Goedenavond Tweakers,
Ik ben bezig om voor mijn schoonbroer een nieuwe PC samen te stellen. Hij wil een niet al te grote kast en daarom ben ik uitgekomen op de Fractal Design Node 804. Daarbij zit ik met wat vragen en wat dilemma's. Ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedrijfsboekhouding op Windows 10, maar ook 3D-tekenen (SolidWorks). Ik zit met de vraag of ik daarvoor een CPU mét GPU kan pakken of een dedicated CPU met een losse videokaart nodig heb. Kunnen jullie me daar advies in geven?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget ligt rond de €950, maar mits dat niet nodig is dan hoeft dat ook zeker niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, maar mits Intel met integrated graphics wèl voldoet en Ryzen niet, dan opteer ik Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein formaat kastje, vandaar de Fractal Design Node 804. Alternatieven zijn altijd welkom.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om mijn keuzes te verbeteren of te accorderen. Daarnaast zit ik met bovenstaande vragen waar ik hoop een goed antwoord op te kunnen krijgen.
Alvast bedankt!
Ik ben bezig om voor mijn schoonbroer een nieuwe PC samen te stellen. Hij wil een niet al te grote kast en daarom ben ik uitgekomen op de Fractal Design Node 804. Daarbij zit ik met wat vragen en wat dilemma's. Ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedrijfsboekhouding op Windows 10, maar ook 3D-tekenen (SolidWorks). Ik zit met de vraag of ik daarvoor een CPU mét GPU kan pakken of een dedicated CPU met een losse videokaart nodig heb. Kunnen jullie me daar advies in geven?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget ligt rond de €950, maar mits dat niet nodig is dan hoeft dat ook zeker niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 148,50 | € 148,50 |
| 1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 804 | € 95,75 | € 95,75 |
| 1 | Netwerkadapters | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 44,69 | € 44,69 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 137,99 | € 137,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 106,55 | € 106,55 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 78,90 | € 78,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 752,28 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, maar mits Intel met integrated graphics wèl voldoet en Ryzen niet, dan opteer ik Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein formaat kastje, vandaar de Fractal Design Node 804. Alternatieven zijn altijd welkom.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om mijn keuzes te verbeteren of te accorderen. Daarnaast zit ik met bovenstaande vragen waar ik hoop een goed antwoord op te kunnen krijgen.
Alvast bedankt!
Steam ID = Ackerfiets