Tegenstrijdige resultaten wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-08 04:23
Okay, ik hoop dat iemand met veel technische kennis mij verder kan helpen want ik lijk een bizar probleem te hebben, kan een Beetje lang stuk worden dus verlaat me niet.

Internet van ziggo ~250/25mbps met witte compal connectbox als router. (Een gloednieuwe want ziggo heeft nieuwe gestuurd voor de zekerheid omdat dit ook exact zo ging op de oude sinds september)

Pc Windows 10, volledig uptodate, met een usb wifi adapter tp link archer 9uh.

Ik kan elke speedtest uitvoeren die ik wil, maar krijg hele rare resultaten.
Ziggo speedtest via browser, de meest onbetrouwbare, 120mbps.
Speedtest de app voor Windows - varieert het sterk van 170mbps naar 120 of nog lager, totaal willekeurig, afstand tot host maakt niet uit op de Ping na.

Gebruik ik dezelfde speedtest app via mobiel of iPad vanaf dezelfde locatie of ruimte als de wifiadapter en dezelfde hosts etc? sowieso 231mbps.

Ik heb alles geprobeerd op de pc, netwerk vergeten, instellingen resetten, adapter opnieuw installeren, alles wat je maar kan bedenken, geen verschil.

However, zodra ik de router reset? 250mbps min of meer bij elke speedtest in elke vorm onmiddellijk, zelfs die van ziggo via browser..

Maarrrr.. en nu komt eigenlijk de volgende hersenkraker, als ik iets download terwijl het “probleem” aanwezig is of lijkt te zijn, bijv zoals op dit moment via steam (Jedi fallen order :P).. 250mbps.. de volle snelheid continue.

Dit gebeurt bij elke vorm van langdurig downloaden.
Begint eerst wat traag maar daarna de volle mep.

Ik kan het niet verklaren.
Dit is zo tegenstrijdig ik word er gek van.
Het is net alsof er een probleem is bij speedtests maar niet bij echt iets downloaden.
Iemand misschien een verklaring of moet ik maar proberen te negeren?
Ben er al weken mee bezig. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Sluit de adapter uit door eerst met een kabel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Sluit het probleem uit door een kabel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-08 04:23
Ik begrijp het advies maar dat is helaas niet mogelijk.

Ik kan maar niet verklaren waarom router resetten keer op keer het tijdelijk oplost.
Dan na een paar dagen, soms weken, is het terug bij af.

Zoals ik al zei, krijg ik gek genoeg wel de volle snelheid als ik gewoon wat download via een of andere launcher.
Maar dat maakt het alleen maar gekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Vaste apparaten wil je doorgaans met een kabel, PC's (zeker mits niet geaard) kunnen zelf ook storen. Alleen al om te testen (blijft het bekabeld goed?) is dat sowieso stap 1. Zodat je puur wifi de schuld kan geven :).

Weet je dat het je wifi is, en niet je internet, dan ga je óf er omheen werken (kabel of moca...), of je gaat het verbeteren:

* Meer AP's aanleggen
* Magnetrons, babyfoons, en garagedeuropeners weggooien. Ook bij de buren. Of:
* 2,4GHz uitzetten en 5GHz afdwingen
* Door afgenomen bereik: Meer AP's aanleggen

Een kabel aanleggen is altijd mogelijk. Als gaten boren/leidingen opofferen niet mogelijk is, langs de plinten oid... WiFi is nou eenmaal niet perfect. En instorten na verloop van tijd heeft een hoop redenen. Van gare drivers tot interferentie. Alles is mogelijk. Zelfs een combo NIC/AP (zat AP's waar dan weer Apple meuk op dood gaat, zat waar Atheros meuk zichzelf op stuk bijt, ga zo maar door) kan het zijn. Ik blijf bij m'n statement, is je apparaat niet mobiel? Bekabel het. Die kabel en de moeite bij aanleg betaald zich dubbel en dwars terug door geen 'vage' problemen meer. Wil je persé wifi? Accepteer dat je in 90% van Nederland niet meer op de 2,4GHz band kan door de gedeelde bandbreedte met allerlei apparaten in je buurt. Het is immers radio. Kan er maar één tegelijk 'praten'. Analoge babyfoon op 2,4GHz? 80% spectrum weg...

[ Voor 44% gewijzigd door Umbrah op 12-11-2019 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bozebeer38 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 04:09:
[...]

Ik kan het niet verklaren.
Dit is zo tegenstrijdig ik word er gek van.
Het is net alsof er een probleem is bij speedtests maar niet bij echt iets downloaden.
Iemand misschien een verklaring of moet ik maar proberen te negeren?
Ben er al weken mee bezig. 8)7
Sowieso: als het 'probleem' alleen optreedt als je een speedtest doet maar niet bij daadwerkelijk gebruiken van de verbinding, heb je geen probleem en moet je vooral niet teveel tijd aan spenderen, tenzij je je eigenwaarde helemaal ophangt aan getalletje in speedtest (tip: er zijn betere dingen) :z

Speedtest en downloads gebruiken zelfde hardware en zelfde netwerk, dus daar zit het verschil alvast niet. Conclusie, het moet in software zitten. Twijfel je hieraan, dan kun je met een LiveUSB booten (OS maakt niet uit, iets als Ubuntu is wel zo makkelijk) en kijken wat er dan gebeurt. Ik vermoed dat je dan ook op speedtest geen probleem constateert.

Wat ik niet lees: wat doet een andere browser? Dit zou zowel een compatiblity-issue kunnen zijn tussen Ookla speedtests en je browser of een plugin/extension erin, of wat malware dat erop draait. Firefox Quantum zou ik momenteel als snelst/stabielst beschouwen, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit welke, probeer gewoon een andere dan je nu gebruikt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1