Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-08-2020
Hoi, ik ben Teun!

Al een tijdje ben ik aan het kijken naar mijn PC. Het ding loopt niet meer lekker en ik wil 'm het liefst upgraden. Nu is het zo dat ik in het verleden al veel geklooi heb gehad met m'n PC, dus ben ik van plan een compleet nieuwe te gaan bouwen.

Het idee is om een PC zelf in elkaar te zetten. De handen heb ik ervoor (beschikbaar). In het verleden is het me niet helemaal goed gelukt om een PC te upgraden, vandaar dat ik me nu eerst goed wil laten informeren. Het zit zo..

Ik wil een nieuwe PC aanschaffen. Deze PC wil ik zelf in elkaar zetten en dus wil ik losse onderdelen kopen. Nu ben ik niet zo'n techneut op het gebied van PC's en weet ik dus niet precies hoe en wat. Ik kreeg het advies om mijn samenstelling hier te posten, om feedback erop te vragen. Mijn nieuwe PC zou het volgende erin krijgen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700KF Boxed€ 393,25€ 393,25
1MoederbordenGigabyte Z390 Gaming X€ 135,05€ 135,05
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Super Windforce OC 8G€ 759,50€ 759,50
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 106,99€ 106,99
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 114,90€ 114,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,99€ 19,99
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 89,90€ 89,90
1Voedingenbe quiet! Power Zone 850W€ 136,50€ 136,50
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.835,08

Deze onderdelen staan nog niet vast. Hier heb ik dus graag feedback over. Ik wil optimaal gamen op max settings. Behuizing en lichtjes etc. doen me niet veel, kijk ten slotte naar mijn monitoren.

De grafische kaart staat na mijn mening vast. Deze zou ik er het liefst in willen, aangezien dit goed zou zijn. Daarbij zou de processor geen probleem moeten zijn. Voor al deze keuzes heb ik de Alternate PC-builder gebruikt. Het leek mij dat deze componenten dan gelijk met elkaar samenwerken. Het moederbord dat ik heb gekozen zou dus prima aan moeten sluiten bij de kaart en processor.

Zijn al deze hardware goed met elkaar? Is het daarnaast ook verstandig om dit zo te halen? Ik weet bijvoorbeeld over mijn harde schijven nog niet precies welke ik wil. Hier ben ik op het moment druk mee aan de war, aangezien ze ieder hun eigen lees en schijfsnelheid hebben.

--

Ik heb momenteel het volgende in mijn eigen PC liggen:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 161,-€ 161,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 134,90€ 134,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 194,90€ 194,90
1Interne harde schijvenToshiba DT01ACA100, 1TB€ 38,35€ 38,35
1BehuizingenSharkoon T9 Value Red edition€ 0,-€ 0,-
1MonitorenIiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart€ 129,-€ 129,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16S-16GISB€ 54,45€ 54,45
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 650€ 65,04€ 65,04
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 78,90€ 78,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,54

Huidige PC loopt over het algemeen gewoon prima. PC wordt erg warm (80 graden) wanneer ik aan het gamen ben (Modern Warfare 2019). Daarnaast heb ik de storing dat wanneer ik fullscreen speel mijn scherm rare flitsen op beide beeldschermen krijgt. Ligt niet aan de kabel, want op beide schermen gebeurd dat. Misschien dat ik iets doorgebrand heb.

Nog even kort samengevat zou ik graag willen weten of deze PC specs zo met elkaar kunnen samenwerken. Daarnaast ook de vraag of deze aankoop slim is, of dat ik beter een andere keuze kan maken voor een onderdeel. Ik ben bereid aanpassingen te maken en te luisteren naar advies die mij gegeven word.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Graag een reactie met je vraag. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren! Bij voorbaat dank! _/-\o_

Met vriendelijke groet,
Teun(ozz)

[ Voor 52% gewijzigd door teunozzz op 11-11-2019 20:54 ]

Beste antwoord (via teunozzz op 13-11-2019 16:04)

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Als je temperatuur te hoog wordt, dan zijn er een paar oorzaken:

- Je hebt je CPU niet goed op je mobo geplaatst. Teveel danwel te weinig koelpasta gebruikt.
- De luchtstroom in je kast is niet goed en de warme lucht kan niet worden afgevoerd. Je schrijft niet hoeveel fans je in je kast hebt zitten.

Net als @Wintervacht zie ik ook niet zo waarom je zou upgraden. Volgens mij heb je een stuk frustratie over die temperatuur en die flitsen en weet je niet goed hoe dat op te lossen. Die flitsen zouden overigens ook kunnen komen door de temperatuur. En update je drivers eens. Kan soms wonderen doen. Plaats je klacht ook op het forum van Modern Warfare. Als dit een fabricage issue is, ben je beslist de enige niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet je lijstjes even om met de Handleiding Pricewatch. Dat leest wat makkelijker :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Je huidige systeem is prima hoor, als je meer performance wil is het wat dat betreft voldoende om alleen de GPU te upgraden en dan is een RTX2080 zwaar overkill, zeker voor een 1080p scherm op 75Hz. Je kunt prima af met een 2060 Super of RX 5700XT als je hoge fps wil halen, al heeft meer dan 75fps geen zin uiteraard.
Een RTX2080 is mooi voor 1440p/144Hz op hoge grafische settings, of voor 4k met lagere fps en wat lagere settings, voor een Full HD scherm is het gewoon 300% te duur en 300% overbodig.

Wat wordt er precies warm en hoe heb je dit gemeten?
Als het de GPU is: dat kan hij prima aan, GPUs kunnen over het algemeen wat meer hebben dan CPUs.
Als het je CPU is kun je er nog een aftermarket cooler op gooien, dat helpt misschien ook een hoop.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• pepsiblik

- Je hebt je CPU niet goed op je mobo geplaatst. Teveel danwel te weinig koelpasta gebruikt.
- De luchtstroom in je kast is niet goed en de warme lucht kan niet worden afgevoerd. Je schrijft niet hoeveel fans je in je kast hebt zitten.

Net als @Wintervacht zie ik ook niet zo waarom je zou upgraden. Volgens mij heb je een stuk frustratie over die temperatuur en die flitsen en weet je niet goed hoe dat op te lossen. Die flitsen zouden overigens ook kunnen komen door de temperatuur. En update je drivers eens. Kan soms wonderen doen. Plaats je klacht ook op het forum van Modern Warfare. Als dit een fabricage issue is, ben je beslist de enige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
pepsiblik schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:11:

Wintervacht schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:53:
Je huidige systeem is prima hoor, als je meer performance wil is het wat dat betreft voldoende om alleen de GPU te upgraden en dan is een RTX2080 zwaar overkill, zeker voor een 1080p scherm op 75Hz. Je kunt prima af met een 2060 Super of RX 5700XT als je hoge fps wil halen, al heeft meer dan 75fps geen zin uiteraard.
Een RTX2080 is mooi voor 1440p/144Hz op hoge grafische settings, of voor 4k met lagere fps en wat lagere settings, voor een Full HD scherm is het gewoon 300% te duur en 300% overbodig.

Wat wordt er precies warm en hoe heb je dit gemeten?
Als het de GPU is: dat kan hij prima aan, GPUs kunnen over het algemeen wat meer hebben dan CPUs.
Als het je CPU is kun je er nog een aftermarket cooler op gooien, dat helpt misschien ook een hoop.
Dankjewel voor jullie snelle reacties. Ik moet toegeven dat jullie inderdaad gelijk hebben. Wanneer ik zulke krachtige kaarten wil gebruiken moet ik uiteraard ook het scherm erbij hebben. Dit scherm loopt tot inderdaad 75, although ik 'm max op 60 kan krijgen (75 werkt niet op de een of andere manier).

Wat betreft de GPU is dit gemeten terwijl ik MW speel. Je kan daar een optie selecteren en dan toont het je GPU temperatuur aan. Kans is heel erg groot dat het de fans zijn (3 stuks), aangezien deze niet meer zijn vervangen sinds ik de PC in 2015 heb gekocht. Processor heeft een fan erop staan die het doet. Koelpasta moet goed zijn gegaan. Is door Alternate zelf gedaan in juni dit jaar nog. Heb ik wel nog liggen dus kan ik altijd nog even nakijken.

Drivers zijn helemaal up to date. Kan overigens nog eens kijken of dit misschien weer nodig is, maar dit zou automatisch moeten gebeuren. Loop maximaal een maandje achter anders.

Samengevat raad je dus upgrades aan aan mijn huidige systeem. 2060 Super of RX 5700XT. Dan de fans vervangen een idee? Aangezien ik zelf niet denk dat het aan de CPU ligt of dergelijk. Merk dat mijn PC veel lawaai maakt tijdens het gamen. Alsof ie echt moeite moet doen om hem koel te houden. Kan de voeding zijn die wat geluid maakt, maar het klinkt af en toe na mijn mening toch wel redelijk hard.

Hopelijk hebben jullie zo wat meer info om me te helpen. Nogmaals bedankt voor de eerste reacties!

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teun2408
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-09 10:36
Dat je de ventilatoren goed kan horen komt waarschijnlijk door de stock 2700x cpu cooler. Deze kan de cpu opzich goed koel houden maar maakt daarbij wel een hoop lawaai. Ik zou aanraden om een losse cpu cooler te halen zoals deze: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepsiblik
@teunozzz Je kunt eens een benchmark programma draaien. Dan krijg je een idee of je PC inderdaad niet helemaal optimaal in elkaar steekt.

Ik zou hooguit voor een een snellere videokaart gaan. Maar ik zou niet weten wat je verder wint. Je CPU is eigenlijk spliksplinter nieuw. En ook bij de rest zie je hooguit minimale verschillen in prestaties.

Als die 80 graden bij je GPU is, dan is er niet zoveel aan de hand. Dus dan komen we toch bij een driver issue uit. Toch eens navragen op het MW forum of er mensen zijn met een soortgelijk probleem.

Plaats eens een foto van de binnenkant van je kast.

[ Voor 4% gewijzigd door pepsiblik op 11-11-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
teun2408 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:31:
Dat je de ventilatoren goed kan horen komt waarschijnlijk door de stock 2700x cpu cooler. Deze kan de cpu opzich goed koel houden maar maakt daarbij wel een hoop lawaai. Ik zou aanraden om een losse cpu cooler te halen zoals deze: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pepsiblik schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:33:
@teunozzz Je kunt eens een benchmark programma draaien. Dan krijg je een idee of je PC inderdaad niet helemaal optimaal in elkaar steekt.

Ik zou hooguit voor een een snellere videokaart gaan. Maar ik zou niet weten wat je verder wint. Je CPU is eigenlijk spliksplinter nieuw. En ook bij de rest zie je hooguit minimale verschillen in prestaties.

Als die 80 graden bij je GPU is, dan is er niet zoveel aan de hand. Dus dan komen we toch bij een driver issue uit. Toch eens navragen op het MW forum of er mensen zijn met een soortgelijk probleem.

Plaats eens een foto van de binnenkant van je kast.
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/e1c1d7ae69b39fb0e06ba9f403f565c3

Heb een benchmark gedaan via userbenchmark.

Hier ook de foto van de binnekant van de kast:

Afbeeldingslocatie: https://prnt.sc/pvgxj0

Afbeeldingslocatie: https://prnt.sc/pvgxlx

@teun2408 jij zegt dus dat de processorkoeler die bij de Ryzen 7 2700 zit het geluid maakt? Dit kan kloppen, echter weet ik dat de 650W voeding ook een boel geluid maakt. Kan een combinatie van beiden zijn. Weet dat ik met 650W net de 2060 kan halen, waarbij de 2070 een betere voeding nodig heeft. In het algemeen slim om een betere voeding aan te schaffen?

@pepsiblik ik heb contact gehad met Alternate een paar dagen geleden. Volgens hen zou ik wanneer ik upgrade naar de 2060 maarliefst 67% meer vermogen hebben. Dit is het dus zeker wel waard. Hoefde dan ook niets aan de voeding te doen, volgens hen. Alleen het vervangen van de fans was een dingetje waar ik ook al met hen over gesproken had. Zelf ben ik alleen bang dat het nog zo warm is wanneer ik de fans vervang.

Hopelijk hebben jullie zo weer voldoende info! Super bedankt voor al deze snelle reacties!

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

setje 2700X kun je gewoon blijven gebruiken. evt andere kast, videokaart en voeding.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is prima en stiller en voldoende met 2060 super

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun2408
teunozzz schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:57:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Heb een benchmark gedaan via userbenchmark.

Hier ook de foto van de binnekant van de kast:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@teun2408 jij zegt dus dat de processorkoeler die bij de Ryzen 7 2700 zit het geluid maakt? Dit kan kloppen, echter weet ik dat de 650W voeding ook een boel geluid maakt. Kan een combinatie van beiden zijn. Weet dat ik met 650W net de 2060 kan halen, waarbij de 2070 een betere voeding nodig heeft. In het algemeen slim om een betere voeding aan te schaffen?

@pepsiblik ik heb contact gehad met Alternate een paar dagen geleden. Volgens hen zou ik wanneer ik upgrade naar de 2060 maarliefst 67% meer vermogen hebben. Dit is het dus zeker wel waard. Hoefde dan ook niets aan de voeding te doen, volgens hen. Alleen het vervangen van de fans was een dingetje waar ik ook al met hen over gesproken had. Zelf ben ik alleen bang dat het nog zo warm is wanneer ik de fans vervang.

Hopelijk hebben jullie zo weer voldoende info! Super bedankt voor al deze snelle reacties!

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)
Ik zie nu pas aan de hand van de foto dat je een enkele stick van 16gb ram hebt in plaats van 2x 8gb. Dit zorgt ervoor dat het upgraden naar 32 makkelijker is, maar aan de andere kant zorgt dit er ook voor dat enkel gebruik kan maken van single channel memory. Als je 2 sticks hebt kan je cpu met ongeveer de dubbele bandbreedte werken. Ik weet niet precies de performance verschillen maar zeker ryzen cpu's houden van snel geheugen dus dat zou mogelijk een upgrade waard kunnen zijn.

Het zou inderdaad ook kunnen dat de voeding veel geluid maakt en dan zou je deze kunnen vervangen. Meer 650 watt zeker niet nodig. Ik heb zelf een rtx 2070 met een 3700x draaien op een 550 wat voeding en deze zijn allebei nog ge overclocked ook. Je zou mogelijk zelfs weg kunnen komen met een 450 watt voeding.

Ook zou een andere kast mogelijk kunnen helpen die betere ventilatie heeft en daardoor de pc koeler houdt en ook stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hackus schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:03:
setje 2700X kun je gewoon blijven gebruiken. evt andere kast, videokaart en voeding.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is prima en stiller en voldoende met 2060 super
Ik zou eerst eens gaan kijken waarom die andere voeding zo lawaaierig is.
In principe zou dat niet zon herrieschupper moeten zijn, mogelijk dat er iets niet goed zit met zijn koeling waardoor die kast veel te heet word ?

Verder @teunozzz Met maar 1 dim beperk je je CPU behoorlijk in zijn prestaties.
Dus mogelijk daar toch 1 bijhalen, of een nieuw setje voor halen.

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 11-11-2019 17:19 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
teun2408 schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:10:
[...]

Ik zie nu pas aan de hand van de foto dat je een enkele stick van 16gb ram hebt in plaats van 2x 8gb. Dit zorgt ervoor dat het upgraden naar 32 makkelijker is, maar aan de andere kant zorgt dit er ook voor dat enkel gebruik kan maken van single channel memory. Als je 2 sticks hebt kan je cpu met ongeveer de dubbele bandbreedte werken. Ik weet niet precies de performance verschillen maar zeker ryzen cpu's houden van snel geheugen dus dat zou mogelijk een upgrade waard kunnen zijn.

Het zou inderdaad ook kunnen dat de voeding veel geluid maakt en dan zou je deze kunnen vervangen. Meer 550 watt zeker niet nodig. Ik heb zelf een rtx 2070 met een 3700x draaien op een 550 wat voeding en deze zijn allebei nog ge overclocked ook. Je zou mogelijk zelfs weg kunnen komen met een 450 watt voeding.

Ook zou een andere kast mogelijk kunnen helpen die betere ventilatie heeft en daardoor de pc koeler houdt en ook stiller.
Aiight, super reactie! In die zin is een 2e RAM geheugen dus slim. Heb er nu inderdaad eentje van 16gb in zitten, wat ik gerust wil uppen naar 32 (2x 16). Kan dit hetzelfde zijn als het werkgeheugen dat ik er momenteel in heb liggen? Of raad je een andere aan?

Voor de voeding ga ik dan kijken naar een stillere voeding. Dit ding maakt van het begin al meer geluid dan mijn vorige voeding, weet ik me nog te herinneren. Overigens wel gek, want voeding komt uit juni dit jaar. Dan zal ik gaan voor 550W, aangezien ik liever teveel dan te weinig heb op deze gebieden (voorheen al meegemaakt dat door te weinig voeding m'n PC niet functioneerde, daarom nu 650W voeding). Welke raad jij zoal aan voor een stille voeding?

Ook de kast is geen slecht idee. Bied gelijk garantie op betere doorstroming met koeling, plus mijn huidige kast heeft ook al de nodige tikjes gehad. Kan eventueel kijken naar een mooier kleiner kastje waar alles goed in past. Wat raad jij hiervoor aan? Persoonlijk maakt al het rbg me niet veel uit, maar het is altijd leuk meegenomen wanneer het er wel zit (zit wel op m'n Ryzen processor).

Hopelijk heb ik je zo weer voldoende info gegeven!

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
heuveltje schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:12:
[...]

Ik zou eerst eens gaan kijken waarom die andere voeding zo lawaaierig is.
In principe zou dat niet zon herrieschupper moeten zijn, mogelijk dat er iets niet goed zit met zijn koeling waardoor die kast veel te heet word ?

Verder @teunozzz Met maar 1 dim beperk je je CPU behoorlijk in zijn prestaties.
Dus mogelijk daar toch 1 bijhalen, of een nieuw setje voor halen.
Ik lees over je reactie heen, sorry. Voeding is vanaf het eerste moment al met redelijk wat lawaai. Niet wat ik gewend was. Had voorheen ook niet de beste voeding, maar die maakte standaard al minder geluid dan deze. Hij begint gewoon echt te blazen, alsof ie al z'n stoom kwijt moet. Luchtfilter zit ook gek genoeg aan de onderkant. Dit kon ik ook niet anders installeren. Denk dat ik hier dus wel weer aan een nieuwe toe ben.

Hopelijk heb ik je zo voldoende info gegeven! Super bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

teunozzz schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:19:
[...]

Aiight, super reactie! In die zin is een 2e RAM geheugen dus slim. Heb er nu inderdaad eentje van 16gb in zitten, wat ik gerust wil uppen naar 32 (2x 16). Kan dit hetzelfde zijn als het werkgeheugen dat ik er momenteel in heb liggen? Of raad je een andere aan?
Altijd hetzelfde merk, type, snelheid en latency nemen, mixen en matchen is geen goed idee. Als het even kan nog van dezelfde batch, al is dat bijna een onmogelijke taak bij upgraden.
Als je aan 16GB genoeg hebt is het ook vrij overbodig om te upgraden naar 32, kun je net zo goed je ene stick nu verkopen en 2x8 in zetten, scheelt ook weer in kosten.
Voor de voeding ga ik dan kijken naar een stillere voeding. Dit ding maakt van het begin al meer geluid dan mijn vorige voeding, weet ik me nog te herinneren. Overigens wel gek, want voeding komt uit juni dit jaar. Dan zal ik gaan voor 550W, aangezien ik liever teveel dan te weinig heb op deze gebieden (voorheen al meegemaakt dat door te weinig voeding m'n PC niet functioneerde, daarom nu 650W voeding). Welke raad jij zoal aan voor een stille voeding?
BitFenix Whisper, of beQuiet pure/straight power zijn mooie voedingen.
450w is echt meer dan voldoende, modernere hardware verbruikt alleen maar m inder stroom, niet meer (tenzij je natuurlijk een quad-sli rtx 2080 setup wil, dan gaat het verbruik omhoog, maar individuele componenten worden met v erbeteringen van productieprocessen en interne layouts alleen maar zuiniger. Waar je vroeger een 750w voeding nodig had om een dikke GPU te draaien verbruiken ze tegenwoordig maar héél zelden meer dan 250-300 watt).
Ook de kast is geen slecht idee. Bied gelijk garantie op betere doorstroming met koeling, plus mijn huidige kast heeft ook al de nodige tikjes gehad. Kan eventueel kijken naar een mooier kleiner kastje waar alles goed in past. Wat raad jij hiervoor aan? Persoonlijk maakt al het rbg me niet veel uit, maar het is altijd leuk meegenomen wanneer het er wel zit (zit wel op m'n Ryzen processor).

Hopelijk heb ik je zo weer voldoende info gegeven!

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)
Ik heb mijn PC in dezelfde kast (de T9) en de airflow in dat ding is echt waardeloos.
Het lijkt zo mooi, een windowed case met verlichte fans in het zwart en dat voor een paar tientjes! Maar die paar tientjes heb je al gauw in veelvoud uitgegeven om je systeem koel te houden, er zit bij mij nu een 360mm radiator in de voorkant met een custom loop en het is zo een beetje te doen, maar die kast is echt troep, if you don't mind me saying :p

Een kleinere kast gaat moeilijk worden, er moet in de hoogte nl. wel een full-size ATX mobo en voeding in, dan kom je vrijwel automagisch uit bij tower modellen. Je kan, als je dat wil tenminste, je mobo vervangen voor een m-ATX boardje, je gebruikt de onderste PCIe slots toch niet en dan kun je wel een mooi klein kastje nemen. Een Fractal Design mini case ofzo, vind ik persoonlijk wel mooie dingen :)
Al moet ik eerlijk bekennen: heb een tijdje terug een m-ATX systeem voor een vriend gebouwd in de Sharkoon V1000 en die blijft redelijk koel en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
Wintervacht schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:37:
[...]

Altijd hetzelfde merk, type, snelheid en latency nemen, mixen en matchen is geen goed idee. Als het even kan nog van dezelfde batch, al is dat bijna een onmogelijke taak bij upgraden.
Als je aan 16GB genoeg hebt is het ook vrij overbodig om te upgraden naar 32, kun je net zo goed je ene stick nu verkopen en 2x8 in zetten, scheelt ook weer in kosten.

[...]
Het is mogelijk om precies dezelfde in te kopen, deze is nog beschikbaar zie ik via Alternate. Ik denk dat ik zo snel niets verkocht krijg en die moeite wil ik er eigenlijk ook niet echt voor nemen. Is in jouw ogen 32gb te doen in mijn PC? Het is misschien overkill, maar zou wel de extra dingen moeten geven. Anders haal ik de 16 eruit en haal ik 2x 8, om alsnog beide gevuld te hebben. Alleen wanneer 32 ook echt voordelen geeft zie ik dit wel zitten.

https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1438780?

anders aanschaf:
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 67,85€ 67,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 67,85
BitFenix Whisper, of beQuiet pure/straight power zijn mooie voedingen.
450w is echt meer dan voldoende, modernere hardware verbruikt alleen maar m inder stroom, niet meer (tenzij je natuurlijk een quad-sli rtx 2080 setup wil, dan gaat het verbruik omhoog, maar individuele componenten worden met v erbeteringen van productieprocessen en interne layouts alleen maar zuiniger. Waar je vroeger een 750w voeding nodig had om een dikke GPU te draaien verbruiken ze tegenwoordig maar héél zelden meer dan 250-300 watt).

[...]
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 600W€ 72,02€ 72,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 72,02

Deze lijkt me dan heel fatsoenlijk? Voldoet aan jouw raad en bied meer dan voldoende W, zodat ik daar niet mee in de problemen raak.
Ik heb mijn PC in dezelfde kast (de T9) en de airflow in dat ding is echt waardeloos.
Het lijkt zo mooi, een windowed case met verlichte fans in het zwart en dat voor een paar tientjes! Maar die paar tientjes heb je al gauw in veelvoud uitgegeven om je systeem koel te houden, er zit bij mij nu een 360mm radiator in de voorkant met een custom loop en het is zo een beetje te doen, maar die kast is echt troep, if you don't mind me saying :p

Een kleinere kast gaat moeilijk worden, er moet in de hoogte nl. wel een full-size ATX mobo en voeding in, dan kom je vrijwel automagisch uit bij tower modellen. Je kan, als je dat wil tenminste, je mobo vervangen voor een m-ATX boardje, je gebruikt de onderste PCIe slots toch niet en dan kun je wel een mooi klein kastje nemen. Een Fractal Design mini case ofzo, vind ik persoonlijk wel mooie dingen :)
Al moet ik eerlijk bekennen: heb een tijdje terug een m-ATX systeem voor een vriend gebouwd in de Sharkoon V1000 en die blijft redelijk koel en stil.
Mijn mobo wil ik wel zo houden als het kan. Processor, grafische kaart en moederbord komen uit april dit jaar. Voeding komt uit juni dit jaar. Had de 3 base dingen geupgrade, waarna ik ook nieuw werkgeheugen moest halen. Uiteindelijk deed mijn internet het toen niet, dus heb ik mijn PC in juni alsnog terug moeten sturen naar Alternate. Zij hebben de nieuwe voeding geplaatst en de laatste problemen verholpen.

Als ik dus naar een kast wil gaan kijken zit ik nog steeds bij een tower model. Dit is geen probleem. Bijvoorbeeld:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 72,02

Ik durf zo niet te zeggen of er ook daadwerkelijk fans aanwezig zijn en deze kast en ik zo gedekt ben voor koeling van m'n PC.

Hoe denk jij over deze items? Zou dit totaalplaatje een goed werkend geheel kunnen worden? Ik ben heel erg benieuwd! Wel al heel erg blij met de stappen die ik vandaag al heb gezet.

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

teunozzz schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:02:
[...]

Het is mogelijk om precies dezelfde in te kopen, deze is nog beschikbaar zie ik via Alternate. Ik denk dat ik zo snel niets verkocht krijg en die moeite wil ik er eigenlijk ook niet echt voor nemen. Is in jouw ogen 32gb te doen in mijn PC? Het is misschien overkill, maar zou wel de extra dingen moeten geven. Anders haal ik de 16 eruit en haal ik 2x 8, om alsnog beide gevuld te hebben. Alleen wanneer 32 ook echt voordelen geeft zie ik dit wel zitten.

https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1438780?

anders aanschaf:
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 67,85

[...]

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 72,02

Deze lijkt me dan heel fatsoenlijk? Voldoet aan jouw raad en bied meer dan voldoende W, zodat ik daar niet mee in de problemen raak.

[...]

Mijn mobo wil ik wel zo houden als het kan. Processor, grafische kaart en moederbord komen uit april dit jaar. Voeding komt uit juni dit jaar. Had de 3 base dingen geupgrade, waarna ik ook nieuw werkgeheugen moest halen. Uiteindelijk deed mijn internet het toen niet, dus heb ik mijn PC in juni alsnog terug moeten sturen naar Alternate. Zij hebben de nieuwe voeding geplaatst en de laatste problemen verholpen.

Als ik dus naar een kast wil gaan kijken zit ik nog steeds bij een tower model. Dit is geen probleem. Bijvoorbeeld:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 72,02

Ik durf zo niet te zeggen of er ook daadwerkelijk fans aanwezig zijn en deze kast en ik zo gedekt ben voor koeling van m'n PC.

Hoe denk jij over deze items? Zou dit totaalplaatje een goed werkend geheel kunnen worden? Ik ben heel erg benieuwd! Wel al heel erg blij met de stappen die ik vandaag al heb gezet.

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)
Ik denk dat je case een voeding is ;)

Wat betreft het RAM: hoe veel GB verbruik je bij je dagelijkse bezigheden? als je niet in de buurt van de 16 komt is de investering voor 32 zijn geld niet waard en kun je beter een sidegrade (ipv upgrade) doen naar 2x8 en je huidige stick verkopen, die centen van de kosten van een setje 2x8 aftrekken en van het verschil een krat pils halen.

Ter illustratie: ik heb mijn werk laptop een tijd terug een upgraden van 16 naar 32 gegeven, omdat we voor onze development omgeving Windows i.c.m. subsystem for linux, docker en een paar IDEs draaiden en dat ging over de 16GB heen. Dat is ook echt enorme overhead, voor dagelijkse taken kom ik bijna niet boven de 4 uit.
Nu we overgestapt zijn naar linux is een deel van die overhead kwijt en zit ik vaker wel dan niet onder de 16GB, nu het wat intensiever wordt met 3 workspaces zit ik eindelijk op de 16.2 GB verbruikt :p
Conclusie, 32 GB is heel, heel veel voor een thuis-PC.

De voeding is prima, maar ook hier geldt dat je bijna de helft van je vermogen niet gaat gebruiken, een voeding met hoog rendement (80+ Gold is vrij hoog rendement :p ) levert meer dan genoeg power voor je systeem, met een 500w voeding zit je zelfs met een RTX 2070 Super of 2080 nog wel aan de goeie kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
Wintervacht schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:11:
[...]

Ik denk dat je case een voeding is ;)

Wat betreft het RAM: hoe veel GB verbruik je bij je dagelijkse bezigheden? als je niet in de buurt van de 16 komt is de investering voor 32 zijn geld niet waard en kun je beter een sidegrade (ipv upgrade) doen naar 2x8 en je huidige stick verkopen, die centen van de kosten van een setje 2x8 aftrekken en van het verschil een krat pils halen.

Ter illustratie: ik heb mijn werk laptop een tijd terug een upgraden van 16 naar 32 gegeven, omdat we voor onze development omgeving Windows i.c.m. subsystem for linux, docker en een paar IDEs draaiden en dat ging over de 16GB heen. Dat is ook echt enorme overhead, voor dagelijkse taken kom ik bijna niet boven de 4 uit.
Nu we overgestapt zijn naar linux is een deel van die overhead kwijt en zit ik vaker wel dan niet onder de 16GB, nu het wat intensiever wordt met 3 workspaces zit ik eindelijk op de 16.2 GB verbruikt :p
Conclusie, 32 GB is heel, heel veel voor een thuis-PC.

De voeding is prima, maar ook hier geldt dat je bijna de helft van je vermogen niet gaat gebruiken, een voeding met hoog rendement (80+ Gold is vrij hoog rendement :p ) levert meer dan genoeg power voor je systeem, met een 500w voeding zit je zelfs met een RTX 2070 Super of 2080 nog wel aan de goeie kant.
Oops! Ik bedoel natuurlijk de volgende case:

1BehuizingenCorsair 110Q Quiet Mid Tower€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 55,95

Wat ik zo snel zag zitten er 5 fan poorten in, met 1 bijgeleverde fan. Zou ik dus nog 4 extra fans aan kunnen schaffen om er ook in te zetten.

Daarbij staat het werkgeheugen dan vast. Nooit dat ik 32GB ga halen, haha. Ik zal 2x 8 kopen en die er in klikken. Het net gestuurde werkgeheugen was dus prima.

Voor de voeding schakel ik dan over naar 500W.

1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 63,96€ 63,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 63,96

Deze lijkt me dan prima.

Samengevat komt het op dit neer:

1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 Super Gaming OC 8G€ 452,50€ 452,50
1BehuizingenCorsair 110Q Quiet Mid Tower€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 640,26

edit: Ik denk dat de volgende case beter is:

1BehuizingenCooler Master MasterBox MB511 RGB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,31

[ Voor 34% gewijzigd door teunozzz op 11-11-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
Dat ziet er goed uit, je oude 16gb ram kun je redelijk makkelijk via tweakers verkopen en zal je denk ik nog zo 50 euro opleveren dus dat kan de moeite nog wel waard zijn. Bij het insteken van je nieuwe ram moet je even in de manual van je moederbord kijken in welke sloten je ze het beste kan steken voor de hoogste snelheid. Meestal komt het erop neer dat je 1 slot tussen de sticks leeg moet laten, oftewel slot 1 en 3 of slot 2 en 4.

Daarnaast zou ik persoonlijk ook nog een aftermarket cpu cooler aanraden voor een stuk stillere pc. Het zou me niet verbazen als die stock cooler meer geluid maakt dan de voeding. Over het algemeen maakt de voeding in mijn ervaring namelijk bijna geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
teun2408 schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:54:
Dat ziet er goed uit, je oude 16gb ram kun je redelijk makkelijk via tweakers verkopen en zal je denk ik nog zo 50 euro opleveren dus dat kan de moeite nog wel waard zijn. Bij het insteken van je nieuwe ram moet je even in de manual van je moederbord kijken in welke sloten je ze het beste kan steken voor de hoogste snelheid. Meestal komt het erop neer dat je 1 slot tussen de sticks leeg moet laten, oftewel slot 1 en 3 of slot 2 en 4.

Daarnaast zou ik persoonlijk ook nog een aftermarket cpu cooler aanraden voor een stuk stillere pc. Het zou me niet verbazen als die stock cooler meer geluid maakt dan de voeding. Over het algemeen maakt de voeding in mijn ervaring namelijk bijna geen geluid.
Zit zo een beetje rond te kijken naar eventueel een cpu cooler, maar kom zo snel niet op iets fatsoenlijks voor bij mijn Ryzen 7 2700. Wat beveel jij aan als cpu cooler? Wil inderdaad mijn PC zo stil mogelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
Ik heb zelf een noctua NH14 op mijn 3700x zitten: pricewatch: Noctua NH-U14S

Maar een hyper 212 evo kan hem ook al vrij stil houden zonder een hoop geld kwijt te zijn. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Elke koeler die geschikt is voor het AM4 socket zou ook geschikt voor de 2700x moeten zijn: categorie: Processorkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
@teun2408
@pepsiblik

Dan zal dus de PC als volgend worden:

1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 134,90€ 134,90
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB511 RGB€ 61,-€ 61,-
1MonitorenIiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart€ 129,-€ 129,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-U14S€ 64,40€ 64,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.251,86

Processor, moederbord, interne harde schijf, monitor en solid state drives zijn al aanwezig. De rest wordt aangeschaft.

Werkt dit allemaal samen? Zou alles bij het installeren 100% moeten werken?

In de behuizing zitten 6 fan-poorten waarvan er 4 worden meegeleverd (durf zo niet te zeggen hoeveel fan aansluitingen mijn mobo heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teun2408
Ja dat zou allemaal samen moeten kunnen werken.

Het moederbord heeft 7 fan headers dus dat zou geen probleem zijn zelfs als je de hele kast ermee volhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
@teunozzz Je nieuwe kast heeft drie fans die lucht binnenzuigen. Er is maar een fan gemonteerd om lucht uit te blazen. Wel heb je nu een opening aan de bovenkant. Dus dat is beter. Maar nog een fan erbij om van de hitte af te komen is geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
pepsiblik schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:12:
@teunozzz Je nieuwe kast heeft drie fans die lucht binnenzuigen. Er is maar een fan gemonteerd om lucht uit te blazen. Wel heb je nu een opening aan de bovenkant. Dus dat is beter. Maar nog een fan erbij om van de hitte af te komen is geen slecht idee.
Goed dat je dit typt. Welke fan raad je aan om erbij te zetten? Zal zelf even researchen naar goede fans voor deze kast, echter kon ik tot op heden niet echt veel vinden erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
@teunozzz Met Noctua, Cooler Master e.d. kun je weinig fout doen. Wat erg belangrijk is dat je ongeveer evenveel lucht afvoert als je erin zuigt. En let ook op de fan richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun2408
pepsiblik schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:53:
@teunozzz Met Noctua, Cooler Master e.d. kun je weinig fout doen. Wat erg belangrijk is dat je ongeveer evenveel lucht afvoert als je erin zuigt. En let ook op de fan richting.
Minder lucht eruit afvoeren is eigenlijk niet zo erg, de lucht vind zelf wel een uitweg. Je wilt in ieder geval niet meer lucht eruit blazen dan erin want dan heb je negative luchtdruk waardoor lucht zelf naar binnen gezogen wordt in allerlei gaten en daarbij stof meeneemt.

5 fans in de case wordt denk ik een beetje overkill, je zou ook kunnen kiezen om een van de 3 front panel fans eruit te halen en mogelijk aan de bovenkant te mounten en naar buiten te laten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
@teunozzz In je nieuwe kast vindt die lucht inderdaad een uitweg (de bovenkant). Maar in je oude kast zit daar denk ik het probleem: er is maar een uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
@pepsiblik
@teun2408

Zit nu even in de knoop met hoe en wat.. wat kan ik nu het beste doen? het liefst haal ik direct een nieuwe case waar ik niets aan hoef te passen. Mij leek deze case goed omdat er veel fans in zitten, wat ik wel nodig heb denk ik.

Ik ben sowieso van plan een nieuwe case te halen. Aan de oude case hoeft dus niet meer gedacht te worden.

Kan ik jullie misschien nog een keer vragen wat jullie aanraden voor een oplossing? Andere kast of gewoon fans bijhalen en erin zetten? Snap zelf namelijk niet zo goed nu hoe en wat.

Hopelijk is dit duidelijk!

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
He hoi, strijders die me helpen!

Het volgende.. heb even overleg gehad met iemand die mij helpt met het in elkaar zetten van m'n PC. Hij kwam met de opmerking dat ik straks ga werken en dan meer geld tot beschikking heb (zit nu nog op school). Hij vertelde me dat het in die zin geen slecht plan is om nu een hele goede PC in elkaar te zetten. Dat jaartje dat ik er nu op verlies met verbruik van bijv. de 2080, win ik er later weer op terug als ik de PC al heb en monitoren aanschaf. (Momenteel examenjaar, daarna werken).

Samengevat kan ik dus in zijn ogen beter wel direct een goede PC in elkaar zetten. Dat zou beter zijn dan nu deze nog upgraden tot bepaald niveau, die onderdelen niet kwijt kunnen raken en later weer een dure nieuwe PC kopen. Ben het daar wel mee eens.

In mijn ogen zie ik dit ook wel zitten. Nu een hele goede PC in elkaar zetten kan nooit geen kwaad. Ongeacht dat ik misschien over een jaar pas een nieuwe monitor aanschaf die hier ook bij hoort.

Klinkt dit een beetje duidelijk en logisch?

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@teunozzz Wat wordt je build nu ?

De voeding die ik aangaf is prime en beter dan de door jou gekozen, je hebt die ook in 550w als je je daar fijner bij voelt. later meer geld maar nu een betere PC, dat vat ik ff niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
Hackus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:48:
@teunozzz Wat wordt je build nu ?

De voeding die ik aangaf is prime en beter dan de door jou gekozen, je hebt die ook in 550w als je je daar fijner bij voelt. later meer geld maar nu een betere PC, dat vat ik ff niet.
Voor de voeding zal ik kijken welke beter is, dankjewel voor de feedback daarop.

De nieuwe build zoals we het hier besproken hebben is mijn enigste vraag nog over de case. Hoe ik dit moet aanpakken met de fans, aangezien jullie stellen dat het overkill is. Dan kan ik in mijn ogen beter kijken naar een andere case waar de boel wel direct geregeld is. Of niet? Er zijn zat behuizingen te vinden, ben ik zo van mening. Welke raad jij aan?

Een ander idee was voor een andere build zoals ik hem in het originele bericht wil, met de 2080 kaart en 9700 processor. Als reactie op mijn originele bericht kwam er dat het zonde was om een nieuwe PC te kopen, aangezien deze nog prima functioneert en met een paar upgrades prima is. Hier sluit ik me bij aan, echter werd ik vandaag aangesproken dat ik ook naar de toekomst moet kijken.

De PC zoals ik hem nu zou upgraden zou handig 5 jaar mee kunnen. Na 5 jaar zou ik dan weer overnieuw kunnen upgraden of een nieuwe PC kunnen kopen. Die onderdelen zijn tegen die tijd vrij weinig meer waard en krijg ik dan niet weg, zoals ik nu mijn oude onderdelen van 2015 ook moeilijker weg zal krijgen. In die zin betaal ik dus dubbel als ik nu mijn PC wil gaan upgraden en later weer.

Nu kan ik dus de beslissing maken om alsnog te kijken naar een compleet nieuwe build met laatste generatie onderdelen. Op dit moment heb ik daar de monitoren nog niet voor. Dit betekent dat ik dus geen 100% gebruik ga maken van mijn build. Echter, binnen 5 jaar werk ik (zit nu nog op school). De mogelijkheid om dan een goede monitor te kopen is dan veel hoger. In die zin is het efficiënter om nu een hele goede PC te bouwen, ongeacht mijn oude onderdelen. Die kan ik nu nog prima verkopen (mocht het nodig zijn).

Hopelijk begrijp je me zo een beetje. Welke keuze ik precies ga maken weet ik nog niet helemaal. Ik ben erg overtuigd van de huidige build die we samen hebben gemaakt in de reacties. Daar twijfel ik alleen nog over de case, zoals hierboven genoemd.

In dit onderwerp wil ik het dus houden op de PC build die we in de reacties hebben gemaakt. Voor een nieuwe (andere) build zal ik wanneer nodig een nieuw topic openen om de boel schoon te houden. Dit geldt alleen voor wanneer ik ook daadwerkelijk beslis echt alles compleet te vernieuwen.

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

edit: Wat betreft de voeding spreek je dus over deze?

1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 67,-

Dit zou beter zijn dan mijn huidige voeding volgens jou.

[ Voor 16% gewijzigd door teunozzz op 12-11-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa:
pricewatch: NZXT H510 Zwart / pricewatch: NZXT AER F - 120MM, Single Pack
pricewatch: Fractal Design Meshify C / pricewatch: Fractal Design Dynamic X2 GP-12 Zwart, 120mm

zijn goed en stuk goedkoper.
Bij Fractal krijg je 1 front en 1 back fan meegeleverd/ingebouwd
Bij NZXT krijg je 1 fan achter en 1 fan top meegeleverd/ingebouwd
Daar kun je 1 fan extra bij plaatsen voor betere flow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teunozzz
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 83,-€ 83,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1VentilatorenFractal Design Dynamic X2 GP-12 Zwart, 120mm€ 12,95€ 12,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,17

Hier komt het totaalplaatje dan op uit.

In combinatie komt het hier op:

1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 135,90€ 135,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 83,-€ 83,-
1MonitorenIiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart€ 126,99€ 126,99
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1VentilatorenFractal Design Dynamic X2 GP-12 Zwart, 120mm€ 12,95€ 12,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.285,31

Dit zou 100% moeten werken?

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

[ Voor 241% gewijzigd door teunozzz op 12-11-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Je huidige voeding is niet de beste en niet de stilste maar rommel is ook niet. Heeft iig gescheiden spanningsregeling dus geschikt voor nieuwe hardware. Het is gewoon een matige voeding die teveel kost voor wat je er voor terug krijgt. Maar goed...je hebt hem al. Ding kan niet ouder zijn dan een jaar of 2 dus nog zeker 4-5 jaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:24:
Je huidige voeding is niet de beste en niet de stilste maar rommel is ook niet. Heeft iig gescheiden spanningsregeling dus geschikt voor nieuwe hardware. Het is gewoon een matige voeding die teveel kost voor wat je er voor terug krijgt. Maar goed...je hebt hem al. Ding kan niet ouder zijn dan een jaar of 2 dus nog zeker 4-5 jaar te gebruiken.
TS wil het vervangen vanwege teveel geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Als stilte een wens is moet je geen Gigabyte RTX 2060 Super nemen maar pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
teunozzz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:10:
@pepsiblik
@teun2408

Zit nu even in de knoop met hoe en wat.. wat kan ik nu het beste doen? het liefst haal ik direct een nieuwe case waar ik niets aan hoef te passen. Mij leek deze case goed omdat er veel fans in zitten, wat ik wel nodig heb denk ik.

Ik ben sowieso van plan een nieuwe case te halen. Aan de oude case hoeft dus niet meer gedacht te worden.

Kan ik jullie misschien nog een keer vragen wat jullie aanraden voor een oplossing? Andere kast of gewoon fans bijhalen en erin zetten? Snap zelf namelijk niet zo goed nu hoe en wat.

Hopelijk is dit duidelijk!

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)
Ikzelf kies altijd een case met zo min mogelijk fans. Meestal zijn aftermarket fans van Noctua etc veel beter.

En ja, ik zou een nieuwe case halen en wat fans. Misschien je videokaart upgraden en het daarbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
pepsiblik schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:08:
[...]

Ikzelf kies altijd een case met zo min mogelijk fans. Meestal zijn aftermarket fans van Noctua etc veel beter.

En ja, ik zou een nieuwe case halen en wat fans. Misschien je videokaart upgraden en het daarbij laten.
Dan zou het huidige plaatje moeten kloppen, als ik de rest van de fans aanschaf zoals bovenstaande. Dan is aan alles gedacht en zou alles moeten werken, nietwaar?

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
teunozzz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:39:
[...]

Dan zou het huidige plaatje moeten kloppen, als ik de rest van de fans aanschaf zoals bovenstaande. Dan is aan alles gedacht en zou alles moeten werken, nietwaar?

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)
Jij hebt daar echt angst voor dat het niet goed gaat werken op een of andere manier :-) Dat mag. Maar aan de andere kant is dit niet anders dan wat een systeembouwer ook doet. Het gaat werken en je geeft geen overdreven hoeveelheid geld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunozzz
pepsiblik schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:56:
[...]

Jij hebt daar echt angst voor dat het niet goed gaat werken op een of andere manier :-) Dat mag. Maar aan de andere kant is dit niet anders dan wat een systeembouwer ook doet. Het gaat werken en je geeft geen overdreven hoeveelheid geld uit.
Super bedankt voor alle hulp! Dan vertrouw ik hier op en ga ik de volgende stappen zetten.

Met vriendelijke groet,

Teun(ozz)
Pagina: 1