkt het wel.

https://photos.app.goo.gl/4XtEo1ecuFrwNwg29

Mijn vraag is dan ook, herkent iemand deze trv of weet er iemand een eenvoudige andere oplossing?

Alle reacties

• Nivado
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:26
Dit lijkt op een Danfoss ventiel waar de knop op vast klikt.

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:58:
Denk inderdaad een Danfoss RA-afsluiter.

Volgens de gebruiksaanwijzing:

• GeNiTaLiX
Nivado schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:58:
Osiris schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:43:
[...]

Denk inderdaad een Danfoss RA-afsluiter.

Nou ik had dus dit gedaan, maar hij wilde niet adapten. Kan het er misschien aan liggen dat ik hem te hoog / te laag erop heb gezet ?

Later op een andere radiator zonder koppelstuk werkte het wel.

• Osiris
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:11:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou ik had dus dit gedaan, maar hij wilde niet adapten. Kan het er misschien aan liggen dat ik hem te hoog / te laag erop heb gezet ?
Sorry, maar mijn glazen bol is net op de grond kapot gevallen. Zou je wellicht kunnen uitleggen wat je precies met "hij wil niet adapten" bedoelt? Schiet de adapter los? Past je Eurotronic niet op de schroefdraad?

Ziet er op de foto namelijk wel goed uit :P

Osiris wijzigde deze reactie 12-11-2019 13:23 (3%)

• GeNiTaLiX
Osiris schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:23:
[...]

Sorry, maar mijn glazen bol is net op de grond kapot gevallen. Zou je wellicht kunnen uitleggen wat je precies met "hij wil niet adapten" bedoelt? Schiet de adapter los? Past je Eurotronic niet op de schroefdraad?

Ziet er op de foto namelijk wel goed uit :P
Haha sorry.

Ik kreeg een error dat hij de valve niet kon vinden. Heb hem 15 keer geprobeerd aan te sluiten. Misschien moet ik wat tape om de trv doen voor de stevigheid . Ik twijfel wat over hoe ver het contactpunt moet uitsteken.

Dat zwarte schroefdraad (koppelstuk) zat idd bij mijn eurotronic. En afgaande op jullie foto heb ik het juiste koppelstuk gebruikt.

Toch kreeg ik het niet aan de praat. Later heb ik hem zonder koppelstuk op de andere radiator geplaatst en daar adapte (calibreerde) hij wel goed.

• Osiris
  • Niet online
Hm, dat suggereert (denk ik) dat er teveel ruimte zit tussen het pennetje van je Eurotronic en het pennetje van je Danfoss afsluiter? Meten is weten, maar een oplossing daarvoor weet ik zo ook niet 1-2-3.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True