Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt De Naeyer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-03 18:24
Hallo allemaal

Ik ben van plan een Surface Pro 7 of X te kopen en had hier graag een docking station bij gekocht. Toch koop ik liever niet het officiële Surface dock (https://tweakers.net/pricewatch/467982/microsoft-surface-dock/specificaties/) omwille van volgende redenen:
- Geen HDMI-uitgang, dus ik mag altijd ook nog eens een Mini DisplayPort naar HDMI-adapter meesleuren.
- Geen USB-C-uitgangen.
- Microsoft Surface Connector, dus niet bruikbaar voor andere aparaten.

Nu kan ik niet direct vinden of een USB-C dock officieel ondersteund wordt, maar ik vind toch wel tal van verhalen op forums dat dit bij de voorlopers van de 7 toch wel werkte (alhoewel dit soms via de https://tweakers.net/pricewatch/1312226/microsoft-surface-connect-to-usb-c-adapter.html verloopt). Ik gok erop dat dit bij de X ook wel het geval zal zijn, maar mocht iemand daar een officiële bron van hebben, zou dat wel leuk zijn.

Maar groter is mijn zorg i.v.m. het opladen dat ik graag ook via hetzelfde dock zou willen doen. Op https://support.microsoft...450/how-to-charge-surface staat in de tabel dat de oplader voor de 7 en X 60W levert, dus ik ga ervan uit dat dat is wat de Surface trekt, want ook hiervan vind ik geen bron.
Op fora van Microsoft zie ik telkens terugkomen dat opladen via USB-C niet ondersteund wordt, maar dat gaat meestal over oudere modellen. Op andere fora lees ik dat het blijkbaar wel kan.

Kan iemand mij bevestigen dat dit weldegelijk lukt, maar ook aan hetzelfde vermogen? Als opladen via USB-C bijvoorbeeld maar aan 10W gaat i.p.v. 60W lijkt mij dit weinig zinvol.

Groeten
Kurt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt De Naeyer
Even mijzelf verbeteren

Ik had gezegd dat een universele USB-C adapter soms via de pricewatch: Microsoft Surface Connect to USB-C Adapter verloopt. Dit is niet soms zo, maar wel altijd, want de surface Pro 6 had geen USB-C poort.

Dat doet er mij toch verder aan twijfelen of de ingebouwde USB-C-poort in de Surface 7 of Pro ondersteuning bied voor een docking station met schermaansluitingen, ethernet en opladen.

Dus mocht hier iemand zijn die de Surface 7 al heeft en even kan testen met een USB-C docking station, zou ik het ten zeerste op prijs stellen.

Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 21:44

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb een Go met usb-c en een Baseus port-replicator met HDMI. Werkt uitstekend :)

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt De Naeyer
Bedankt Marchel

Ik heb ondertussen de Surface Pro X in ontvangst genomen, maar wel met het originele Microsoft Surface Dock, ik durfde het risico niet nemen.

Ik heb geen USB-C dock liggen, dus heb het ook niet kunnen testen.

Over de werking van het dock ben ik best tevreden, de magnetische connector is heel aangenaam in gebruik en de hardware wordt telkens heel snel herkend.
De (te) korte kabel tussen het dock en de Surface is nog een extra minpunt, naast de eerder genoemde.

De Surface Pro X voelt eerder langzaam aan. Ik heb de versie met 8GB RAM genomen en ben niet van plan al te zware taken hierop uit te voeren, dus voor mij is het goed zo.

Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
Beste Kurt,
Heb je inmiddels ook een andere laptop aan kunnen sluiten? Of gaat dat echt niet met een surface dock?
Dank!