Monitor flikkert af en toe zwart.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1249808

Topicstarter
Mijn vraag

Beste mensen, sinds afgelopen donderdag flikkert mijn beeldscherm. Nja flikkeren kan ik het ook niet noemen. Om de 1 minuut of iets wordt mijn scherm voor 2 seconden zwart en dan doet alles weer prima. Dit gebeurd wanneer ik vooral de pc gebruik. Bijv internet. Wanneer ik een serie afspeel is er geen enkel probleem.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik werk voornamelijk met Adobe Lightroom en InDesign.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Cookies, geschiedenis e.d. verwijderd sinds de aanschaf. (Dit was in mei of juni 2019).
Vandaag een halve installatie gedaan. Dus alle bestanden zitten erin documenten en foto's. Voor de rest applicaties verwijderd e.d.
Up-dates uitgevoerd ik misde er 3. Nu is alles ge-update en dus schone installatie gedaan en alsnog wanneer ik de pc gebruik voor op het internet geeft ie 2 tellen zwarte beeld aan.

Hopelijk is mijn vraag zo duidelijk want ik word er werkelijk gek van. :X :? 8)7 |:(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 14:55

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit staat er niet voor niets. Geef ons aub een complete lijst van hardware die je gebruikt, de software alleen hebben we niks aan.

Schot voor de boeg: al eens een andere kabel tussen PC en monitor geprobeerd?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-04 20:29
Ik heb hetzelfde gelijksoortige probleem met mijn pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart

Tijdens normaal gebruik werkt hij fantastisch maar (soms) op het moment dat ik een game opstart begint hij aan en uit te flikkeren, 1 de monitor aan en uit doen en hij doet het weer. De monitor heeft gewoon een defecte circuit bij mij alleen ben ik te laat geweest met de garantie.

Ik vind het niet zo een erg probleem dus hinder er mij niet aan.

OT: Check de kabels, update de drivers van je GPU en monitor. Als dat niet werkt, gewoon terug sturen en niet te lui zijn zoals ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 20:08
Wat gebeurt er met een andere HDMI/DVI/...-kabel. Gebeurt het ook als je jet scherm op een andere poort aansluit van je videokaart (desnoods met een ander soort kabel).

En wat gebeurt er als het scherm op een ander stopcontact wordt aangesloten (het liefst met een verlengsnoer op een hele andere groep).

Misschien een gekke oplossing, maar ik ervaar precies hetzelfde als jij met mijn oude 24” Acer scherm. Deze doet het normaalgesproken prima, maar zodra ik mijn zware versterker aan of uitzet (deze zitten samen in een verdeeldoos) dan gaat mijn beeldscherm ook even uit, alsof ie het signaal verliest. Ik schenk er verder geen aandacht aan om dat het alleen gebeurt in bovenstaande situatie. Misschien een spanningspiek waardoor je beeldsignaal onderbroken wordt?

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blaat schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:48:
[...]

Dit staat er niet voor niets. Geef ons aub een complete lijst van hardware die je gebruikt, de software alleen hebben we niks aan.

Schot voor de boeg: al eens een andere kabel tussen PC en monitor geprobeerd?
Dit is misschien duidelijker dan?

https://nl.hardware.info/...one-800-g3-1lu42aw.396625

En ik heb mijn kabel eruit gehaald van de verdeeldoos en pc en terug gezet. Helaas geen resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1249808 op 12-11-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JohnnyDon schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:55:
Ik heb hetzelfde gelijksoortige probleem met mijn pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart

Tijdens normaal gebruik werkt hij fantastisch maar (soms) op het moment dat ik een game opstart begint hij aan en uit te flikkeren, 1 de monitor aan en uit doen en hij doet het weer. De monitor heeft gewoon een defecte circuit bij mij alleen ben ik te laat geweest met de garantie.

Ik vind het niet zo een erg probleem dus hinder er mij niet aan.

OT: Check de kabels, update de drivers van je GPU en monitor. Als dat niet werkt, gewoon terug sturen en niet te lui zijn zoals ik |:(
Ik heb helaas geen garantie aangezien ik de PC via een veilingsite heb gekocht. De PC's werden verkocht wegens faillissement van een ziekenhuis in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daam schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:10:
Wat gebeurt er met een andere HDMI/DVI/...-kabel. Gebeurt het ook als je jet scherm op een andere poort aansluit van je videokaart (desnoods met een ander soort kabel).

En wat gebeurt er als het scherm op een ander stopcontact wordt aangesloten (het liefst met een verlengsnoer op een hele andere groep).

Misschien een gekke oplossing, maar ik ervaar precies hetzelfde als jij met mijn oude 24” Acer scherm. Deze doet het normaalgesproken prima, maar zodra ik mijn zware versterker aan of uitzet (deze zitten samen in een verdeeldoos) dan gaat mijn beeldscherm ook even uit, alsof ie het signaal verliest. Ik schenk er verder geen aandacht aan om dat het alleen gebeurt in bovenstaande situatie. Misschien een spanningspiek waardoor je beeldsignaal onderbroken wordt?
Ik heb een all-in-one pc dus ik heb maar 1 kabel voor de aansluiting. En daarnaast op mijn verdeeldoos heb ik verder ook niet veel aangesloten. 1 nachtlampje die ik gebruik voor de avonduren en mijn telefoonoplader. En dus de ene kabel van mijn pc. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-04 16:30
Welk merk PC heb je? Heb je al gecheckt of al je drivers up to date zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kijk eens in je eventlog of je kunt zien of je (on chip or discrete..) grafische kaart crashed.

[ Voor 14% gewijzigd door MrMonkE op 12-11-2019 12:08 ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Voordat mensen beginnen over drivers etc lijkt me het simpelst om even een andere kabel en een ander scherm te proberen. Heb je dan nog steeds problemen, dan moet het wel een software issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 14:55

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

tweaker2010 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:08:
Voordat mensen beginnen over drivers etc lijkt me het simpelst om even een andere kabel en een ander scherm te proberen. Heb je dan nog steeds problemen, dan moet het wel een software issue zijn.
Heb je de laatste paar posts van de TS gezien? Het gaat om een AIO systeem. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een all-in-one heeft ook een externe video aansluiting. Althans daar ga ik wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-04 22:27

Remi

Moo!

Statische elektriciteit.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Elke keer als ik ook maar een beetje had bewogen of gelopen en ik raakte mijn bureau aan dan sprong mijn beeldscherm voor twee seconden op zwart.

Mijn monitor stond circa 50cm van de plek af waar ik mijn bureau aanraakte dus statische elektriciteit gaat redelijk ver.

Je kan het probleem reproduceren door eens goed met je schoenen over de vloer te wrijven en daarna je bureau aan te raken.

Ik heb uiteindelijk mijn pc elders neer gezet (andere werkruimte) waarmee het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NtFinshd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:04:
Welk merk PC heb je? Heb je al gecheckt of al je drivers up to date zijn?
HP EliteOne 800 G3 (1LU42AW) en ja alles is up to date. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-04 16:30
Misschien dat dit je kan helpen: https://www.drivereasy.co...mly-goes-black-2019-tips/

Je power sleep settings zijn misscien niet goed ingesteld. Na een schone installatie lijkt me dat niet maar je kan het checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertprakkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-04 20:59
Ik heb het ook met mijn IIyama Red Eagle G-MasterGB3467WQSU 34" Ultra wide resolutie 3440x1440 refresh van 165Hz. Al na de aankoop 3 maanden geleden had ik er last van. Ik heb het aangesloten aan mijn Laptop als tweede scherm via verloopkabel Thunderbolt 3/4 (USB C) kabel naar Display 1.4, mijn laptop heeft HDMI 2.1 het IIyama scherm HDMI 2.0 maar als ik die aan sluit kom ik niet hoger dan 100Hz (beperking HDMI 2.0 bij deze resolutie) 60Hz bij UHD 4K. Het scherm van de laptop is 2560x1600 op 165Hz. Ik heb er 2 GPU kaarten in nl. Nvidia RTX 3070 en Radion en heb het standaard op Nvidia aan staan. Ik heb het met Beide Gpu's geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde. Stuurprogramma is up to date verschillende keren verwijderd en Nvidia alle drivers geïnstalleerd. Soms helpt het even maar als ik een browser of programma open of een film kijk begint het weer. Ik had hiervoor een Samsung 32" die deed het prima. Ook met HDMI blijft het probleem zich voordoen. Heb verschillende kabels (USB C naar Display) en HDMI geprobeerd zelfs een speciaal kastje een Thunderbolt converter naar Display niets helpt. Ook heb ik de monitor ingesteld op Fabriekswaarde en op verschillende manieren ingesteld net zoal Nvidia Instellingen container. Het is net of de monitor zijn eigen refresh en resolutie niet aan kan erg vreemd. Iemand een idee alsjeblieft geen antwoorden als stopcontact of kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldebaran
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-03-2023
Hoi Evert,
Ik heb de oplossing, denk ik. Ik had hetzelfde probleem. Toen heb ik onder Configuratiescherm van Windows onder Geavanceerde Instellingen de vernieuwingsfrequentie van 30,0 naar 29,970 gezet. Daarna stopte hij met flikkeren. Ik hoop dat je daarmee geholpen bent! Fijne dag,
Allard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForzaKanjel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-11-2024
Vond deze thread omdat ik een aantal dagen eenzelfde probleem ervaar met mijn 2e monitor, AOC AGON AG241QX Rood, Zwart. Oplossing van JonnhyDon (2e reactie) was wat gelijk het probleem verholpen heeft. Monitor uit en weer aan gezet. Bedankt daarvoor.

Fijn weekend.

My Rig: inventaris: My Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde "probleem".

Ik sluit de computer af en zet daarna de monitor uit.
Wanneer ik de PC aanzet voordat ik de monitor heb aangezet blijft er zoieso een wit PCIE lampje branden op het moederbord maar alles doet het prima.
Geen enkele issues te melden totdat ik even wegloop bij de computer en snel daarna gaat de monitor op zwart en weer terug op beeld.
Pagina: 1