Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

14-15.x" laptop met USB-C Power Delivery

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• campagniolo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-11 12:49
Hi,
Al een aardige tijd ben ik bezig met het zoeken naar een nieuwe laptop. Omdat ik de laptop wil kunnen opladen via een powerbank is een van de belangrijkste eisen USC-C Power Delivery. Het is me tot op de dag van vandaag nog steeds niet gelukt om een Laptop-vergelijk-tool te vinden die hierop kan filteren.

Must have:
  • 14- tot 15.6"
  • 1080p scherm
  • Matte schermafwerking
  • Qwerty toetsenbord
  • Aansluitmogelijkheid 4K scherm. Als hiervoor een USB-C HUB nodig, no problemo
  • Bluetooth (v2.0 of hoger)
  • Windows 10
  • USB-C Power Delivery
  • RAM: 8GB minimaal
  • USB-A aansluitingen: 1 Minimaal
  • USB-A versie: Minimaal 2.0 (hoe hoger hoe beter)
  • Wifi: 802.11ac minimaal
Nice-to-have:
  • Charge threshold bij 60% en 80%
  • Geintegreerd fysiek numpad
  • Zakelijk model
Charge Threshold
De laptop is het grootste gedeelte van de tijd aangelsoten op stroom. Het is voor de levensduur van de accu niet goed als hij costant op 100% is. Daarom wil ik het laadniveau graag beperken tot 60%, of wanneer ik de laptop wil meenemen tot 80%. Er zijn fabrikanten die standaard een powermanager bij leveren die dit ondersteund, bijvoorbeeld Lenovo Vantage, Dell Command, Asus Battery Health Charging. Third party applicaties heb ik nog niet gevonden.

Geintegreerd fysiek numpad
Een fysiek numpad is zéér welkom. Maar heeft de minste prioriteit. Hij is het grootste deel van de tijd aangesloten op aan een extern toetsenbord die dit wel heeft. Ik ben me ervan bewust dat er geen 14" modellen zijn die dit hebben.

Zakelijk model
Zakelijke modellen kunnen vaak wat beter tegen een stootje, en zijn soms uitevoerd met een waterbestendig toetsenbord. Een zakelijk model is geen noodzaak. Degelijkheid is zeer welkom.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral surfen en mailen in Win10. Wat belangrijk is is dat dit alles vloeiend werkt op een externe 4K monitor

Wat is je budget?
Liefst <€800,-. Als dat een probleem wordt met mijn wensen max. €1.300,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet vaak. Gewicht heeft geen prioriteit. Wel moet het mogelijk zijn om via USB-C op lage spanning (powerbank) te kunnen opladen zodat het mogelijk is om de laptop langere tijd te gebruiken zonder zonder 230v AC in de buurt

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo, Dell HP en ASUS hebben de mogelijkheid om de max accu lading te limiteren. Ik ben zelf uitgekomen bij de Lenovo IdeaPad S340-15IWL, maar deze blijkt power delivery niet te ondersteunen. Jammer want hiermee is een charge threshold mogelijk, en het model heeft een fysiek toetsenbord.
Ook gekeken naar de HP 14-cf1932nd, géén numpad, battery treshold kan ik niet vinden, maar een erg mooi prijsje.

Op het moment zit ik nog erg in twijfel. Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties, tips en creativiteit.
Zijn er 3rd party tools beschikbaar om te batterijladig te limiteren? Zijn er -power delivery- laptops die tóch met een powerbank laden zijn? Is mijn budget te optimistisch? etc etc etc..... Alle suggesties zijn welkom.