Wegval internet bekabeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-10 17:48
Beste forumleden,

Mijn vraag
Waarom valt mijn internet connectie weg op alleen de bekabelde verbindingen?

Z'n ongeveer 2 keer per week valt de verbinding zomaar weg op de met cat kabel aangesloten devices vanaf mijn router, een restart is dan de oplossing maar is dan tijdelijk. Het vreemde is dat de WiFi gewoon blijft werken ook na enkele minuten na de uitval. Heb ook al factory reset gedaan maar geen resultaat probleem blijft zich voordoen.

De router betreft een Sitecom greyhound met daarop aangesloten een vaste pc en mijn smart tv. Heb ook al geprobeerd een fixed ip the geven maar ook dat maakt geen verschil. Wat ook vreemd is dat ik tijdens de storing geen toegang heb tot mijn router via de kabel maar wel via de app met wifi.

Ik denk dat de router ten einde is maar kan dit ook aan kabels liggen of toch iets anders? Misschien dat er mensen zijn met een soortgelijk probleem
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

lier

MikroTik nerd

Als het met een reboot (van de router?) opgelost is, dan lijkt het daar wel mee te maken hebben. Werken dan alle apparaten die verbonden zijn met kabel niet meer? En wat bedoel je precies met een verbinding die weg valt? Hoe zie je dat?

Sitecom zit qua hardware een beetje aan de onderkant van de markt. Navenant de prijs uiteraard. Als je alles hebt uitgesloten (en/of beantwoord) dan zou een nieuwe router je probleem kunnen oplossen. Nog wel relevant: welke provider heb je en waarom gebruik je een losse Sitecom router? Waar bestaat je complete netwerk uit?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nieuw in de doos was die al niet al te best, laat staan er buiten.

Kijk eens of je die kunt vervangen. Misschien bij iemand even een exemplaar lenen zodat je een week kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is die Sitecom router geleverd door je ISP of heb je die later toegevoegd ? Als je ISP je al een default modem/router heeft geleverd dan is het niet nodig (raadzaam) om hier nog een extra router achter te gaan zetten

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
Nee is niet door mijn isp geleverd. De router van mijn provider gebruik ik nu niet ivm beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
lier schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:56:
Als het met een reboot (van de router?) opgelost is, dan lijkt het daar wel mee te maken hebben. Werken dan alle apparaten die verbonden zijn met kabel niet meer? En wat bedoel je precies met een verbinding die weg valt? Hoe zie je dat?

Sitecom zit qua hardware een beetje aan de onderkant van de markt. Navenant de prijs uiteraard. Als je alles hebt uitgesloten (en/of beantwoord) dan zou een nieuwe router je probleem kunnen oplossen. Nog wel relevant: welke provider heb je en waarom gebruik je een losse Sitecom router? Waar bestaat je complete netwerk uit?
Goed dat je het vraagt heb ook wel eens gehad dat alleen mijn pc weg viel en niet mijn smart tv, waarvan ik dacht dat het aan de kabel lach want ik kon ook geen verbinding krijgen toen ik mijn laptop eraan hing om te testen maar na restart deed die het weer. De laatste keer viel alles bekabeld weg.

Met wegvallen bedoel ik geen internet toegang maar dus ook geen toegang meer tot de router via het op adres.

Ik heb T-mobile. Ik kom met glas in een converter daarna naar een management switch waar mijn tv decoder en mijn router op aan gesloten is (vlan's uiteraard juist ingesteld).
Sorry als het een beetje verwarrend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
Update: heb net even getest als ik veel data verwerk op mijn pc Netflix filmpje 4k en game downloaden bijvoorbeeld kapt die ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je proberen zonder de Sitecom te internetten? Dus direct op het modem. Zo kun je de Sitecom uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Die sitecom is de sjaak. Vervangen. Wil je goedkoop en consument-vriendelijk: gebruik gewoon die van je provider weer. Wil je perse die niet en ben je niet veeleisend: elk apparaat rond de 60 euro kan het. Wil je wel wat en kan je ook wat meer dan de gemiddelde internetter: Ubiquiti is een optie, net als een RouterBoard of een micro PC met OPNSense of pfSense. En als je het dan toch goed wil doen: zorg dat je je Wifi niet in de router inbouwt maar gewoon een normaal AP neemt, bijv de AP AC Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
Het is duidelijk ligt aan de router elke keer als ik grotere hoeveelheid data verwek stopt die ermee maakt niet uit op welk apparaat. Om even terug te komen op het advies van johnkeates.
Zit te denken om het toch goed te doen en denk aan het volgende:

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP gaat de media converter en switch weg in combinatie met pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) of deze pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

In principe had de sitecom een prima wifi dekking (beter dan die draytek van t-mobile) heb niet z'n heel groot huis en alles is van hout. Denken jullie dat ik aan 1 Lite of aan 1 LR genoeg heb, lees namelijk veel mensen die er 2 of meer hebben hangen in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cdjoris schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:17:
Het is duidelijk ligt aan de router elke keer als ik grotere hoeveelheid data verwek stopt die ermee maakt niet uit op welk apparaat. Om even terug te komen op het advies van johnkeates.

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP gaat de media converter en switch weg in combinatie met pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) of deze pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

In principe had de sitecom een prima wifi dekking (beter dan die draytek van t-mobile) heb niet z'n heel groot huis en alles is van hout. Denken jullie dat ik aan 1 Lite of aan 1 LR genoeg heb, lees namelijk veel mensen die er 2 of meer hebben hangen in het huis.
Die Greyhound was een 4x4 MIMO-geval. De Lite en LR zijn beide 2x2 in de 5GHz (dat de LR 3x3 doet in 2.4GHz is een voor thuisgebruik onzinnige uitbreiding), dus ze zullen minder dekken. Voordeel is echter dat je met een losse AP een optimale locatie middenin huis kunt kiezen (itt een router die moet staan waar de kabels samenkomen). Misschien dat een enkele Lite de boel dekt, maar als je uitgaat van 2 zit je veilig. LR biedt zoals gezegd geen meerwaarde, aangezien je op 5GHz moet dimensioneren. De Pro biedt met 3x3 wel toegevoegde waarde, maar is meer dan anderhalf keer zo duur - en je bent met 3x Lite bijna altijd beter uit dan met 2x Pro. Die laatste zou ik alleen overwegen als twee Lites onvoldoende dekken/performance bieden en je huis zodanig in elkaar steekt dat je niet zinnig een derde kunt plaatsen. Uit je beschrijving en het feit dat de Greyhound het dekt zou ik zeggen dat twee Lites het met vingers in hun neus kunnen dekken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 21:22
cdjoris schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:17:

Ik weet niet wat voor media converter je hebt, maar als de SFP module niet verwijderbaar is moet je die ook nog bijkopen. Dan is een Edgerouter X (non-SFP) wellicht goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
Cilph schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet wat voor media converter je hebt, maar als de SFP module niet verwijderbaar is moet je die ook nog bijkopen. Dan is een Edgerouter X (non-SFP) wellicht goedkoper.
De SFP module is te ontgrendelen en te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
Heb er eerlijk gezegd niet z'n trek in om allemaal kabels te trekken. Iemand andere ideeën?

[ Voor 49% gewijzigd door cdjoris op 12-11-2019 16:45 ]

Pagina: 1