Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Caddy voor meerdere SSD's in RAID modus.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:40
Mijn situatie:

In de laatste jaren heb ik verschillende SSD's opgespaard van 128GB. Deze functioneren voor mijn doen nog perfect en gebruik ze als extra opslag in mijn pc.

Vandaag kreeg ik een extra SSD in mijn handen en kwam tot de conclusie dat ik niet meer genoeg sata poorten op mijn moederbord heb.

Aangezien 128 GB hedendaags net even te weinig is bedacht ik mij om deze in een RAID set te gaan draaien om toch wat meer opslag eruit te persen.
Ik ben op zoek gegaan maar wat ik vond lag erg uit elkaar qua prijs. Het was of peanuts of een gouden nier wat je moest neerleggen en wat is nu goede hardware?

Mijn vraag:

Is er een Tweaker die met dit bijltje heeft gehakt en een externe caddy voor 4 of meer SSD's heeft gevonden met raid ondersteuning, wat ook niet belachelijk veel geld kostte?

Beste antwoord (via CuBras op 11-11-2019 22:41)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere insteek: een 128GB SSD zal niet meer de recentste zijn, en ook niet meer de snelste. Dan kun je geld uit geven aan externe behuizingen met raid mogelijkheid (zit je al snel bij een NAS volgens mij), maar je kunt natuurlijk ook gewoon 1 of 2 SSD's van 1 TB kopen.
NAS is best handig uiteraard, ding kan meer dan alleen opslag. Je wilt sowieso een raid controller in de hardware overigens; software raid 0 (JBOD, wat jij zoekt) kan uiteraard, maar is dan afhankelijk van je PC. Als in: die hang je niet zo even aan een andere machine.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 19:08
Hier al gekeken? categorie: Externe HDD/SSD behuizingen

Moet je even zelf aangeven welke raid modi je wilt door te filteren bij de eigenschappen aan de linkerkant.

• CuBras
Deze heb ik inderdaad gevonden. Alleen vraag ik mij dus af of er mensen zijn die eenzelfde set up hebben gemaakt en een product advies heeft.

Is de goedkoopste voldoende voor wat ik wil of kan ik beter €200 neerklappen?

Acties:
  • Beste antwoord

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere insteek: een 128GB SSD zal niet meer de recentste zijn, en ook niet meer de snelste. Dan kun je geld uit geven aan externe behuizingen met raid mogelijkheid (zit je al snel bij een NAS volgens mij), maar je kunt natuurlijk ook gewoon 1 of 2 SSD's van 1 TB kopen.
NAS is best handig uiteraard, ding kan meer dan alleen opslag. Je wilt sowieso een raid controller in de hardware overigens; software raid 0 (JBOD, wat jij zoekt) kan uiteraard, maar is dan afhankelijk van je PC. Als in: die hang je niet zo even aan een andere machine.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Voor al die drive-bays heb je rechtstreeks je SATA-poorten op je mainboard nodig of je hebt een PCI-e SATA insteekkaart nodig waar je die weer op kunt aansluiten. Je kunt daar dan waarschijnlijk niet van opstarten.

The Eagle heeft eigenlijk het beste advies: doe die dingen van de hand (bv. kringloop) of zet ze in als caching SSD als je een NAS/server hebt die dat ondersteunt.

• CuBras
Bedankt voor het meedenken!
Wellicht is dat inderdaad een betere optie om te doen.
Soms moet je oud IT spul gewoon wegdoen💪🏻
Pagina: 1