Hallo, welke tv,s hebben een goede zwart weergave? Geen oled tv dus want 55 inch is juist iets te groot:),weet niet of qled goed is?
Ik heb al eens rondgekeken en gelezen over die local dimming en weet niet of dat ideaal is en verder weet ik niet hoe ze dat in technische termen aanduiden dat zwartcontrast.Het zal zeker niet zo goed zijn als bij oled, daar is zwart nul ofzo?Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:37:
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben van een TV met IPS naar een TV met VA paneel gegaan. Zwart is een stuk beter bij VA, helaas wel ten koste van de kijkhoeken.
Zoals Intelligo al aangeeft mis ook ik eigen inzet, er zijn voldoende (recente) topics waar het een en ander uitgelegd wordt. Daarnaast kun op google ook zoeken naar 'Full Array Local Dimming' en krijg je al redelijk snel voldoende info tot je beschikking.extremezz schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:58:
[...]
Ik heb al eens rondgekeken en gelezen over die local dimming en weet niet of dat ideaal is en verder weet ik niet hoe ze dat in technische termen aanduiden dat zwartcontrast.Het zal zeker niet zo goed zijn als bij oled, daar is zwart nul ofzo?
Daarnaast ontbreekt er ook relevantie info zoals waar je de tv voor wilt gebruiken, kijkomstandigheden en budget etcetera.
https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/76
Voor aankoopadvies dien je de template in bovenstaande link te gebruiken, je kunt jouw post editen en dit toevoegen/ veranderen.
@extremezz Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Dit topic ga ik echter niet verplaatsen maar sluiten omdat het topic niet voldoet. Check voor eventuele toekomstige topics Het algemeen beleid #topicplaatsen nog even en gebruik het sjabloon dat je voorgeschoteld krijgt.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()