Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw sound systeem voor PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sallyriana
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15-01 17:29
Hoi,
Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuw geluidsysteem voor mijn PC.
Momenteel heb ik een Logitech systeem bestaande uit 2 boxen, ik gok 2.0 channel geluid? Waar ik toch zeer tevreden over ben, het geluid is helder en kan heel hard. Echter denk ik dat ik toch beter kan qua setup/geluid, ook omdat ik vooral veel films kijk die dan meestal 5.1 surround hebben. En door mijn recente pc upgrade krijg ik mijn boxen niet aan de zijkanten van mijn multi monitor setup geplaatst waardoor het geluid niet centraal kan.(De kabel van mijn rechtse box is niet lang genoeg waardoor die box achter mijn schermen in moet staan) Nu ben ik niet direct op zoek naar een surround systeem, maar gewoon iets nieuws zodat ik mijn huidige aan mijn tv kan hangen, dan heb ik daar wat beter geluid :)
Ik ken hier echter totaal niets van, kunnen jullie mij helpen om te weten wat goed is en waar ik op moet letten?
Moest ik er een budget aan hangen dan zou ik denken dat 100 euro voldoende is voor iets goed? Het moet maar dienen voor mijn pc dus een gigantische set is niet nodig.

Mijn huidige speakerset is een Logitech Z520

Alvast Bedankt :)

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 100 euro wordt het denk ik lastig, als ik zo in de PW kijk staan er 2 5.1 setjes die op dat bedrag zitten.

pricewatch: Trust Vigor 5.1 (Zwart) voor 81 euro

pricewatch: Genius SW G5.1 3500 (Zwart) voor 90 euro (80 bij MaxICT, maar daar moet je niets willen kopen)

Van beide setjes heb ik geen idee wat de kwaliteit is. Trust heeft bij mij sowieso een beetje een nare bijsmaakt van alle bagger die ze vroeger op de markt gooide. Dus geen idee wat die speakers nu nog voorstellen.
En Genius ben ik helemaal mee onbekend.

Ik zou dus zelf je budget misschien een beetje ophogen, dan heb je wat meer keuze.
Je zou ook eens in V&A kunnen kijken of daar wat leuks voorbij komt (al staan daar vooral veel losse speakers).

Casemodspul veiling

Mijn BGG-list

• Sallyriana
TERW_DAN schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:22:
Met 100 euro wordt het denk ik lastig, als ik zo in de PW kijk staan er 2 5.1 setjes die op dat bedrag zitten.

pricewatch: Trust Vigor 5.1 (Zwart) voor 81 euro

pricewatch: Genius SW G5.1 3500 (Zwart) voor 90 euro (80 bij MaxICT, maar daar moet je niets willen kopen)

Van beide setjes heb ik geen idee wat de kwaliteit is. Trust heeft bij mij sowieso een beetje een nare bijsmaakt van alle bagger die ze vroeger op de markt gooide. Dus geen idee wat die speakers nu nog voorstellen.
En Genius ben ik helemaal mee onbekend.

Ik zou dus zelf je budget misschien een beetje ophogen, dan heb je wat meer keuze.
Je zou ook eens in V&A kunnen kijken of daar wat leuks voorbij komt (al staan daar vooral veel losse speakers).
Voor 100 euro ga ik niet echt een 5.1 setje vinden nee, daarom dat ik ook zei dat ik niet echt op zoek ben naar een 5.1 set, alhoewel ik nu zie dat ik het een beetje fout verwoord heb.
Is er zo niets beschikbaar tussen 2.0 en 5.1? Dat zou perfect zijn, anders is een 2.0 setje ook al goed zolang er nog een derde stuk bij zit en niet gewoon 2 speakers zoals ik nu heb.
Nogmaals mijn excuses indien ik domme vragen stel, ik ken er echt niets van :P

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Kan je het snoertje van je rechter luidspreker niet verlengen? Dat kost je bijna niks. Oh je wilt wel een uitbreiding. Je kan ook eerst het snoertje verlengen en daarna nog wat doorsparen.

Dwarlorf wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:31 (39%)

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• Sallyriana
Dwarlorf schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:28:
Kan je het snoertje van je rechter luidspreker niet verlengen? Dat kost je bijna niks. Oh je wilt wel een uitbreiding.
Nee, het te korte kabeltje is ingebouwd, de andere kun je nog los maken maar dit juist niet.

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Sallyriana schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:31:
[...]

Nee, het te korte kabeltje is ingebouwd, de andere kun je nog los maken maar dit juist niet.
Als er een kabeltje aan zit kan je het toch doorknippen en verlengen?

Of als je nog wat kan vangen voor het setje kan je dat bij je budget optellen.

Dwarlorf wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:34 (12%)

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• Shifra
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-01 18:40
Kijk eens naar de Edifier r1700bt
Leuk setje.

• Sallyriana
Dwarlorf schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:32:
[...]

Als er een kabeltje aan zit kan je het toch doorknippen en verlengen?

Of als je nog wat kan vangen voor het setje kan je dat bij je budget optellen.
in principe wel, maar daar ga ik echt niet aan beginnen. Dat gaat me wat te ver :P

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Sallyriana schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:36:
[...]

in principe wel, maar daar ga ik echt niet aan beginnen. Dat gaat me wat te ver :P
Dat stelt echt niks voor. :) ;) Anders is er vast wel iemand in je omgeving die dat voor je kan doen. Maar anders lijkt me de tip van Shifra wel een goede. Hoewel je dan misschien nog een bluetooth zender erbij moet kopen, afhankelijk van je computer.

Dwarlorf wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:41 (21%)

• Sallyriana
Dwarlorf schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:38:
[...]

Dat stelt echt niks voor. :) ;) Anders is er vast wel iemand in je omgeving die dat voor je kan doen. Maar anders lijkt me de tip van Shifra wel een goede. Hoewel je dan misschien nog een bluetooth verzender erbij moet kopen, afhankelijk van je computer.
Ik geloof je maar ik zou het gewoon kapot maken..
Mijn huidige set is trouwens een Logitech Z520 ter vergelijking

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Sallyriana schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:41:
[...]

Ik geloof je maar ik zou het gewoon kapot maken..
Mijn huidige set is trouwens een Logitech Z520 ter vergelijking
Je zou ook voor deze kunnen gaan (of de iets duurdere witte versie) pricewatch: Edifier R1280T Bruin (pricewatch: Edifier R1280T Wit)

Die is minder krachtig dan die Shifra voorstelt (maar vergelijkbaar met je huidige) maar dat maakt niet zoveel uit als je oude nog steeds voldoet maar hij is wel €26 goedkoper.

Ik lees nou pas dat je je huidige voor je tv wilt gebruiken. Ik geloof dat ik naar bed moet.

Dwarlorf wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:52 (7%)

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

Shifra schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:34:
Kijk eens naar de Edifier r1700bt
Leuk setje.
Plaats even een link voortaan, wel zo handig.

@Sallyriana Heb je hier al gekeken?

Doet graag mooie dingen met geluid

• Sallyriana
E65 schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:50:
[...]

Plaats even een link voortaan, wel zo handig.

@Sallyriana Heb je hier al gekeken?
Ja hoor, maar ik ben niet van NL dus is wat moeilijk ;)

• JoStad
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:27
Sallyriana schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:45:
Hoi,
Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuw geluidsysteem voor mijn PC.
knip..

Alvast Bedankt :)
Je kan beter een wat duurder geluidsysteem kopen omdat de goedkopere niet echt een goed geluid geven. Ikzelf gebruik de Edifier M3600D (Grijs, Zwart) zowel voor mijn PC als voor mijn TV.
Andere edifier geluidsystemen hebben tevens een goede geluidskwaliteit.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True