Zoek nog een moederbord voor een AMD Ryzen 3700X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek nog een moederbord voor een Ryzen 3700X

Wat is je budget?
Rond de 150 euro, mag iets meer, maar ook iets minder zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Meestal ga ik voor Asus, ben vertrouwd met dit merk en nog nooit problemen gehad, maar alternatieven zijn welkom. Misschien ook bluetooth indien mogelijk? Zou leuk zijn maar is geen vereiste. ATX type.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming en lichte encoding van films/series.

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
Shortlist: https://tweakers.net/pric...;1167447;1227587;1268681/
Heb je nog andere wensen?

• Sallyriana
Oh wow, enige reden waarom je deze 5 hebt gekozen?
Bv, waarom is de eerste zo goedkoop tegenover de laatste 2?

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:03
Sallyriana schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:05:
[...]

Oh wow, enige reden waarom je deze 5 hebt gekozen?
Bv, waarom is de eerste zo goedkoop tegenover de laatste 2?
Feature set, laatste 2 hebben WiFi/Bluetooth, rest niet. (En uiteraard nog wat andere zaken zoals betere audio chip en de mortar heeft een uatx formaat). Allemaal prima moederborden, dus kijk wat je belangrijk vind en streep weg. Voor Bluetooth zou ik persoonlijk gewoon een usb plug aanschaffen ipv daar een mobo op uit te zoeken. WiFi is weer een ander verhaal. Let wel ff op btw dat alleen de max mobos altijd met de 3xxx van AMD werken. Overige kunnen nog steeds een bios update nodig hebben (de msis hebben bios flashback om zonder cpu te flashen, de Asus moet je doen met een oudere ryzen of door de winkel laten doen/na checken wat de bios versie is).

[ Voor 3% gewijzigd door ExiZTeNcE op 12-11-2019 00:07 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32
Ook al eens naar asrock gekeken?

pricewatch: ASRock Fatal1ty X470 Gaming K4

• Sallyriana
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:06:
[...]

Feature set, laatste 2 hebben WiFi/Bluetooth, rest niet. (En uiteraard nog wat andere zaken zoals betere audio chip en de mortar heeft een uatx formaat). Allemaal prima moederborden, dus kijk wat je belangrijk vind en streep weg. Voor Bluetooth zou ik persoonlijk gewoon een usb plug aanschaffen ipv daar een mobo op uit te zoeken. WiFi is weer een ander verhaal. Let wel ff op btw dat alleen de max mobos altijd met de 3xxx van AMD werken. Overige kunnen nog steeds een bios update nodig hebben (de msis hebben bios flashback om zonder cpu te flashen, de Asus moet je doen met een oudere ryzen of door de winkel laten doen/na checken wat de bios versie is).
Ik kom van Intel dus ik heb geen oudere versie, waar moet ik dan net op letten?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:22
MSI B450 met WiFi en Bluetooth pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC Bios kan je zelf updaten zonder cpu
Asus B450 met WiFi en Bluetooth pricewatch: Asus ROG Strix B450-E Gaming Biosupdate door de winkel laten doen want is een Ryzen 1xxx/2xxx cpu voor nodig.
De Asus heeft de betere WiFi.

[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 12-11-2019 09:10 ]

Pagina: 1