Ik ben op zoek naar een telefoon, met de volgende eigenschappen:
- compact (< Samsung S5, 142 x 73 x 8 mm)
- lichtgewicht (< 150g)
- degelijke accu
- degelijke camera
- goed werkende (snelle) vingerafdrukscanner
- Android
- redelijk recent: max 2 jaar oud
- richtprijs: 200 euro, minder is beter, 2e hand geen probleem, Chinaphone geen probleem
De huidige telefoon is een Samsung S5. Dit toestel vind ik al redelijk groot en zwaar. Helaas blijkt het aanbod aan compacte telefoons erg klein te zijn. Overige klachten van de huidige telefoon: de accuduur is beroerd, tikje traag, vingerafdrukscanner beroerd
Wat ik heb gevonden:
Samsung A40
Voordelen: 140g, ongeveer even groot als Samsung S5, recent toestel
Nadelen: niet denderende accu, mijn beperkte vertrouwen in Samsung (al mijn Samsung toestellen hebben beperkte accuduur)
Rond 200 euro
Nokia 6.1 Plus
Voordelen:
Nadelen: iets groter dan S5, ouder dan A40, lastig aan te komen
Redmi 6
Voordelen: redelijk goedkoop, redelijk accuduur
Nadelen: wat ouder toestel
Nokia 2.2
Voordelen: goedkoop, nieuw
Nadelen: traag, camera ondermaats
Zijn er nog toestellen die ik over het hoofd heb gezien? Ik ben redelijk gecharmeerd van de Redmi telefoons, door de goede accuduur. Ik zie een vierde toestel van Samsung niet echt zitten, aangezien mijn ervaring met dit merk is dat de accuduur zo beperkt is. Bedankt voor het meedenken.
- compact (< Samsung S5, 142 x 73 x 8 mm)
- lichtgewicht (< 150g)
- degelijke accu
- degelijke camera
- goed werkende (snelle) vingerafdrukscanner
- Android
- redelijk recent: max 2 jaar oud
- richtprijs: 200 euro, minder is beter, 2e hand geen probleem, Chinaphone geen probleem
De huidige telefoon is een Samsung S5. Dit toestel vind ik al redelijk groot en zwaar. Helaas blijkt het aanbod aan compacte telefoons erg klein te zijn. Overige klachten van de huidige telefoon: de accuduur is beroerd, tikje traag, vingerafdrukscanner beroerd
Wat ik heb gevonden:
Samsung A40
Voordelen: 140g, ongeveer even groot als Samsung S5, recent toestel
Nadelen: niet denderende accu, mijn beperkte vertrouwen in Samsung (al mijn Samsung toestellen hebben beperkte accuduur)
Rond 200 euro
Nokia 6.1 Plus
Voordelen:
Nadelen: iets groter dan S5, ouder dan A40, lastig aan te komen
Redmi 6
Voordelen: redelijk goedkoop, redelijk accuduur
Nadelen: wat ouder toestel
Nokia 2.2
Voordelen: goedkoop, nieuw
Nadelen: traag, camera ondermaats
Zijn er nog toestellen die ik over het hoofd heb gezien? Ik ben redelijk gecharmeerd van de Redmi telefoons, door de goede accuduur. Ik zie een vierde toestel van Samsung niet echt zitten, aangezien mijn ervaring met dit merk is dat de accuduur zo beperkt is. Bedankt voor het meedenken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.