Toon posts:

** De beste FPS 'gamer' muizen topic **

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden,

Het is weer zover, mijn dierbare muis is overleden.. Na jarenlang een band opgebouwt te hebben is hij er zo ineens mee op gehouden net als zijn voorganger(s). ;w

Het verleden

Mijn eerste echte 'gamer' muis was een Logitech MX500 in 2002 was dit voor mij de beste muis. De reden daarvoor was het volgende:

- Een kwalitatieve optische sensor (destijds hoe meer DPI hoe beter)
- Ergonomie/comfort (Tja comfort was al een speerpunt dat hoog op het lijstje stond)
- Design (Natuurlijk mocht een goed ontwerp niet ontbreken, in tegenstelling tot de kermis disco muizen wat de kinderen tegenwoordig 'mooi' noemen)
- Kwaliteit wat gemeten wordt in leeftijd: 17 jaar oud en werkt nog steeds.

Mijn eisen waren in het verleden niet torenhoog. Logitech was altijd mijn favoriet, Razer met de Boomslang & Mystify waren niet om aan te zien. Nu vooruit in de tijd is mijn meest favoriete Logitech muis een G602 de voorganger van de welbekende Logitech g502 lightspeed. De G602 was voor mij een baanbrekend mede door de ergonomie/comfort. Razer deed het voor mij erg goed met de razer deathadder.

De toekomst
Wat maakt voor T3N in 2020 een goede muis?

- Gewicht (mja G602 was een glijdende frituurpan, veels te zwaar. Streefgewicht: 58 - 110 gram)
- Een muis waar ik werk & gamen mee kan combineren (FPS).
- Een muis die liever geen dubbel clicks meer maakt door knoppen die hij niet goed registreert. (omron switches vs optische switches?)
- Kwalitatieve sensor (belangrijk ja DPI maar A.U.B. geen overkill)
- Draadloos (als eenmaal de navelstreng is doorgeknipt heb je hem niet meer nodig)
- Uiterst functioneel gebruik van programmeerbare knoppen
- Kwaliteit/prijs (Aantal miljoen kliks?)
- Ergonomie/Design
- RGB (Optioneel voor de disco boys)

Muis advies?

De enige muis die op het moment voldoet aan al deze eisen is de splinter nieuwe razer basilisk ultimate. Een droom muis misschien... Het enige wat mij tegenhoudt is de prijs en de 'kwaliteit' van Razer. Ondanks de aangegeven 70 million clicks door de nieuwe switches ben ik zeer sceptisch.

Conclusie

Inversteren in een high-end droom muis, middenklasse of budget?

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-12 19:08
Ik voel je pijn, ik ging van een mx500 naar een g500. Toen die overleed kon ik een muis met een vergelijkbaar formaat en voor mij acceptabele prijs niet vinden. Met een best lange gewenningsperiode ben ik overgestapt naar een G402, deze bevalt inmiddels goed genoeg. Zelfs zo goed dat ik er recent in een aanbieding twee van heb gekocht om voorlopig klaar te zijn met dat overschakelen :+

Een hele dure muis gaat ook stuk als ie valt, dus ik geef t er niet graag aan uit...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het m juist, hij is nooit kapot gegaan door het vallen maar door fabrikanten die willen besparen waarschijnlijk op goedkope switches. Ik hoop dat razer hier een einde heeft gemaakt met de nieuwe optische switch om dubbel kliks te voorkomen.

Wat ik ook mis is de hyperscroll functie, het is optioneel maar nice-to-have feature. G402 met draad is echt een koopje idd. Maar draad is voor mij verleden tijd tenzij iemand mij kan overtuigen.

• Triqster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03-2023
Persoonlijk ben ik van de Logitech G500 (scroll wheel ging stuk) sinds tijden weer eens overgestapt naar draadloos.
In mijn geval de G703, en ik zou niet meer terug willen.

Geen merkbare input lag tijdens draadloos gebruik. Ook kan je de muis een meenig aantal uren gebruiken voordat deze opgeladen dient te worden. En, mocht je dit in de toekomst willen, is deze muis geschikt voor het Logitech G PowerPlay Wireless Charging System.

[ Voor 3% gewijzigd door Triqster op 12-11-2019 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Triqster Ja de witte versie vind ik erg mooi O+ . Alleen accuduur is slecht van de 703, ik doe nu 1400 uur in non-gaming mode. (anders 250).

Ook de switches van de 703 maak ik mij weer zorgen om. Het lijkt wel alsof de muizen van tegenwoordig gemiddeld maar 4 - 6 jaar mee gaan. Hoe kan het dat mijn oude muizen nog steeds werken na 10+ jaar?

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09
Ik heb ooit jaren geleden een draadloze muis gehad, en ook voor mijn moeder heb ik er ooit eentje aangeschaft. Zeg nooit nooit, maar ik haal dat momenteel niet meer in huis.
Op de rotste momenten waren de batterijen leeg.
Voor mijn moeder heb ik een simpele steelseries rival 100 aangeschaft. Heeft een linker- en rechtermuisknop, een scrollwieltje en 2 duimknoppen, en een draad naar de laptop. Is voor haar meer dan genoeg. Voor mij voelt die muis iets te licht aan (92g), maar qua vorm vind ik ze eigenlijk wel goed passen in mijn hand.
Voor mezelf heb ik Corsair Glaive. Komt met extra zijstukjes die je naar eigen keuze kan plaatsen. Een scrollwiel dat naar mijn aanvoelen lekker stroef scrollt, en qua gewicht zit die ook goed (115g).
Een Corsair Scimitar heb ik ook nog ergens rondslingeren. Te veel knoppen ;)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Verwijderd

Topicstarter
Meestal heb je een batterij indicator en een AA batterij is vervangen in ongeveer 5 - 10 seconden. Jij had zeker een accu? Ja die zijstukjes zijn een leuke toevoeging, de Corsair Harpoon schijnt ook erg goed te zijn en voor weinig geld. Momenteel zijn dit de muizen die mijn aandacht hebben gekregen:

razer balisk ultimate
Logitech g305 (zie review rocketjumpninja)
Corsair Harpoon RGB
BenQ ZOWIE S2 (jammer van het draad)
Pagina: 1