Dringend: 3dfx of Creative of Hercules

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel veel soorten games, maar geen Quake en UT-soortigen.
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen die al mijn games aardig kan versnellen en ook de opkomende games voor een lange tijd kan bijhouden.

De kaart moet wel bij games goed scoren, maar ook bij andere zaken zoals 3d-programma's. De beeldkwaliteit is het belangrijkst.
Snelheid op de tweede plaats omdat ik geen Quake-soortigen speel.

Ik twijfel tussen volgende kaarten:
3dfx Voodoo 5 (5500)
Creative GeForce 2
Hercules 3D Prophet 2 (64 MB)

Welke is volgens jullie het beste en heb je er ervaringen mee ?
Ik heb een Pentium 3 450 MHz met 196 MB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Als je 3D-programma's wil gebruiken met de kaart valt 3dfx al af ... ik heb wel eens benchmarks gezien en da zag er zeker niet goed uit voor de Voodoo5. Ik weet niet of je een beetje handig bent maar met een beetje simpel soldeerwerk kun je een GeForce2 GTS kaart omtoveren in een meer dan duizend gulden duurdere Quadro II .. zeer geschikt voor 3D-programma's. Je moet dan een paar weerstandjes en bios pinnetjes anders solderen geloof ik. Ik zelf zou gaan voor de Creative .. een goeie relatief goedkope no-nonsense kaart. Ik weet niet hoe belangrijk het verschil is tussen 64MB en 32MB geheugen .. anders zeker de Creative (voor jou situatie) :).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf ging eerder voor de V5.

De 3D-programma's zijn niet echt noodzakelijk -> was slechts een voorbeeld.

Ik bedoel gewoon: de kaart moet goed zijn van beeldkwaliteit en goed bij games.

Verder moet mijn monitor er mooi uitzien en andere programma's moeten ook goed kunnen werken met de kaart.

Voodoo 5 of GeForc 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb mensen welleens horen klagen over de 2D beeldkwaliteit van de nvidia kaarten en wil je echt het mooiste beeld zal je aan de Matrox G400 moeten.

Maar ja, je zou ze eigenlijk beiden ff in aktie moeten zien en ga je voor de Geforce dan lijkt me 32mb meer dan zat dus de Creative.

Persoonlijk zou ik voor de Creative gaan want die is gewoon sneller en de beeld kwaliteit van mijn TNT bevalt me prima, kan me niet voorstellen dat de beeld kwaliteit 3 generaties later slechter zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:00
Na wat aanloopproblemen ben ik tevreden met mijn Creative GF2 (lag aan vuile windows...), bere snel en beeldkwaliteit heb ik niks over te klagen, wil je in 1600x1200 gaan gamen dan moet je de 64MB hercules halen, anders is een 32MB prima en scheelt je veel geld.
Beeldkwaliteit is er maar 1 de beste, G400(max), kan je ook nog wel goed op gamen en kost je de kop ook niet.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondersteunt de GeForce2 OpenGL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Als de beste :) ... in games tenminste, professioneel redelijk (heb ik gehoord ;) ).

PC Specs

Pagina: 1