AT2020 VS Samson C01 VS wat voor andere microfoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-05 21:00
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe microfoon om mijn oude 20€ speeltje te verwisselen.

Wat is je budget?
Mijn budget is 120€ voor mic en stand, dac, whatever nodig is. Ik wil er best een beetje over gaan, als dat nodig is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de mic vooral voor voice chat in spellen, maar mijn microfoon nu pakt heel veel achtergrondgeluid op. Als mijn kat beneden staat te miauwen kunnen ze dat aan de andere kant horen, end at wil ik dus bestrijden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had zelf dus al de Samson C01 gevonden met een Behringer UM2. Ik weet niet of dit de beste optie is, maar (en dankjewel baxshop buying guide hier voor) omdat hij dus “supercardoide” is zorgt dat er voor dat hij niet veel naar achteren luistert, en dat lijkt me goed om dus die achtergrondgeluiden te bestrijden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zag de Devine SPS 200, maar weet niet of ik deze vast kan maken aan een mic stand ding die ik achter op mijn bureau vast wil maken.

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door BeunPC op 11-11-2019 15:15 ]

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Beste antwoord (via BeunPC op 11-11-2019 16:07)

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat voor een situatie je graag wil creeren.
Is mic met tafel-stand a la blue yeti voldoende (boven budget trouwens)?
je wil je swing-arm stand zodat je makkelijk je mic kan verplaatsen?
Voor een beetje chatten heb je natuurlijk niet de duurste microfoon nodig en is de blue snowball ook al wel goed genoeg wellicht?
de AT2020 is een goeie mic, maar dien je nog wel een een apparte stand voor te kopen en kan dus al snel over budget gaan.

Daarnaast ken ik niet alle micrfoons zo uit mijn hoofd maar de C01 zie ik niet vaak terug komen voor dit doel maar de Samson G-Track Pro wel weer, die trouwens goede reviews krijgt.

Niet alle microfoons hebben usb, zoniet heb je dus een interface nodig, wat ook weer niet gratis is.

De blue yeti is een complete microfoon met usb en tafel stand de at2020 en samson c01 heb je nog een stand en interface voor nodig waarmee je ook weer op een gelijk bedrag uitkomt.

Wat dat betreft zou ik kiezen tussen de at2020 of blue yeti (beide goeie ervaringen mee).

tijd voor wat klusjes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Nu online
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat voor een situatie je graag wil creeren.
Is mic met tafel-stand a la blue yeti voldoende (boven budget trouwens)?
je wil je swing-arm stand zodat je makkelijk je mic kan verplaatsen?
Voor een beetje chatten heb je natuurlijk niet de duurste microfoon nodig en is de blue snowball ook al wel goed genoeg wellicht?
de AT2020 is een goeie mic, maar dien je nog wel een een apparte stand voor te kopen en kan dus al snel over budget gaan.

Daarnaast ken ik niet alle micrfoons zo uit mijn hoofd maar de C01 zie ik niet vaak terug komen voor dit doel maar de Samson G-Track Pro wel weer, die trouwens goede reviews krijgt.

Niet alle microfoons hebben usb, zoniet heb je dus een interface nodig, wat ook weer niet gratis is.

De blue yeti is een complete microfoon met usb en tafel stand de at2020 en samson c01 heb je nog een stand en interface voor nodig waarmee je ook weer op een gelijk bedrag uitkomt.

Wat dat betreft zou ik kiezen tussen de at2020 of blue yeti (beide goeie ervaringen mee).

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-05 21:00
Ik ben nu achter de naam gekomen, ik bedoel een arm, die ik dan achter op m’n bureau zou monteren. Ik heb op de tweakers discord een Rhode NT-USB microfoon aangeraden gekregen, dus heb die maar gewoon besteld :P

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Nu online
TeunPC schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:07:
Ik ben nu achter de naam gekomen, ik bedoel een arm, die ik dan achter op m’n bureau zou monteren. Ik heb op de tweakers een Rhode NT-USB microfoon aangeraden gekregen, dus heb die maar gewoon besteld :P
Dat was de 3e optie waar ik ff niet op kwam hehe.
Met geen van de 3 zal je de mist in gaan voor voice chat

tijd voor wat klusjes!