Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Ik zit met een issue dat al een tijdje speelt maar wat de laatste tijd toch wel erger word. Tijdens het kijken van TV valt het geluid soms even weg. Dit duurt dan < 1s.

Ik heb de volgende opstelling:
- Yamaha YHT-1840 reciever
- Philips 50PUS7303 TV
- Ziggo mediabox
- Playstation 4

De reciever is via HDMI (ARC) gekoppeld aan de TV. De Ziggo box en playstation zijn ook verbonden met HDMI naar de TV. De TV geeft van alle bronnen dus het geluid door naar de reciever. Het probleem doet zich voor ongeacht van welke bron we tv kijken, dus ook bij een app op de tv.

Zoals gezegd, dit speelt al ca 1 jaar, maar is recentelijk erger geworden. (in plaats van 1x per 1-2 uur is het nu 1x per 10 minuten).

Nu is de TV ca. 6 maanden geleden vervangen, en had ik eigenlijk het idee dat het aan mijn oude reciever lag (onkyo waarvan het HDMI board al een paar x vervangen was, dus leek me een logische bron van deze problemen). Maar nadat ik ook de Onkyo vervangen had voor de Yamaha is het probleem niet weg.

Ik heb dan ook de HMDI kabels vervangen, maar ook dat mocht niet baten.

Ook heb ik geprobeerd om tv te kijken met de andere bronnen (PS4, Ziggo box) losgekoppeld, maar ook dat lost het probleem niet op. Ook een andere HDMI poort op de TV maakt geen verschil. Voor mijn gevoel zou de hardware goed moeten zijn na al dit. Nu weet ik alleen niet waar ik het wel moet zoeken.

Zoeken levert me wel topics met soortgelijke problemen op, maar zonder oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:18
Komt het voor als er wat minder geluid is of ook als je bijvoorbeeld muziek aan het spelen bent?

Mijn (Sony) versterker gaat namelijk bij weinig geluid automatisch op standby, wanneer er dan weer plots geluid is duurt het een halve seconde voordat de speakers weer aan gaan. Met de PC heb ik dit op kunnen lossen door geluid via optisch te laten gaan. Bij de PS4 gebruik ik of Dolby (of andere aanverwanten) als output signaal, dat werkt hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Het is op verschillende momenten, midden in actiescenes, stille momenten. Ook heb ik alle eco instellingen uitstaan om dit te voorkomen. Op het display van de reciever zie ik ook geen indicatie dat er iets gebeurt.

Ik gebruik inderdaad ook Dolby als output signaal.

edit, nu heb ik een ziggo stream op staan en de reciever geeft aan dat dit maar 2.1 is. Dit gaat vooralsnog al een uurtje goed. Dus het probleem lijkt gerelateerd aan 5.1 source. zou dat dan komen door toch een te cheape HDMI kabel? ondanks dat deze op het oog kwalitatief lijkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Jurgen op 11-11-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Even een kick, op hoop op nieuwe inzichten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddievdHeide
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-02-2022
Wellicht een wat gedateerd topic, echter heb ik hetzelfde probleem met een andere set-up:
Philips 55oled706 + Denon 1700H. TV ENKEL met optische kabel gekoppeld met receiver en het geluid valt soms plots weg of tussen het schakelen van bronnen/ App's.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 0% gewijzigd door EddievdHeide op 07-02-2022 12:05 . Reden: 704=706 (model TV) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Ik heb nooit een oplossing kunnen vinden. De setup is ondertussen ook erg gewijzigd, en dat loste het wel op.
Pagina: 1