Netwerk kaart of adapter voor Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12 00:02
Hoi allemaal,

Ik heb hulp nodig met het aanschaffen van een goede netwerk kaart of adapter voor mijn game pc. Ik heb een pricewatch: Gigabyte Z390 M Gaming waar ik eigenlijk heel veel spijt van heb. Ik had gewoon voor een moederbord moeten gaan met onboard wifi.

Om te verbinden met mijn netwerk had ik een pricewatch: TP-Link Archer T4U. Maar dit was echt geen succes. De TP Link Archer disconnect heel willekeurig van mijn wifi netwerk. Ik heb uren geprobeerd om dit op te lossen via drivers, windows settings, en hulp gezocht op het internet en allerlei forums. Uiteindelijk niet gelukt, hij blijft af en toe disconnecten. Heel erg vervelend als je in een WoW Classic raid zit ;-)

Wat is nu de beste optie? Een netwerk kaart kopen ipv usb adapter? Mijn moederbord vervangen?

Kabel is echt de allerlaatste optie, want vanwege de plek van mijn bureau in mijn appartment moet ik een kabel over het plafond trekken wat er echt niet uit ziet.

Alle tips zijn welkom, dank je wel!

Groeten, Nip

Alle reacties

Verwijderd

Ik heb zelf een pricewatch: Asus USB-AC68 Wi-Fi adapter en die werkt erg goed voor mij.

Voordeel van een netwerk kaart ipv USB adapter is over het algemeen iets hogere snelheden met een kaart (alhoewel USB 3 meer dan voldoende bandbreedte heeft). En je houdt een USB poort over uiteraard.

Wat het beste voor jou is, is lastig in te schatten. Het kan zo ook maar zijn dat je een muur hebt tussen je adapter / kaart en router en dat het een erg dikke muur is, of eentje met gewapend staal. Dan gaat een andere WiFi kaart niet het probleem oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2019 11:46 ]

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Misschien een idee om te kijken naar Powerline opties?

categorie: Powerline

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12 00:02
Hoi, wat is een Powerline precies? Ik heb zoiets nog nooit gekocht of geprobeerd.

Dank je wel voor jullie reacties! Misschien is die Asus adapter het proberen wel waard.

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-11 08:44
Nip schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:53:
Hoi, wat is een Powerline precies? Ik heb zoiets nog nooit gekocht of geprobeerd.

Dank je wel voor jullie reacties! Misschien is die Asus adapter het proberen wel waard.
Bij een powerline gaat het internet via de stroomkabels.
Je hebt dus 2 apparaten met internetaansluiting die je in het stopcontact stopt.
Het ene apparaat stop je bij de router in het stopcontact en sluit je de internetkabel aan op de router.
De andere naast je computer en daarbij sluit je de internetkabel aan op je pc.

Het is hierbij wel belangrijk dat er niet teveel andere apparaten op dit stopcontact zitten aangezien dat storing geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Troubled op 11-11-2019 11:56 ]

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-12 19:47
Misschien zonde om nieuw topic over te maken aangezien deze er ook al over gaat.

Heb zelf momenteel ook draadloze wifi via een usb adapter. De TP-Link AC600 Archer T2UH
Maar wil graag een netwerk kaart intern opnemen in mijn computer kast.

Ik kan maar niet achterhalen welke aansluiting gaat passen.

PCI of PCIe?

En dan heb je van PCIe nog
PCI Express
PCI Express x1

En wat houdt R-SMA en RP-SMA nou precies in? Kan via google ook niet echt achterkomen.

Ik heb een Asus Prime X370-Pro moederbord.

Die eerste kleine aansluiting kan ik al niet gebruiken door die dikke videokaart GTX 1080. Het zal dus in die één na laatste van onderen moeten. Onderling lijkt trouwens ook beetje verschil te zitten tussen die twee. De 1 is wat wijder. (in hoogte/dikte)

Gaat me niet zo zeer om meer mbs want dat ligt toch aan je verbinding. Maar of een netwerk kaart (hetzij met 2 atennetjes) een beter bereik/ontvangst zal hebben)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hYDd2Ns/20191117-201708.jpg
afbeedlingen

[ Voor 8% gewijzigd door Klaas25 op 18-11-2019 19:15 ]

Pagina: 1