Beste,
Hieronder is de build waar ik nu mee gamel, is ondertussen exact 4 jaar oud en ik merk dat hij niet goed meer mee kan in de nieuwste games. Graag een wat info over wat ik het best kan upgraden en enkele voorstellen ! :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek voornamelijk prijs/kwaliteit. Ik zou met een relatief beperkt aantal upgrades mijn pc toekomstgericht willen houden voor 1440p gaming. Er is geen specifiek budget, maar toch liefst onder de €1000
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat CPU en GPU het meest een upgrade nodig hebben, maar misschien zijn er ook nog andere zaken ?
Ga je overklokken?
nope, ken ik niets van
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag opties krijgen om mijn pc toekomstgericht up te graden, zodat ik ook de nieuwste games (hopelijk) in 1440p kan spelen. Dit natuurlijk liefst zo prijsbewust mogelijk, maar er is niet echt een budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hiervan alles buiten CPU, GPU en MOBO. Mogelijks RAM ook niet
Upgrade 1
Upgrade 2
Woordje uitleg
Intel I5 versus AMD Ryzen 5:
In BBG en hier op het forum zie je eigenlijk enkel Ryzen, maar als ik dit ga bekijken naar benchmarks etc. zie ik dat Intel toch nog +10% beter scoort op de meeste games, dit vind ik redelijk verwarrend. Ik snap dat de Ryzen moderner en geavanceerder is, maar is het ook nuttig ?
nvidia RTX 2070Super (of 2060Super om nog €200 te besparen ?) versus AMD RX 5700-XT
Ik zie beide vaak terugkomen, maar weeral zie ik op benchmarks dat de 2070 10 à 20% sneller is, tewijl de 2060 ong gelijkaardig is. Echter heb ik reviews al gelezen dat de RX5700 heel mooi scoort op benchmarks, maar dat wanneer je echt gamed, de kaart zichzelf doodthrottled door de warmte waardoor je veel lagere prestaties krijgt... Ik weet niet goed wat hiervan te denken.
Nieuw ramgeheugen bij updrade 2
Ik heb me laten vertellen dat (snel) ramgeheugen een groot verschil maakt bij de Ryzen cpu's, omdat ik nog een beetje budget over had heb ik er daarom ook maar ineens nieuw ram ingestoken. Maar ik heb geen idee of dit klopt ?
Ik heb de markt al een tijdje niet meer gevolgd dus ik heb zelf niet echt een idee van wat er op de huidige markt goed is... ALLE tips zijn welkom, miss een mix en match van de twee systemen ? Ik hoop ook
Alvast bedankt
Sven
Hieronder is de build waar ik nu mee gamel, is ondertussen exact 4 jaar oud en ik merk dat hij niet goed meer mee kan in de nieuwste games. Graag een wat info over wat ik het best kan upgraden en enkele voorstellen ! :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zoek voornamelijk prijs/kwaliteit. Ik zou met een relatief beperkt aantal upgrades mijn pc toekomstgericht willen houden voor 1440p gaming. Er is geen specifiek budget, maar toch liefst onder de €1000
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat CPU en GPU het meest een upgrade nodig hebben, maar misschien zijn er ook nog andere zaken ?
Ga je overklokken?
nope, ken ik niets van
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag opties krijgen om mijn pc toekomstgericht up te graden, zodat ik ook de nieuwste games (hopelijk) in 1440p kan spelen. Dit natuurlijk liefst zo prijsbewust mogelijk, maar er is niet echt een budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hiervan alles buiten CPU, GPU en MOBO. Mogelijks RAM ook niet
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 224,93 | € 224,93 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 111,05 | € 111,05 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 87,55 | € 87,55 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 100,04 | € 100,04 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master GM G650M | € 87,- | € 87,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 610,57 | ||
Upgrade 1
| 1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed | € 222,49 | € 222,49 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 611,05 | € 611,05 |
| 1 | Moederborden | MSI Z390-A PRO | € 112,- | € 112,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 945,54 | ||
Upgrade 2
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 132,50 | € 132,50 |
| 1 | Videokaarten | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6 | € 418,50 | € 418,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 167,50 | € 167,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 913,50 | ||
Woordje uitleg
Intel I5 versus AMD Ryzen 5:
In BBG en hier op het forum zie je eigenlijk enkel Ryzen, maar als ik dit ga bekijken naar benchmarks etc. zie ik dat Intel toch nog +10% beter scoort op de meeste games, dit vind ik redelijk verwarrend. Ik snap dat de Ryzen moderner en geavanceerder is, maar is het ook nuttig ?
nvidia RTX 2070Super (of 2060Super om nog €200 te besparen ?) versus AMD RX 5700-XT
Ik zie beide vaak terugkomen, maar weeral zie ik op benchmarks dat de 2070 10 à 20% sneller is, tewijl de 2060 ong gelijkaardig is. Echter heb ik reviews al gelezen dat de RX5700 heel mooi scoort op benchmarks, maar dat wanneer je echt gamed, de kaart zichzelf doodthrottled door de warmte waardoor je veel lagere prestaties krijgt... Ik weet niet goed wat hiervan te denken.
Nieuw ramgeheugen bij updrade 2
Ik heb me laten vertellen dat (snel) ramgeheugen een groot verschil maakt bij de Ryzen cpu's, omdat ik nog een beetje budget over had heb ik er daarom ook maar ineens nieuw ram ingestoken. Maar ik heb geen idee of dit klopt ?
Ik heb de markt al een tijdje niet meer gevolgd dus ik heb zelf niet echt een idee van wat er op de huidige markt goed is... ALLE tips zijn welkom, miss een mix en match van de twee systemen ? Ik hoop ook
Alvast bedankt
Sven
[ Voor 73% gewijzigd door Svenpandelaers op 14-11-2019 20:46 ]