Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvinc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:21
Hallo allen,

Sinds een korte tijd heeft mijn 2de monitor problemen met opstarten. Wanneer ik de monitor aandruk gaat hij steeds uit en weer aan. Dit gaat een tijd door en dan komt het BENQ logo in beeld en dan sluit hij zichzelf weer af. Na een tijd flikkeren werkt hij weer zoals hij altijd al deed. Het is wel een oude monitor maar ik vind het vreemd dat hij toch weer naar behoren werkt na een tijdje uit en aan flikkeren. Iemand een idee hoe dit kan komen en of dit verholpen kan worden?

Het gaat om een pricewatch: BenQ T2210HD Zwart

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 12:13

jgj82

Ja, maar = nee

Beste Kelvin,

Post eens de hele situatie. Systeemcomponenten, manier van aansluiten etc. Ik heb geen idee waarom je monitor dit gedrag vertoont. Het kan van alles zijn. Helaas hebben we geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvinc
Mijn setup heeft 2 monitoren aangesloten aan een GTX1060. De ene monitor vertoont (zoals gewenst) geen problemen. De andere monitor doet wat ik vermeld in mijn eerste bericht. Ik moet steeds met de voedingkabel wiebelen voordat het scherm uberhaupt aan gaat, en wanneer hij dan aan gaat, gaat hij steeds uit en weer aan. Dit gaat een tijdje door (1 tot 2 minuten) en dan sprint het scherm aan en werkt het weer naar behoren.

Zou er misschien iets kapot zijn in de stroomaansluiting van de monitor? Ik heb al meerdere werkende stroomkabels gebruikt dus deze zijn ook niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klinkt als alsof de backlight inverter problemen heeft. Wellicht op te lossen als je er handig mee bent, anders wordt het lastig. Dat ie het na een tijdje wel doet kan zijn dat ie nog net wil als ie warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvinc
Maar zou de hele monitor zichzelf opnieuw starten als het de backlight inverter is?
Ben bang dat ik een nieuwe monitor moet kopen, maar ik hoop dat deze nog te redden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

jgj82 schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:14:
Beste Kelvin,

Post eens de hele situatie. Systeemcomponenten, manier van aansluiten etc. Helaas hebben we geen glazen bol.
Welke andere monitor? Hoe aangesloten (HDMI/VGA/DVI/DisplayPort? Welk OS? Welk moederbord? CPU? Wat voor voeding?

Wat is de melding in je OS zodra de monitor aan/uitspringt? Ik en ik denk meerdere mensen willen je graag helpen, maar je mag best even meewerken.

Voor nu denk ik dat de monitor op z'n laatste loodjes loopt. Of het voedingscircuit is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

kelvinc schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:27:
Maar zou de hele monitor zichzelf opnieuw starten als het de backlight inverter is?
Ben bang dat ik een nieuwe monitor moet kopen, maar ik hoop dat deze nog te redden valt.
Schijn er eens in met een flinke zaklamp als hij uit lijkt te zijn?
Pagina: 1