Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op dit moment hebben wij een glasvezelverbinding van XS4ALL met televisie en telefonie. Vanuit de meterkast, waar het glasvezel onze woning binnenkomt, loopt een kabel naar de woonkamer waar een Fritzbox het overige netwerkverkeer regelt, zowel bekabeld, als WiFi, alsook het signaal naar de TV settop boxen. Ivm de aanstaande installatie van zonnepanelen zijn er twee netwerkkabels van binnen in de meterkast naar de zolder getrokken. Omdat ik niet nog meer kabels vanuit de meterkast van en naar de woonkamer wil, heb ik een Mikrotik RB2011UiAS-2HnD-IN in de meterkast geplaatst. De aansluiting van de glasvezel ingeprikt op Ether1, de kabel naar de Fritz op Ether2, en de twee nieuwe aansluitingen komen ergens op Ether5-9 te zitten.

Met behulp van diverse websites heb ik het internetgedeelte werkend gekregen, maar de telefonie en de TV achter de FritzBox doen het nog niet.

Ik heb de FritzBox configuratie aangepast van het XS4ALL FTTH profiel naar "bestaande verbinding via LAN1".

Mijn vraag is nu: Hoe ga ik dit werkend krijgen? Het is mij niet duidelijk of het niet werkt vanwege VLAN (un)tagging in de Mikrotik en/of dat de FritzBox nu niet weet hoe dit te doen. Heeft iemand enige pointers voor mij?