Spotweb cronjob en CHMOD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1274812

Topicstarter
Mijn vraag: Hoe kan ik Spotweb om de 10 minuten automatisch spots laten ophalen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Ubuntu 18.04 server, LAMP
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Vele topics op Tweakers en andere websites.
...

Hallo,

Ik heb meerdere oude topics op Tweakers en andere websites doorgenomen over Spotweb en het updaten van spots. Helaas kom ik er zelf niet uit. Mogelijk zijn de juiste CHMOD rechten niet toekend.

Spotweb is geinstalleerd op Ubuntu 18.04 met LAMP. De installatie bevindt zich in de map /var/www/html Ik heb een cronjob geprobeerd aan te maken middels:

crontab -e

10 * * * * root cd /var/www/html && /usr/bin/php retrieve.php --force #spotweb updaten
10 * * * * root cd /var/www/html/bin && /usr/bin/php upgrade-db.php #spotweb database

Helaas heeft dit geen effect gehad. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Bij voorbaat veel dank voor je advies!

MrCornholio

Beste antwoord (via Anoniem: 1274812 op 11-11-2019 15:17)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 11:26
Als de root daar al hoort: *NOOIT zo zaken uitvoeren als root. Als spotweb op een of andere manier gehackt is, dan is je server meteen het haasje.

Wat gebeurt er als je:

10 * * * * /usr/bin/php /var/www/html/retrieve.php --force
10 * * * * /usr/bin/php /var/www/html/bin/upgrade-db.php

doet?

Wat zegt je logging?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 11:26
Als de root daar al hoort: *NOOIT zo zaken uitvoeren als root. Als spotweb op een of andere manier gehackt is, dan is je server meteen het haasje.

Wat gebeurt er als je:

10 * * * * /usr/bin/php /var/www/html/retrieve.php --force
10 * * * * /usr/bin/php /var/www/html/bin/upgrade-db.php

doet?

Wat zegt je logging?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie, DiedX.

Ik heb een cronjob aangemaakt maar de lijst wordt niet bijgewerkt.
Mogelijk heeft het iets te maken met de CHMOD rechten van de Spotweb folders.
Daar heb ik weinig verstand van, ik weet niet wat ik hoe moet aanpassen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 12:38

DataGhost

iPL dev

DiedX stelt je twee vragen, kan je daar op ingaan dan? Het is niet helemaal duidelijk of je dat doet, je herhaalt namelijk wat in je topicstart staat. Klinkt een beetje als "mijn auto rijdt niet, volgens mij heb ik een lekke band", zonder dat je daar iets van laat zien dus dat is voor ons niet te beoordelen. Op de vraag of je de motor al geprobeerd hebt te starten geef je geen antwoord maar zeg je "volgens mij heb ik een lekke band" en laat vervolgens nog steeds niks zien.

In je logging kan je als het goed is aanwijzingen krijgen over je probleem. Als je ook daadwerkelijk wilt begrijpen wat je aan het doen bent adviseer ik je om man crontab (van het programma "crontab") door te lezen, en vervolgens man 5 crontab (van het crontab-bestandsformaat). Die laatste is wat groter en biedt veel informatie waar je niet direct iets aan hebt, maar dat is zeker niet onoverkomelijk. In die laatste wil je in ieder geval de alinea over "The format of a cron command" lezen en dan kijken hoe dat van toepassing is op wat je nu gemaakt hebt (hint: het kopje "NAME" in man crontab wil je combineren met de informatie in die genoemde alinea).

[ Voor 1% gewijzigd door DataGhost op 11-11-2019 15:34 . Reden: tt -> mono ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@DataGhost Ik wist niet wat logging is en ben mij gaan inlezen zodat ik daar later op terug kon komen.

Het blijkt dat ik te voorbarig was. De lijst is bijgewerkt, alleen duurde het wat langer voordat dit zichtbaar was. Bedankt voor je hulp @DiedX!