Toon posts:

beeld delen met laptops, wat is mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Voor de inrichting van twee vergaderruimtes ben ik op zoek naar twee schermen voor het geven van
presentaties maar ik kom er online niet goed uit. Misschien kunnen jullie mij een stap de goede richting in duwen.

Ik heb een budget van 2000 euro per ruimte en een aantal vereisten binnen het budget.

55 inch scherm waarop tekst goed leesbaar is
Muurbeugel
Soundbar

Maar het belangrijkste is dat we via alle laptops binnen ons bedrijf (windows&apple) draadloos beeld kunnen delen op deze schermen.

Nu heb ik bij twee professionele bedrijven offertes opgevraagd en beiden raden ze een Airtame 2 aan. Toen ik nog wat verder rond vroeg hoorde ik dat ik geen airtame nodig heb, omdat nieuwe generatie Samsung TVs dit ook kan zonder externe hardware.

Klopt dit of werkt een Airtame alsnog eenvoudiger? Wat raden jullie aan voor vergaderruimtes? Ik heb zelf geen ervaring met beeld delen via Samsung of Airtame.

Alvast bedankt voor jullie input!

Gr Joost

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-11-2019 15:25)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt een prima budget. Ga nu voor de oplossing die twee professionele bedrijven aanraden. Er gaat hieronder vast iemand reageren dat het ook met standaard oplossing xyz kan, maar dan zit jij straks iedere week aan het begin van een vergadering te klooien. Niet doen zou ik zeggen. Ja we zitten op tweakers, nee dat betekent niet dat of-the-shelf een vies woord is in zakelijke omgeving (juist niet)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt een prima budget. Ga nu voor de oplossing die twee professionele bedrijven aanraden. Er gaat hieronder vast iemand reageren dat het ook met standaard oplossing xyz kan, maar dan zit jij straks iedere week aan het begin van een vergadering te klooien. Niet doen zou ik zeggen. Ja we zitten op tweakers, nee dat betekent niet dat of-the-shelf een vies woord is in zakelijke omgeving (juist niet)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 16:41
Als het budget alleen voor de draadloze overdracht is, zou je eens kunnen kijken naar https://www.barco.com/nl/clickshare. Prima ervaringen mee, echter wel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:29
Bij mijn vorige baan hebben wij gebruik gemaakt van Barco Clickshare. Werkte met een soort USB dongle. Werkt op zowel MacOS als Windows. Link: https://www.barco.com/nl/clickshare

edit: @ONWdolf was mij voor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bolko op 11-11-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Met een Samsung of LG TV en misschien nog wel meer merken, kan het inderdaad.
https://www.samsung.com/us/apps/smart-view-2/

Wel zou ik een grotere TV nemen, 55 inch vind ik wel erg klein voor een vergaderruimte.
Ook zou ik de soundbar nog niet aanschaffen, de meeste TV's hebben genoeg geluid voor een vergadering. (of je moet toevallig in de audio/video branche zitten)

[ Voor 36% gewijzigd door Ernemmer op 11-11-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Check eens wat ProWise voor je kan doen. Daar zit tegenwoordig ook Airplay op die schermen, misschien ook wel een Microsoft protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Verwijderd Aankoopadviezen doen we in CEA; heb je topic verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor het meedenken. Clickshare ziet er uit als een supergoede oplossing, echter wel te prijzig vrees ik, de 4k is het totaalbudget en daarin passen geen twee schermen + barco clickshare systemen.

Wij zijn een watersport merk, de schermen gaan niet alleen gebruikt worden voor cijfertjes en grafieken maar ook voor flitsende productpresentaties van bijv wakeboards. Vandaar ook de soundbars. Dit is een wens vanuit de directie, maar wellicht kan ik deze op andere gedachten brengen als een soundbar niet veel toevoegt voor dit budget.

Heeft iemand toevallig ervaring met een Airtame 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Dan zou ik eerst even kijken hoe goed die flitsende video's er nog uitzien als ze via een draadloze oplossing worden gestreamd. Dat kan namelijk nog wel eens vies tegenvallen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1