Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 16:39

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Eind 2018 schafte ik een Apple iMac 5k 2017 aan en heb deze meest actueel (op dat moment) naar OS X 10.14 Mojave geupgrade,

Had een TimeMachine draaien naar een TimeCapsule.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik loop in mijn dagelijkse leven tegen problemen aan dat ik geen E-mails meer terug kan zoeken als orderbevestigingen en facturen (voor garantie).

Members only:

Hoe kan ik mijn Mojave TC backup terugzetten op een High Sierra "stukje" Hardware?

Ik kan op internet uiteraard zeer veel informatie vinden over software downgrades van Catalina naar Mojave of Mojave naar High Sierra, maar eigenlijk weinig tot niets over hardware downgrades.

Wie helpt mij technisch uit de brand? Niets is te gek!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zal eerst:
1. MacOS opnieuw installeren vanuit de AppStore, je gegevens blijven bewaard maar de kernel wordt opnieuw geïnstalleerd, en anders:
2. Time Capsule back-up via Recovery Mode terugzetten en daarna upgraden naar Mojave.

Ik had vorige maand hetzelfde probleem met de mail. Een volledige herinstallatie (dus geen back-up o.i.d.) heeft geholpen. Al mijn bestanden staan toch in de cloud (want ja, ik heb maar 256 GB storage :9)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Het terugzetten van oud naar nieuw is met TM nooit een probleem, andersom is echter wel problematisch omdat je dan de melding kan krijgen dat het doelsysteem niet ouder mag zijn.

Allicht dat je bepaalde facetten individueel kan terugzetten, middels de migratie assistent. Hiervoor moet je eerst macOS kaal starten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
Je zou kunnen proberen om de mailboxen handmatig uit de TM backup te halen (~/Library/Mail/), om deze vervolgens weer te importeren in Mail. Geen idee of dat werkt, omdatg met macOS versies ook de mappenstructuur wordt geupdate voor Mail (V5, V6). Ik heb geen idee of Mail het leuk vindt om te importeren uit een nieuwere Mail map. Mail is daar in mijn ervaring sowieso erg slecht in, zeker in hele grote mailboxen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je kan op je iMac (2011) niet de volledige Time Capsule backup van je iMac (2017) met Mojave zetten omdat je iMac (2011) niet wordt ondersteund door macOS 10.14, wat op je iMac (2017) draaide.

Het lastige is dat bij elke nieuwe OS-versie ook de manier verandert waarop e-mail opgeslagen wordt. Dus je kan zeer waarschijnlijk niet met Migration Assistant alleen de data van de Time Capsule-backup terugzetten en daardoor weer bij je mail komen, omdat je geen toegang hebt tot de Mail.app van 10.14, alleen tot diens data.

Als je op de een of andere manier toegang kan krijgen tot een Mac met 10.14 (of een Hackintosh...) zou je de data uit de Time Capsule daarop kunnen terugzetten in een nieuw user account, dan de mailboxes exporteren in mbox-formaat, wat vrijwel universeel te importeren valt.

(Voortaan IMAP gebruiken en alles op de server laten staan?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als we nou de andere kant op denken: met een oudere Mac via de hacks van DosDude1 Mojave op een niet ondersteunde Mac installeren. Dan kun je wél gebruik maken van je TimeMachine, waar die dus voor gemaakt is.

Mocht je in de buurt van Zwolle wonen dan heb ik nog wel een iMac waarmee dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
sypie schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:21:
Als we nou de andere kant op denken: met een oudere Mac via de hacks van DosDude1 Mojave op een niet ondersteunde Mac installeren. Dan kun je wél gebruik maken van je TimeMachine, waar die dus voor gemaakt is.

Mocht je in de buurt van Zwolle wonen dan heb ik nog wel een iMac waarmee dat zou kunnen.
Je vet gedrukte stukje tekst is natuurlijk de oplossing; echter als ik dan https://eshop.macsales.com/guides/Mac_OS_X_Compatibility bekijk; kan ik wellicht beter meteen voor een >2012 stuk hardware gaan. Het gaat me overigens niet alleen om terugzetten en beschikbaar hebben van mijn bestanden; maar dat ik gelijk een stuk hardware thuis op heb staan voor "Office-achtige" werkzaamheden. Hoe langer ik wacht hoe interessanter die >2012 gebakjes natuurlijk weer worden.

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geloof mij, met een SSD en een fatsoenlijke hoeveelheid geheugen zijn die 2011 machines ook rap genoeg voor de taken die jij omschrijft.

De 27" 3,1GHz i7 uit 2011 die ik thuis heb staan, met 16GB RAM en een flinke SSD kan nog jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:53
@Richard Even uit interesse, waarom heb je je email alleen op de computer staan en wordt het niet via imap gesynced? Weet je zeker dat je je email via pop3 laat binnen komen? Kan je niet de sync tijd vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Pendora schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:02:
@Richard Even uit interesse, waarom heb je je email alleen op de computer staan en wordt het niet via imap gesynced? Weet je zeker dat je je email via pop3 laat binnen komen? Kan je niet de sync tijd vergroten?
Members only:

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:53
Ik verklaar je totaal niet voor gek. Ik heb hetzelfde maar toch laat ik het via in mijn geval een "Archief" email adres bij Gmail syncen. Precies voor dit soort redenen. De index wordt dan nog steeds op de Mac gedaan.

Het aantal emails zegt ook niet veel over de totale ruimte. Als het meer is dan open je een tweede "archief". Op deze manier kan ik er overal waar ik wil toch bij.
Niet dat je hier nu wat aan hebt maar misschien wel een idee voor in de toekomst.

Om terug naar je probleem te gaan, je zou kunnen proberen om de trial versie van parallels te installeren en daarin dat Mojave of Catalina te installeren. Vanuit daar dan je backup terug te zetten en dan je email via een imap server te laten syncen.

https://www.parallels.com/eu/

https://blog.macsales.com...why-you-may-want-to-wait/
Pagina: 1