Okay, ik hoop dat iemand met veel technische kennis mij verder kan helpen want ik lijk een bizar probleem te hebben, kan een Beetje lang stuk worden dus verlaat me niet.
Internet van ziggo ~250/25mbps met witte compal connectbox als router. (Een gloednieuwe want ziggo heeft nieuwe gestuurd voor de zekerheid omdat dit ook exact zo ging op de oude sinds september)
Pc Windows 10, volledig uptodate, met een usb wifi adapter tp link archer 9uh.
Ik kan elke speedtest uitvoeren die ik wil, maar krijg hele rare resultaten.
Ziggo speedtest via browser, de meest onbetrouwbare, 120mbps.
Speedtest de app voor Windows - varieert het sterk van 170mbps naar 120 of nog lager, totaal willekeurig, afstand tot host maakt niet uit op de Ping na.
Gebruik ik dezelfde speedtest app via mobiel of iPad vanaf dezelfde locatie of ruimte als de wifiadapter en dezelfde hosts etc? sowieso 231mbps.
Ik heb alles geprobeerd op de pc, netwerk vergeten, instellingen resetten, adapter opnieuw installeren, alles wat je maar kan bedenken, geen verschil.
However, zodra ik de router reset? 250mbps min of meer bij elke speedtest in elke vorm onmiddellijk, zelfs die van ziggo via browser..
Maarrrr.. en nu komt eigenlijk de volgende hersenkraker, als ik iets download terwijl het “probleem” aanwezig is of lijkt te zijn, bijv zoals op dit moment via steam (Jedi fallen order
).. 250mbps.. de volle snelheid continue.
Dit gebeurt bij elke vorm van langdurig downloaden.
Begint eerst wat traag maar daarna de volle mep.
Ik kan het niet verklaren.
Dit is zo tegenstrijdig ik word er gek van.
Het is net alsof er een probleem is bij speedtests maar niet bij echt iets downloaden.
Iemand misschien een verklaring of moet ik maar proberen te negeren?
Ben er al weken mee bezig.
Internet van ziggo ~250/25mbps met witte compal connectbox als router. (Een gloednieuwe want ziggo heeft nieuwe gestuurd voor de zekerheid omdat dit ook exact zo ging op de oude sinds september)
Pc Windows 10, volledig uptodate, met een usb wifi adapter tp link archer 9uh.
Ik kan elke speedtest uitvoeren die ik wil, maar krijg hele rare resultaten.
Ziggo speedtest via browser, de meest onbetrouwbare, 120mbps.
Speedtest de app voor Windows - varieert het sterk van 170mbps naar 120 of nog lager, totaal willekeurig, afstand tot host maakt niet uit op de Ping na.
Gebruik ik dezelfde speedtest app via mobiel of iPad vanaf dezelfde locatie of ruimte als de wifiadapter en dezelfde hosts etc? sowieso 231mbps.
Ik heb alles geprobeerd op de pc, netwerk vergeten, instellingen resetten, adapter opnieuw installeren, alles wat je maar kan bedenken, geen verschil.
However, zodra ik de router reset? 250mbps min of meer bij elke speedtest in elke vorm onmiddellijk, zelfs die van ziggo via browser..
Maarrrr.. en nu komt eigenlijk de volgende hersenkraker, als ik iets download terwijl het “probleem” aanwezig is of lijkt te zijn, bijv zoals op dit moment via steam (Jedi fallen order
Dit gebeurt bij elke vorm van langdurig downloaden.
Begint eerst wat traag maar daarna de volle mep.
Ik kan het niet verklaren.
Dit is zo tegenstrijdig ik word er gek van.
Het is net alsof er een probleem is bij speedtests maar niet bij echt iets downloaden.
Iemand misschien een verklaring of moet ik maar proberen te negeren?
Ben er al weken mee bezig.