Modulerende thermostaat of vraaggestuurd middels domotica?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:37
Op dit moment wordt de ketel (Nefit TrendLine II) aangestuurd door de Nefit Easy thermostaat op basis van weersafhankelijke regeling. Per ruimte is een kamerthermostaat aanwezig die de kleppen van de vloerverwarming open en dicht doet. Dit wordt geregeld middels Busch Jaeger Free@Home domotica. Nu is het mogelijk om de domotica aan te sluiten op de aan-uitkamerthermostaat aansluiting van de ketel. Dan blijft de ketel (op vol vermogen denk ik) stoken totdat alle ruimten op temperatuur zijn. De vragen die ik dan heb zijn:
  • Kan ik gelijktijdig de Nefit Easy blijven gebruiken om de ketel uit te lezen? Voor zover ik Google mag geloven niet.
  • Wat is voordeliger stoken? Modulerend gaat hij niet gelijk volle bak, maar draait hij soms terwijl het niet nodig is.

[ Voor 0% gewijzigd door Gait op 11-11-2019 18:58 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FD2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 07:59

FD2

Je kan het vermogen dat de Nefit maximaal levert beperken op de ketel zelf, b.v. tot 9 KW.
Dan zal de ketel rustig het huis op temperatuur brengen.

Ik zit zelf ook te broeden op een oplossing, want ik wil een combinatie van Airco verwarming met CV en eventueel nog Infrarood panelen aansturen dmv domotica.

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M