Toon posts:

Asus V3800 Deluxe TV-Out probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een erg weird probleem.
Ik heb de in het subject vermelde kaart die op een Aopen AX6BC/Cel366/128SDRAM geprikt zit. Dit alles in een Aopen HX-45 kast.
Ik draai Win2k met Detonator 2 v5.22.
Ik heb dus een stapel VCD'tjes die ik liever op m'n bigass Sony TV bekijk dan op m'n 17" LG'tje. De TV staat op een andere verdieping en heeft een S-VHS ingang op de voorkant.
De eerste keer had ik de kast losgekoppeld van de monitor, deze meegenomen naar beneden, kabeltje tussen S-VHS uitgang Asus en Sony S-VHS ingang en tot m'n verrassing functioneert de Sony als monitor: heb nl. al beeld vanaf de bootup screens! Filmjes gekeken, enz. Kast weer terug naar boven.
Dit wilde ik dus nog een keer doen, maar je raad het al: dit ging dus mis.
Geen beeld niks, powerlampie niet aan, niks dus. Iemand die dit herkent?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hmmm misschien dat er door al dat gesjouw een kabeltje los geraakt is? Kijk ff de kabels na van je powersup naar je moederbord, van je aanknop naar je moederbord en kijk ook ff of je videokaart, CPU en/of DIMM los is gaan zitten. Haal ze er desnoods ff uit en zet ze er overnieuw in.

Overigens om het gesjouw met je PC te verminderen, koop zo'n draadloos videosignaal zender setje (hebben ze bij Mycom voor iets van f300,- ofzo)..geen idee hoe die dingen ff heten maar het zijn 2 zendertjes, 1tje verbind je met je TVout en de ander hang je aan je 'groot kont' Sony TV.. en signaal gaat gewoon door muren heen enzo. Schijnt perfect te werken, hoef je ook niet jezelf een breuk te sjouwen met je PC!.

(alleen ff naar beneden rennen als je op "PLAY" gedrukt hebt! :D )

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Loszittende kabels kon niet de oorzaak zijn: de kast weer terug op m'n monitor gaf geen problemen.
Die zenders van Mycom ken ik ja. Maar das toch weer 300 ballen die ik liever aan tweakwaardiger hardware besteed :), maar thanks voor de tip.

offtopic:
Dat TVTool progje van come.to/tvout schijnt bij mij niet te werken. Detecteert de tv-out chipset niet op de een of andere manier. Moet je perse eerst bijv. je tv aan je tvout hebben hangen ofzo?