4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Vraag
Alle reacties
Ik vraag me echt af of het in de keuken koeler gaat zijn, zonder deuren gaat die warmte zich gewoon verspreiden waardoor de gehele ruimte min of meer dezelfde temperatuur krijgt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Je loopt er ook nog doorheen. Dus die convectie help je wel.
Het zal iets onzuiniger zijn, alle radiatoren exact symmetrisch (waterzijdig inregelen) zal altijd het zuinigst zijn bij een condensatieketel.
Het zal iets onzuiniger zijn, alle radiatoren exact symmetrisch (waterzijdig inregelen) zal altijd het zuinigst zijn bij een condensatieketel.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik denk niet dat je er veel mee bespaard maar wel veel inlevert op comfort.
Afhankelijk hoe de radiatoren exact geplaatst zijn, hoeveel glasoppervlak er is, hoe het gesteld is met de verdere isolatie zal uitmaken hoeveel luchtcirculatie er ontstaat, en hoe oncomfortabel dat aanvoelt.
Bovenstaande verhaal over waterzijdig inregelen kan ik niet helemaal relateren aan de situatie die jij schetst, hoeveel radiatoren er aan staan lijkt me voor het waterzijdig inregelen niet relevant, misschien dat de ketel niet zijn minimum vermogen kwijt kan, dat zou een argument kunnen zijn om het niet te doen.
Afhankelijk hoe de radiatoren exact geplaatst zijn, hoeveel glasoppervlak er is, hoe het gesteld is met de verdere isolatie zal uitmaken hoeveel luchtcirculatie er ontstaat, en hoe oncomfortabel dat aanvoelt.
Bovenstaande verhaal over waterzijdig inregelen kan ik niet helemaal relateren aan de situatie die jij schetst, hoeveel radiatoren er aan staan lijkt me voor het waterzijdig inregelen niet relevant, misschien dat de ketel niet zijn minimum vermogen kwijt kan, dat zou een argument kunnen zijn om het niet te doen.
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat