Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:29
Ik zoek een?
Een nieuwe TV voor de woonkamer.
55 inch & UHD
Echte vereisten zijn Netflix & media kunnen afspelen via USB.
Er is verder geen echte vereisten of randapparatuur waar rekening dient mee gehouden te worden.

Wat is je budget?
Tot 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik was eerst op zoek naar een kleine TV voor de slaapkaner. nu blijkt de huidige TV in de woonkamer (40 inch) tegewoordig al "klein" te zijn. Dus ik heb het budget opgetrokken voor een nieuwe TV in de woonkamer en dan kan de huidige TV verhuizen naar de slaapkamer.

Wat heb je zelf al gevonden?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesPhilips 55PUS7304 Zilver€ 659,-€ 659,-
1TelevisiesSamsung 55RU8000 Zwart€ 674,-€ 674,-
1TelevisiesSamsung QLED QE55Q64R Zilver€ 989,-€ 989,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.322,-

Welke vragen heb je hier nog over?
Bovenstaande 3 opties ben ik voorlopig op geland, aangezien mijn kennis van TV's beperkt is, zijn extra insights altijd handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Vertor op 11-11-2019 10:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:51

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Zou je kunnen uitleggen waarom je specifiek deze drie op het oog hebt?
Zijn er nog specifieke eisen? (wel of geen smart/bepaald OS/aantal en type aansluitingen)
Is er nog bepaald randapparatuur waar rekening mee gehouden moet worden?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
Leeghoofd21 schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:59:
Zou je kunnen uitleggen waarom je specifiek deze drie op het oog hebt?
Zijn er nog specifieke eisen? (wel of geen smart/bepaald OS/aantal en type aansluitingen)
Is er nog bepaald randapparatuur waar rekening mee gehouden moet worden?
De huidige TV is 1 van Samsung, waar ik vrij tevreden over ben.
Enkel het smart gedeelte heeft zijn issues, daarom dat ik er ook de philips tv er heb tussen staan.

Er is verder geen echte vereisten of randapparatuur waar rekening dient mee gehouden te worden.

Is de meerprijs van de QE5564R het waard tegenover de 55RU8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:03
Vertor schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:46:
[...]

De huidige TV is 1 van Samsung, waar ik vrij tevreden over ben.
Enkel het smart gedeelte heeft zijn issues, daarom dat ik er ook de philips tv er heb tussen staan.

Is de meerprijs van de QE5564R het waard tegenover de 55RU8000?
De Q60R uit jouw OP is zilverkleurig, de zwarte versie is een stuk goedkoper.

Er zijn geen noemenswaardige verschillen (op het uiterlijk na) tussen de Samsung Q60R en de Samsung RU8000 waardoor het prijsverschil op technische vlak het niet waard is.

De Philips zou ik links laten liggen i.v.m. het IPS paneel (native contrast ratio van ongeveer 1000:1, wel betere kijkhoeken) tegenover de Samsung modellen uit jouw OP waarbij het native contrast ratio 5 tot 6 keer hoger ligt.

Gelet op jouw wensen/ eisen adviseer ik je de Samsung RU8000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 16:35
Je budget is € 1.000, maar je kijkt naar een RU8000 die nog geen € 700 kost.
Voor € 1.000 koop je een high-end tv. De RU8000 is zeker geen high-end tv.

Een Sony 55 inch XF90 (LCD tv) koop je voor onder de € 1.000. In het OLED prijzentopics komen OLEDs B/C8's voorbij voor € 1.000. Dat zijn tv's van anderhalf jaar oud, maar nog steeds top tv's in je budget en die kunnen alles wat je wil (en meer). Geven bijvoorbeeld ook heel mooi HDR weer en dat is wat mij betreft belangrijker dan 4K weergave.

Alle tv's spelen tegenwoordig Netflix af, maar staar je daar niet blind op. Als de fabrikant besluit Netflix niet meer van updates te voorzien is de app kapot. Beter is dan om te kijken naar chromecast functionaliteit van zo'n tv. Kun je via de telefoon/tablet Netflix casten.

Dus wat wil je? Zoek je de beste tv in je budget waarbij de beeldkwaliteit belangrijk is of is een beetje Netflix en media afspelen via USB genoeg? Als het het 2e is zou ik geen € 1.000 stuk slaan op een tv. Aan de andere kant, je zult wel duidelijk het kwaliteitsverschil tussen bovengenoemde tv's en een Samsung RU8000 (moeten) merken. Dus wellicht ben je blijer met een tv van € 1.000 dan met één van nog geen € 700, omdat die je verwachtingen overtreft. Duurdere tv's hebben vaak snellere soc's, betere mediaspelers en werken gewoon vlotter. Zelf heb ik een OLED C7 die werkt op WebOS. Ik gebruik dat niet bijster veel, maar het smartgedeelte van die tv werkt wel erg goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 11-11-2019 13:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashrot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-01 15:22
Topics kapen is niet toegestaan (en sowieso niet netjes). Open een eigen topic in CEA en maak vooral gebruik van de template.

[ Voor 72% gewijzigd door FeaR op 16-11-2019 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:28
flashrot schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:35:
Ik kan misschien er op inhaken, ik heb rond de 1000-1100 budget en de tv moet voldoen aan 4k HDR en 120hz refresh rate, ik ga hem voornamelijk gebruiken voor console gaming en Netflix enzo.
Welke televisies raden jullie me aan?
Bij voorbaat dank.
Dit doen we hier niet - je kaapt het topic (zeker omdat je andere eisen hebt). Open aub een eigen topic.

@TS - ga naar een winkel en bekijk een paar tvs. Ik heb onlangs een LG C8 OLED gekocht (55 inch) voor 1100 euro. Is er Nu wellicht ook al voor 1000. Ben er enorm tevreden mee: had, net als jij, geen bijzondere eisen, maar toen ik in de winkel stond wist ik dat graag 1100 voor de OLED wou betalen vs 700 voor een simpelere tv - beeldkwaliteit ben ik nu enorm van aan het genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
JDillinger schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:45:
[...]

Dit doen we hier niet - je kaapt het topic (zeker omdat je andere eisen hebt). Open aub een eigen topic.

@TS - ga naar een winkel en bekijk een paar tvs. Ik heb onlangs een LG C8 OLED gekocht (55 inch) voor 1100 euro. Is er Nu wellicht ook al voor 1000. Ben er enorm tevreden mee: had, net als jij, geen bijzondere eisen, maar toen ik in de winkel stond wist ik dat graag 1100 voor de OLED wou betalen vs 700 voor een simpelere tv - beeldkwaliteit ben ik nu enorm van aan het genieten
Binnenkort eens kijken wat black week zal doen.
Met wat geluk komt de C8 in promo.

[ Voor 3% gewijzigd door Vertor op 16-11-2019 19:47 ]

Pagina: 1