Pc start traag op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Hallo,

Ik heb sinds kort een pc gebouwd met:
Asrock b450m pro4 f
Ryzen 5 2600
Xfx rx 580 8gb
Intel 660p nvme SSD 1tb
Ballistix 2x8gb 3000mhz ram
En heb hierover een vraag:
Mijn pc zou door de SSD razendsnel moeten opstarten, en in het begin deed hij dit ook wel, maar nu is het zo dat ik pp mijn tweede beeldscherm een laadrondje van Windows krijg en daarna op mijn eerste monitor het bericht 'even geduld'. Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al heel veel geprobeerd...

Mvg,
Bram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bram! schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:19:
Hallo,

Ik heb sinds kort een pc gebouwd met:
Asrock b450m pro4 f
Ryzen 5 2600
Xfx rx 580 8gb
Intel 660p nvme SSD 1tb
Ballistix 2x8gb 3000mhz ram
En heb hierover een vraag:
Mijn pc zou door de SSD razendsnel moeten opstarten, en in het begin deed hij dit ook wel, maar nu is het zo dat ik pp mijn tweede beeldscherm een laadrondje van Windows krijg en daarna op mijn eerste monitor het bericht 'even geduld'.
Heb je geprobeerd even geduld te hebben? :+
Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al heel veel geprobeerd...

Mvg,
Bram
En wat heb je geprobeerd dan?
Als je dat er niet bij vertelt ga je geheid 50 antwoorden krijgen die je al gehad hebt..

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Al geprobeerd om eens op te schonen? Misschien eens met ccleaner aan de gang? Misschien eens wat opstartproccessen afsluiten?

Wacht even hoor even mijn glazen bol van de zolder halen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Hoi,
Ik heb al verschillende programma's verwijderd, opstartprocessen meerdere keren aangepast, bios gereset, CCleaner gebruikt en drivers geüpdatet. Tot nu toe heeft niets gewerkt, soms een enkele snelle boot, en bij 'opnieuw opstarten' lukte het vaak wel sneller.
Geduld is mogelijk hoor, maar met een SSD hoort het toch een stuk sneller te zijn👍🏻😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je deze informatie toevoegen aan je topic start / hier:

- Besturingssysteem (en versie)
- Is je besturingssysteem helemaal up-to-date?
- Hoelang is lang? (hoe lang duurt een normale startup versus je even geduld versie).
- Weet je zeker dat je de PC helemaal uitzet, en niet in een slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Vast een usb apparaat die de boel vertraagd. of heb je dit soort dingen ook al uitgesloten?.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram!
Hoi,
Ik ben erachter gekomen dat mijn headset ervoor zorgde dat m'n pc traag opstartte, dus nu start ik op zonder headset. Bedankt voor jullie hulp en tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Hai,
ik ben verder gegaan met het uitzoeken van het probleem, en deze zit zoal gezegd bij mijn Headset, de logitech g 432. Als deze erin zit duurt het 2 minuten om op te starten, anders 20 seconden. Bij de instellingen staat bij mijn headset dat er een driver error is. Ik heb de LG Hub al gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd, maar dit hielp ook niet...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,
mvg,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00
Andere usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:24
lg hub ?

:?

[ Voor 30% gewijzigd door boyette op 18-04-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Het ligt niet aan de USB poort, dit heb ik al bij verscheidene geprobeerd, en sorry, het is de logitech g hub... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
heb je die G Hub nodig?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Niet per se, ik doe er geen aanpassingen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dan gooi je hem eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik heb het geprobeerd, maar dit werkt ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Bram! op 25-04-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Bram! Oke waar ligt het volgens jou aan dan?
Je zegt zelf de g hub, maar als je die eraf haalt werkt het nu nog niet goed. Dus dan is het niet de g hub toch?

Wanneer werkt het nu wel goed, is dat als je de usb stekker er ook uit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik heb de g hub weer eens geinstalleerd, en nu doet hij het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Het heeft enkele dagen gewerkt, maar nu ben ik weer terug bij af. Met of zonder de g hub maakt geen verschil. Ik heb de headset nogmaals laten komen, en ook hierbij gebeurt het. Ik heb als mobo de asrock b450m pro 4 f en ik heb een muis, toetsenbord, bluetooth usb en controller oplaadstation ernaast in. Heeft iemand nog een idee?

p.s. In plaats van 2 minuten laadscherm is het ook mogelijk dat ik 20 seconden een zwart scherm krijg.

[ Voor 13% gewijzigd door Bram! op 30-04-2020 13:22 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 10:21
Maak een backup van alle belangrijke bestanden, en doe een verse windows installatie. Dat is vaak de snelste en makkelijkste stap in dit soort ellende op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Dat kan ik gaan proberen, zijn er nog andere mogelijkheden? deze is erg extreem :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 10:21
Bram! schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:29:
Dat kan ik gaan proberen, zijn er nog andere mogelijkheden? deze is erg extreem :*)
Extreem? Valt mee toch? Dit topic loopt sinds 11 november 2019. Een verse installatie van windows kost max een half uur, drivers, programma's nog een uurtje. Achteraf had je in de 2 minuten wachttijd van het booten elke dag gedurende 6 maanden, in totaal 4 uur wachttijd kunnen besparen als je een verse installatie had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
heb je in je UEFI de opstartvolgorde misschien op 1. USB. 2.SSD staan? dan probeert hij eerst via je usb (headset) windows te booten, dat lukt niet, en dan vindt ie uiteindelijk de secundaire optie?

*vroeger vaak BIOS ellende mee gehad met die boot volgorde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Daar heb ik al naar gekeken, maar wat ik nu zie kan staat dit op de ssd. Ik zal er nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Mcsluis, daar heb je zeker gelijk in! Ik ga achter de boot volgorde aan en anders reset ik het!
Hoe adviseren jullie dit te doen? een nieuwe installatie usb aanmaken of via settings resetten?

[ Voor 33% gewijzigd door Bram! op 30-04-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Het heeft jammer genoeg niet geholpen. Er is weer een stuurprogrammafout in Windows settings en een geel driehoekje bij apparaatbeheer. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de g hub. Heeft iemand verder nog ideeën om dit op te lossen?

[ Voor 11% gewijzigd door Bram! op 02-05-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik kom er net achter dat als mijn bluetooth dongle én mijn headset erin zitten, het opstarten traag is. Op het moment staat er geen stuurprogrammafout bij mijn headset.

[ Voor 23% gewijzigd door Bram! op 03-05-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Of updaten of downgraden van je drivers.
Pagina: 1