Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een telefoon, met de volgende eigenschappen:
- compact (< Samsung S5, 142 x 73 x 8 mm)
- lichtgewicht (< 150g)
- degelijke accu
- degelijke camera
- goed werkende (snelle) vingerafdrukscanner
- Android
- redelijk recent: max 2 jaar oud
- richtprijs: 200 euro, minder is beter, 2e hand geen probleem, Chinaphone geen probleem

De huidige telefoon is een Samsung S5. Dit toestel vind ik al redelijk groot en zwaar. Helaas blijkt het aanbod aan compacte telefoons erg klein te zijn. Overige klachten van de huidige telefoon: de accuduur is beroerd, tikje traag, vingerafdrukscanner beroerd

Wat ik heb gevonden:
Samsung A40
Voordelen: 140g, ongeveer even groot als Samsung S5, recent toestel
Nadelen: niet denderende accu, mijn beperkte vertrouwen in Samsung (al mijn Samsung toestellen hebben beperkte accuduur)
Rond 200 euro

Nokia 6.1 Plus
Voordelen:
Nadelen: iets groter dan S5, ouder dan A40, lastig aan te komen

Redmi 6
Voordelen: redelijk goedkoop, redelijk accuduur
Nadelen: wat ouder toestel

Nokia 2.2
Voordelen: goedkoop, nieuw
Nadelen: traag, camera ondermaats

Zijn er nog toestellen die ik over het hoofd heb gezien? Ik ben redelijk gecharmeerd van de Redmi telefoons, door de goede accuduur. Ik zie een vierde toestel van Samsung niet echt zitten, aangezien mijn ervaring met dit merk is dat de accuduur zo beperkt is. Bedankt voor het meedenken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik ben zelf inmiddels de Mi 9 SE tegengekomen. Deze is net iets zwaarder met 155g, maar heeft wel een degelijke camera. Helaas is deze wel rond de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

wcduck schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:15:
Ik ben zelf inmiddels de Mi 9 SE tegengekomen. Deze is net iets zwaarder met 155g, maar heeft wel een degelijke camera. Helaas is deze wel rond de 300 euro.
De mi9 SE is inderdaad een zeer degelijke telefoon. En, als je geen problemen met China bestellen hebt, zo'n 240 euro.

Hij is vaak ook wel voor minder in de aanbieding.

https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-9-se

Die website is zowiezo een goede - kan je al je eissen als filters instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:36:
[...]

De mi9 SE is inderdaad een zeer degelijke telefoon. En, als je geen problemen met China bestellen hebt, zo'n 240 euro.

Hij is vaak ook wel voor minder in de aanbieding.

https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-9-se

Die website is zowiezo een goede - kan je al je eissen als filters instellen
Bedankt voor de input. Die site kende ik nog niet. Ik had gsmarena gebruikt voor het invoeren van mijn minimale specs.

Wat betreft het bestellen uit China: dit doe ik liever bij Banggood dan bij Ali. De reden daarvoor is dat Banggood de inklaring regelt, waardoor vantevoren al duidelijk is wat betaald moet worden. De 240 euro bij Ali wordt meestal 300 door invoerkosten.

• wcduck
  • Niet online
Een kleine kick. Heeft iemand nog suggesties?

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:59
Als je de Android-eis laat vallen, zou je hier op vraag & aanbod nog een tweedehands iPhone 8 kunnen vinden voor de prijs van een mi 9 SE. Die heeft het meeste wel wat je zoekt. Al weet ik niet hoe de accuduur daarvan is tov de Mi 9 SE.

• wcduck
  • Niet online
Bram22 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:51:
Als je de Android-eis laat vallen, zou je hier op vraag & aanbod nog een tweedehands iPhone 8 kunnen vinden voor de prijs van een mi 9 SE. Die heeft het meeste wel wat je zoekt. Al weet ik niet hoe de accuduur daarvan is tov de Mi 9 SE.
Bedankt voor je reactie. Helaas is een iPhone geen optie. Ondanks dat ik een lichte gebruiker van mijn telefoon ben, gebruik ik enkele Android only apps. Ik ben het wel met je eens dat de iPhones aanzienlijk prettigere afmetingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 11:57
hoi wcduck
Heb je uiteindelijk een keuze gemaakt voor een telefoon en welke; ik heb zo'n beetje dezelfde eisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
opdiefiets schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:26:
hoi wcduck
Heb je uiteindelijk een keuze gemaakt voor een telefoon en welke; ik heb zo'n beetje dezelfde eisen?
Ik ben uiteindelijk op een Sony Xperia XZ 2 Compact uitgekomen. Dit toestel is helaas wel een fractie zwaarder dan de A40 en de Mi 9 SE, maar wel compacter. Nog belangrijker: als het goed is houdt de Sony het ook een stuk langer uit op de accu. Ik heb hem nu bijna een week, maar ik heb hem nog niet uitgetest, aangezien ik nog geen hoesje heb.

[ Voor 25% gewijzigd door wcduck op 05-12-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 11:57
wcduck schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:45:
[...]
Nog belangrijker: als het goed is houdt de Sony het ook een stuk langer uit op de accu. Ik heb hem nu bijna een week, maar ik heb hem nog niet uitgetest, aangezien ik nog geen hoesje heb.
En bevalt ie je? Ik vind het jammer dat er geen 3.5 mm jack opzit. Maar hij lijkt me nog steeds interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
opdiefiets schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:38:
[...]

En bevalt ie je? Ik vind het jammer dat er geen 3.5 mm jack opzit. Maar hij lijkt me nog steeds interessant.
Op het aspect van accu bevalt hij uitstekend! Ik kan er altijd wel 2 dagen mee doen. Af en toe lukt de derde dag ook nog wel. Het formaat en scherm bevallen mij ook goed.

De nadelen: de software is af en toe brak. Het opnemen van video's met slowmotion gaat vaak niet goed. De bestanden worden corrupt. Daarnaast kan ik vaak geen apps updaten of installeren via de store. Erg irritant. Cache legen, of opnieuw Google Play installeren werkt af en toe, maar meestal niet. De geinstalleerde SD kaart uitwerpen kan af en toe wel een oplossing bieden.

Pagina: 1